Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Wat is je favoriete rum? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=236551)

Rahowa 30 december 2016 20:55

Wat is je favoriete rum?

Om puur te drinken Captain Morgan,spiced rum.In Cola prefereer ik La Mauny ,rhum agricole.Rum wordt gemaakt uit de melasse van suikerriet,alleen rhum agricole wordt gemaakt van het sap van vers geoogst suikerriet.Ik begrijp niet hoe een minderwaardig product als Bacardi zo populair is.

Libro 30 december 2016 21:26

Bacardi is inderdaad braggel. Geef mij maar witte rum van Havana Club. Er is niets beters om een mojito te mixen.

EDIT: om in de sfeer van de draad te komen

Zeus 30 december 2016 21:31

Mikub

Eduard Khil 30 december 2016 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 8333854)
Om puur te drinken Captain Morgan,spiced rum..

u heeft wel een dure smaak hé

Wapper 30 december 2016 22:28

Stroh 80 graden, alleen voor echte mannen - is verdampt voor je'm kan doorslikken :lol:

Eduard Khil 30 december 2016 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8333994)
Stroh 80 graden, alleen voor echte mannen - is verdampt voor je'm kan doorslikken :lol:

Dadeemelee 30 december 2016 22:39

Pure rum is niet lekker. Enkel geschikt om rap strontzat te zijn.

Eduard Khil 30 december 2016 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8334001)
Pure rum is niet lekker. Enkel geschikt om rap strontzat te zijn.

pure rum kan lekker zijn. Maar de modale merken, blended en geforceerd om snel op de markt te krijgen, gaan idd niet lekker zijn.

Dadeemelee 30 december 2016 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8334006)
pure rum kan lekker zijn. Maar de modale merken, blended en geforceerd om snel op de markt te krijgen, gaan idd niet lekker zijn.

Ik heb er nog niet zoveel soorten gedronken omdat de smaak me niet aanstaat. Die Captain Morgan Spiced is niet slecht, maar je kan dat moeilijk rum noemen. De vanillesmaak overheerst alles.

Eduard Khil 30 december 2016 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8334026)
Ik heb er nog niet zoveel soorten gedronken omdat de smaak me niet aanstaat. Die Captain Morgan Spiced is niet slecht, maar je kan dat moeilijk rum noemen. De vanillesmaak overheerst alles.

jah, dat is een supercommerciele rum. Dat telt niet.

Met rum is het net hetzelfde als met goeie whisky, cognac, calvados, ... Dat heeft zijn tijd nodig om te rijpen. En dat is de reden waarom goeie drank niet goedkoop kan zijn, omwille van die tijd die verloren gaat bij het rijpen.

Drank die tien jaar in een vat zit is soms tot 50% verdampt. Dus de helft van het gedane werk gaat gewoon verloren tijdens de rijpingsperiode. Goeiekoop kan gewoon niet goed zijn in dit soort dingen.

schaakspeler 31 december 2016 01:37

Die ze in de Aldi verkopen vind ik prima.

Rahowa 31 december 2016 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8333920)
u heeft wel een dure smaak hé

Captain Morgan is zo duur niet hoor,laatst heb ik nog een flesje of 2 mee gebracht uit Frankrijk en die kosten slechts een 16 euro.

Rahowa 31 december 2016 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8333994)

De stroh of de man?

Rahowa 31 december 2016 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8334026)

Er zit toch veel caramel in ook .

Rahowa 31 december 2016 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8334039)

Met rum is het net hetzelfde als met goeie whisky, cognac, calvados, ... Dat heeft zijn tijd nodig om te rijpen. En dat is de reden waarom goeie drank niet goedkoop kan zijn, omwille van die tijd die verloren gaat bij het rijpen.

.

Mijn overbuurvrouw die sommellier is kocht 25 jaar geleden een vaatje calvados toen ze stage deed in Frankrijk.Het edele vocht was toen reeds 25 jaar oud.1x per jaar mag ik een glaasje drinken,dat kun je echt met niks vergelijken.

Rahowa 31 december 2016 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8333905)
Bacardi is inderdaad braggel. Geef mij maar witte rum van Havana Club. Er is niets beters om een mojito te mixen.

EDIT: om in de sfeer van de draad te komen

Inderdaad,Havana club is een prachtproduct.De doorzichtigheid verraad dat hij niet gerijpt is op vat.

BigF 31 december 2016 11:44

De beste is voor mij nog steeds Appleton Estate uit Jamaica.
Beetje nostalgie speelt wel mee omdat ik de stokerij ooit bezocht maar toen ik 'em ooit aanraadde aan Dronkoers was die er zeer lovend over en als referentie kan dat tellen denk ik.

maddox 31 december 2016 12:07

Ik vind de Barbados Plantation dik in orde.

Voor de commerciele spullen is Captain Morgans wel te doen, alswel de Kraken.

Rahowa 1 januari 2017 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8334482)
Ik vind de Barbados Plantation dik in orde.

Voor de commerciele spullen is Captain Morgans wel te doen, alswel de Kraken.

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-r...reld-a2714901/

Ik ken die rum niet,maar als men hem in Barlaban uitschenkt zal hij wel ok zijn.

NieuwNoors 1 januari 2017 13:54

Geen. Ik lust geen Rum bweik zeg! De geur alleen al doet mij kokhalzen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be