Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   WEG MET DA WINTERuuR (https://forum.politics.be/showthread.php?t=23657)

Patriot! 6 november 2004 19:36

WEG MET DA WINTERuuR

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=4]B.U.B. wil afschaffing winteruur[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2] De Belgische Unie stelt voor het winteruur af te schaffen en dus het zomeruur heel het jaar door te behouden.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]De voordelen van zo’n afschaffing zijn aanzienlijk:[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]1) men vermijdt zo vervelende uuraanpassingen, tweemaal per jaar, die het bioritme van mens en dier kunnen schaden; [/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]2) in de winter zal de menselijke activiteit meer overeenkomen met de uren daglicht zodat het leven aangenamer wordt en het aantal depressies - de moderne ziekte - vermindert;[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2] 3) de initiële reden voor de invoering van het zomeruur, namelijk de energiebesparing die optreedt wanneer het langer licht blijft ’s avonds, wordt zo uitgebreid naar de winter, wat geen overbodige luxe is aangezien de Belgen de laatste jaren nogal veel elektriciteitspannes meemaken en de elektriciteit in ons land redelijk duur blijft.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Bovendien vermijdt men zo de afschaffing van het zomeruur, het idee van sommige technocraten. Er is namelijk niets zo aangenaam als het langdurige daglicht in de zomer waardoor de Belgen laat buiten kunnen blijven, wat bevorderlijk is voor het menselijk contact en de ontspanning. Ook de horeca doet hier uiteraard gouden zaken mee.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Het wordt tijd dat onze overheid, in plaats van zich bezig te houden met taaltwisten, eindelijk eens begint te denken aan het welzijn van de Belgen ![/size][/font]

bartje 6 november 2004 21:08

Wel ik ben ook een enorme voorstander van het zomeruur, het heeft heel wat voordelen vooral tijdens de zomeravonden. Het is lang klaar, je kan dus langer genieten enzo.
Nu in de winter; dat vroeg donker zijn etc. is voor niets goed en de mensen gaan zich er minder goed bij voelen.
Degene die zeggen dat je maar 's morgens meer moet genieten dat is driedubele nonsens, 's avonds is dat allemaal veel aangenamer met langer licht.

En een uur verschil in licht vind ik toch al wat zu vooral tijdens de zomermaanden!

TomT 6 november 2004 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]1) men vermijdt zo vervelende uuraanpassingen, tweemaal per jaar, die het bioritme van mens en dier kunnen schaden;

[/size][/font]
Ocharme die werkers die in allerlei ploegensystemen werken.
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]
Citaat:

2) in de winter zal de menselijke activiteit meer overeenkomen met de uren daglicht zodat het leven aangenamer wordt en het aantal depressies - de moderne ziekte - vermindert;

[/size][/font]
Allez meneer, het winteruur dat de oorzaak is van depressies, waar haal je dat nu weer van?
Citaat:

3) de initiële reden voor de invoering van het zomeruur, namelijk de energiebesparing die optreedt wanneer het langer licht blijft ’s avonds, wordt zo uitgebreid naar de winter, wat geen overbodige luxe is aangezien de Belgen de laatste jaren nogal veel elektriciteitspannes meemaken en de elektriciteit in ons land redelijk duur blijft.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Bovendien vermijdt men zo de afschaffing van het zomeruur, het idee van sommige technocraten. Er is namelijk niets zo aangenaam als het langdurige daglicht in de zomer waardoor de Belgen laat buiten kunnen blijven, wat bevorderlijk is voor het menselijk contact en de ontspanning. Ook de horeca doet hier uiteraard gouden zaken mee.

[/size][/font]
Ben je bang in het donker ofzo? Kan het mietjesgehalte weer niet op? Een moderne maatschappij hoort dag en nacht actief te zijn, conservatieve praat zoals "voor het donker hoort iedereen thuis te zijn" heeft DHL bijna de das omgedaan, gelukkig voor DHL zijn er nog minder conservatieve landen.
Citaat:

Het wordt tijd dat onze overheid, in plaats van zich bezig te houden met taaltwisten, eindelijk eens begint te denken aan het welzijn van de Belgen ![/size][/font]

Het afschaffen van het winteruur is even belachelijk als dat taaltwisten. Als de overheid zich echt wou bezig houden met het welzijn van Belgen zouden ze op de hoge energieprijzen moeten springen, dat is op dit huidige moment het probleem van de mensen zoals ze dat zo mooi zeggen.

Patriot! 6 november 2004 23:59

Jaja. De mensen willen die TECHNOCRATISCHE zever niet. Het wordt tijd dat men eens denkt aan het belang van de Belgische mensen, en zo ook regeert, in plaats van onnozele regeltjes over winteruren uit te vinden om het de mensen moeilijk te maken.

Weg met die vervelende technocraten, leve de mensen. Stem BUB.

Musketo 7 november 2004 00:19

Oh god... waarschijnlijk gaat dit weer voor één of andere regeringscrisis zorgen of wordt er zelfs een speciale partij voor opgericht...

Leven is België is geen lachertje.

Dies 7 november 2004 02:40

Ik weet niet of de B.U.B. het weet, maar de wintertijd is eigenlijk de gewone tijd hoor!?

groentje 7 november 2004 03:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Ik weet niet of de B.U.B. het weet, maar de wintertijd is eigenlijk de gewone tijd hoor!?

Ik wil dat bijtreden. Als je iets afschaft, dan tocht eerder het zomeruur?

www.zomeruur.tk

Musketo 7 november 2004 11:10

bartje 7 november 2004 13:02

Indd het winteruur is het officiële uur maar persoonlijk ben ik voorstander van het zomeruur. Ik begrijp niet wat jullie in het winteruur zien. Hou er ook rekening mee dat het dan in de zomeravonden al donker gaat zijn van 22 uur hé!! Allé ja ik vind dat het dit allemaal minder aangenaam maakt; ok in het donker is dat ook wel goed maar toch.
Nu persoonlijk vind ik dat nu ook niet de belangrijkste discussie die er is hoor.

C uit W 7 november 2004 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dies

:silly: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :lol: :lol:
Ze zullen ons bioritme komen redden!

Horus 7 november 2004 14:36

Citaat:

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=4]B.U.B. wil afschaffing winteruur[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]2) in de winter zal de menselijke activiteit meer overeenkomen met de uren daglicht zodat het leven aangenamer wordt en het aantal depressies - de moderne ziekte - vermindert;

[/size][/font]

Die depressies heb je niet door het veranderen van het uur, maar is eerder seizoensgebonden (zo is algemeen geweten dat het aantal zelfmoorden op het einde van het jaar hoger ligt)

Patriot! 7 november 2004 16:02

Het winteruur is er gekomen om het de Belgen moeilijk te maken: weg ermee.

N.J.S.V. Antwerpen 7 november 2004 16:14

Citaat:

Het winteruur is er gekomen om het de Belgen moeilijk te maken: weg ermee.

Laat me raden waarom je de uurwisseling zo haat... Het is uitgevonden door de Duitsers, dus het moet wel demonisch zijn.

Patriot! 7 november 2004 17:46

Jaja manneke, gij zij ne slimmen he :roll:

cor 7 november 2004 17:54

Maar wa wilt ge nu: De Winteruur of het Somersuur?

Horus 7 november 2004 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cor
Maar wa wilt ge nu: De Winteruur of het Somersuur?

Winterthur.

snoodaard 7 november 2004 18:24

Citaat:

Jaja. De mensen willen die TECHNOCRATISCHE zever niet. Het wordt tijd dat men eens denkt aan het belang van de Belgische mensen, en zo ook regeert, in plaats van onnozele regeltjes over winteruren uit te vinden om het de mensen moeilijk te maken.

Het winteruur het gehele jaar door!Het is als arbeider met ploegendienst redelijk frustrerend om tijdens de zomer vroeg in bed te kruipen als het nog kweet nie hoe lang licht is.

Percalion 7 november 2004 18:33

Citaat:

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]De Belgische Unie stelt voor het winteruur af te schaffen en dus het zomeruur heel het jaar door te behouden.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]De voordelen van zo’n afschaffing zijn aanzienlijk:[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]1) men vermijdt zo vervelende uuraanpassingen, tweemaal per jaar, die het bioritme van mens en dier kunnen schaden; [/size][/font]

ahja, al die ezels bij de overheid die hun wekkers moeten verzetten :D

toch vind ik dat er inderdaad iets moet veranderen aan die belachelijke regeling; het argument van de energiebesparing wordt overigens fel bevochten en verdedigd, dus blijkbaar is men niet eens zeker of die lastige maatregel wel nut heeft...

Dies 7 november 2004 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Laat me raden waarom je de uurwisseling zo haat... Het is uitgevonden door de Duitsers, dus het moet wel demonisch zijn.

Kleine correctie: het was de Engelsman William Willet die voor het eerst een ernstige suggestie maakte in die zin.

Praetorian 7 november 2004 19:20

Citaat:

Ik denk niet dat u enige kennis heeft over het technocratisch gedachtegoed.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be