![]() |
Smogvluchtelingen Chinese steden...
"Tienduizenden" vluchten voor de smog:
Citaat:
Citaat:
Global EV sales by manufacturer - to end November 2016 and ytd ![]() Schattingen aandeel electrowagens voor 2020 en later zijn zeer uiteenlopend, wie weet tussen 15 en 30 % tegen 2025 volgens VW en Mercedes(Daimler) Citaat:
Citaat:
Aantal MWh (batterijconstructeur), 1 semester 2016 ![]() http://evobsession.com/top-electric-...sales-h1-2015/ |
Ik ben geen smog vluchteling maar een vluchteling van ALLE grote steden. Nooit kom ik daar nog terug. Straks ga ik naar de hoofdstad van El Hierro, in de wandel La Capital genoemd .
4000 inwoners. Valverde. Grootsteden zijn voor mij een gruwel. + de smog => een hel. Wat mensen elkaar toch aandoen... |
Citaat:
De luchtwegenziekte heeft een nieuwe verzamelnaam: Citaat:
Citaat:
https://www.longfonds.nl/copd/behand...medicatie-copd http://www.jeroenboschziekenhuis.nl/...-hoe-werken-ze https://www.google.be/search?q=COPD+...hrome&ie=UTF-8 Voor wat het waard is een lijst van de meest vervuilde (grote) steden in Europa: https://www.numbeo.com/pollution/reg...016®ion=150 Brussel 9e, Antwerpen 14e, Gent 33e |
Citaat:
De geschiedenis is de verkeerde richting uitgegaan, zeg ik dan maar. En dan idioten zoals Trump die op het gaspedaal gaan staan... Gaspedaal never better said. Van elkaar vergassen... |
Zoals ik eerder al schreef, geef de grote hoop kiesvee en domme schapen de middelen om zichzelf te vergiftigen, dan is het probleem van overbevolking misschien zelfregulerend op een aanvaardbaar niveau.
Momenteel is dat er niet, en is de kans op een totale instorting van de beschaving reëel. |
Zelfs vluchten uit de smog is niet zo simpel, want het vliegverkeer ligt regelmatig lam:
Citaat:
http://aqicn.org/forecast/beijing/ |
Gaan ze vluchten naar Europa omdat er dichte mist is?
|
Citaat:
Smog. Die van de ergste soort. India zal mss nog erger zijn, die hebben veel meer dieselverkeer, zoals Europa en 3 x zoveel inwoners.... Vlaanderen moet ook niet zoveel onderdoen als vuilste "land" van Europa. Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://aqicn.org/forecast/beijing/ |
Zijn er ook gegevens waar die smog in China vandaan komt. Doelend op percentage kolencentrales, auto's, niet gelectrificeerde industrie, etc.
|
Mooi voorbeeld van menselijke kortzichtigheid en egoïsme en de gevolgen daarvan.
Men legt gigantische verbindingswegen aan in en richting in de stad, iedereen wil een eigen auto en gebruikt die met oogkleppen op zonder rekening te houden met de realiteit en de gevolgen van dat individualistisch gedrag. Gevolg: binnen de kortste keren gigantische files, lawaai, milieuvervuiling, talloze zieken als gevolg daarvan ... kortom een onleefbare stad. Krek hetzelfde zoals dat reeds bij ons geschiede. Was men wat vooruitziend geweest, dan had men het autogebruik vanaf het begin in de stad ontmoedigd en onmogelijk gemaakt. Verkeersvrije centra uitbouw openbaar vervoer, verkeersvrije straten, uitgebreide infrastructuur voor fietsers en voetgangers. Maar nee, de kortzichtige mens moet weer volharden in zijn dommigheid tot hij met de gebakken peren zit. Voordeel is wel dat men daar een dictatuur heeft waardoor men veel sneller kan evolueren en meteen daadkrachtige maatregelen kan nemen. |
Citaat:
Daadkrachtige maatregelen zijn: zwaar saneren op zware industrie en roetfilters ongeacht de kosten op alle kolencentrales en alle brommers en scooters per direct bannen. (EV's, zonnepanelen en windmolens zijn van latere zorg) Is dit gebeurd ? NEE |
Citaat:
De levenswijze van de bevolking 1980. Dan de bevolkingsggroei. En de evolutie van de industrialisering, ttz economische groei. Maar China maakt de laatste 6 jaar enorme vorderingen hun vervuiling langzaam te verminderen, zodat sinds enkele jaren in India meer vervuiling gemeten wordt: Citaat:
https://de.statista.com/statistik/da...iten-regionen/ Maar dat hebben ze in India eindelijk ook begrepen, maar hoe geraken ze van al die diesels af? ...: Citaat:
|
Nog geen vluchtelingen, maar half verkeer in de kern van Madrid...voor het eerst ooit.
Citaat:
|
vervolg, dieselmaatregelen India deed op amper 4 jaar de nieuwe dieselinschrijvingen halveren:
http://economictimes.indiatimes.com/...w/53056370.cms ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
@Enig idee hoe dit werkt en waarom dit niet standaard wordt toegepast. Misschien (heel) slecht voor de motor of komen er met zulks mengsel andere giftige stoffen vrij ? |
Citaat:
Ergo, 1 afgedankte dieselbus kan evenveel vervuilen als zgm 1000+ diesels in Belgie. Dat gaat hard dus... |
Citaat:
Men heeft onlangs nog in de praktijk gemeten (*Nederland en **Duitsland) dat moderne dieselwagens gelijk en zelfs meer NOx uitstoten dan moderne zware dieselvrachtwagens, en bussen zijn zelfs lichter en hebben vergelijkbare dieselmotoren. * https://www.tno.nl/nl/over-tno/nieuw...gens-nog-niet/ ** http://www.focus.de/auto/news/abgas-...d_5904691.html ![]() slecht 3 van de 36 geteste euronorm 6- diesels haalden hun NOx-grensnorm (de 3 onderaan de tabel). De norm is 80 mg/km, bestelwagens zoals de VW T6 moeten onder 125 mg/km blijven) Er wordt dus nog altijd heel veel gesjoemeld bij diesels, probleem is dat het adblue reservoir veel groter moet zijn (en navenant meer moet inspuiten) en dat de constructeurs daar geen plaats voor vinden of gewoonweg het geld niet willen investeren, met de drogreden dat de bestuurder dan de dure adblue meer moet navullen... (zie ook uitleg link *TNO: vrachtwagens hebben natuurlijk plaats genoeg voor een voldoende adblue-reservoir) |
Citaat:
Als een niet-gecatalyseerde dieselauto zo'n 1000 mg NOx per km uitstoot (= 0.022 mol NO2/km) en in SCR reageert NH3 met NO2 a rato 2:1 (stoichiometrisch). Dus per km is 0.044 mol NH3 nodig. Hydrolyse van ureum (Adblue) geeft 2 mol NH3 per mol ureum. Per km is er dus 0.022 mol ureum of 1.32 g ureum nodig. Adblue is een waterige oplossing van 34% ureum. Dus om alle NOx te laten reageren zou per kilometer 4 gram AdBlue nodig zijn. Oftwel per 1000 km = 3.7 L AdBlue - Dat is meer dan wat men nu voorschrijft (1 L per 1000 km). Maar gezien de meeste auto's al snel een tank tussen de 15 a 20 L AdBlue hebben, zie ik niet in dat het niet mogelijk is. Alleen, het fabeltje van de AdBlue enkel op te vullen bij een onderhoudsbeurt om de 20 a 30000 km zal inderdaad niet gaan, de gebruiker zal eigenhandig AdBlue moeten opvullen. En tenslotte AdBlue duur ? Misschien, maar dan wordt je als consument beduveld. De spotprijs voor bulk (pure) ureum is 200 $/ton. AdBlue is een verdunning tot 34% in water, dus de werkelijke kost van AdBlue ligt dan er ergens rond de 70 $/1000 L... Adblue bulkprijzen starten ergens rond de 180 euro/1000 L. De kleine verpakkingen die je als consument kan kopen zijn in veel gevallen hier een stuk boven geprijsd. |
De Volksrepubliek heeft de plannen voor 103 te bouwen steenkoolcentrales opgeborgen.
China heeft electriciteit ongetwijfeld nodig,maar het is nu wel duidelijk dat het via een andere weg zal moeten zijn. In die rook kan je niet vooruitgaan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be