Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Motorrijders (https://forum.politics.be/showthread.php?t=23658)

Patriot! 6 november 2004 20:01

Motorrijders
 
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2][font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][/font][/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]B.U.B. solidair met motorrijders[/size][/font]



[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Op 30 oktober 2004 betoogden duizenden motorrijders in Brussel voor betere en veiligere wegen. De B.U.B. steunt hen daar volledig in. Vergeleken met die van onze buurlanden zijn de Belgische wegen in slechte staat en gevaarlijk aangelegd. Maar voor die noodzakelijke herstellingen is er veel geld nodig. [/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Dat geld kan men nochtans vinden in de vereenvoudiging van de staatsstructuur. Eén regering en één parlement kosten heel wat minder dan zes regeringen en zes parlementen. Dat is evident, maar alleen de B.U.B. durft daarvoor uitkomen. De administratie zal er ook sterk door inkrimpen waardoor kosten kunnen bespaard worden.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Het vrijgekomen geld dient dan in de eerste plaats te gaan naar een betere openbare infrastructuur zodat onze Belgische motorrijders rustig op onze wegen kunnen rijden. De hernieuwing van die infrastructuur zal ook meer toeristen aantrekken zodat het een zeer goed bestede uitgave is.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Hans VAN DE CAUTER[/size][/font]

driewerf 6 november 2004 23:11

Een schatting van wat die besparing ons zou opbrengen en wat de kosten zijn om veilige wegen te bekomen zouden hier op hun plaats zijn. Tevens zou het nuttig zijn om de nettowinsten (dus na belastingaftrek) weer te geven, om een idee te hebben van wat het patronaat uit de arbeidersklasse perst. Vermoedelijk zit daar veel meer geld te rapen ten bate van 'alle Belgen'.

Alvader 6 november 2004 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2][font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][/font][/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]B.U.B. solidair met motorrijders[/size][/font]



[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Op 30 oktober 2004 betoogden duizenden motorrijders in Brussel voor betere en veiligere wegen. De B.U.B. steunt hen daar volledig in. Vergeleken met die van onze buurlanden zijn de Belgische wegen in slechte staat en gevaarlijk aangelegd. Maar voor die noodzakelijke herstellingen is er veel geld nodig. [/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Dat geld kan men nochtans vinden in de vereenvoudiging van de staatsstructuur. Eén regering en één parlement kosten heel wat minder dan zes regeringen en zes parlementen. Dat is evident, maar alleen de B.U.B. durft daarvoor uitkomen. De administratie zal er ook sterk door inkrimpen waardoor kosten kunnen bespaard worden.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Het vrijgekomen geld dient dan in de eerste plaats te gaan naar een betere openbare infrastructuur zodat onze Belgische motorrijders rustig op onze wegen kunnen rijden. De hernieuwing van die infrastructuur zal ook meer toeristen aantrekken zodat het een zeer goed bestede uitgave is.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Hans VAN DE CAUTER[/size][/font]

Waalse verspilcultuur los je niet op met een unitair België.

voicelesscharlie 6 november 2004 23:31

Schaf de verlieslatende,geld opslokkende en niet- rendabele spoorweglijnen van de NMBS af en maak van deze spoorwegbeddingen autowegen.
Sommige van die beddingen kunnen dan zelfs uitsluitend voor vrachtwagens gebruikt worden.

Chipie 6 november 2004 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Een schatting van wat die besparing ons zou opbrengen en wat de kosten zijn om veilige wegen te bekomen zouden hier op hun plaats zijn. Tevens zou het nuttig zijn om de nettowinsten (dus na belastingaftrek) weer te geven, om een idee te hebben van wat het patronaat uit de arbeidersklasse perst. Vermoedelijk zit daar veel meer geld te rapen ten bate van 'alle Belgen'.

Om hiervan een idee te krijgen, zult U wel tamelijk snel moeten zijn, gezien het patronaat meer en meer uit het straatbeeld verdwijnt... Want niet alleen de patroons hebben het moeilijk, ook de Chiro :-) ...


(Het is inderdaad zo dat er in vele parochies zogenaamde "Patronaten" (patronaat= een door de parochiepriesters geleide zondagontspanning) bestonden. Er is bijgevolg een overgangsperiode geweest waar de zondagnamiddag activiteit zowel onder de naam Chiro als onder de naam Patronaat voorkwam)....

zorroaster 7 november 2004 01:08

Niet te geloven. Op alles wat met geld te maken heeft, antwoordt de BUB dat ze de gewesten gaan afschaffen en het unitaire België het manna op zich zal zien neerregenen door "sterk ingekrompen" uitgaven aan ambtenaren. En dan de Vlaams-nationalisten simplisme verwijten!

En DAARMEE zijn jullie op tv gekomen? Jongens toch...

Patriot! 7 november 2004 01:11

Zorroaster, naast de sterk verminderde uitgaven aan ambtenaren onderschat je toch wel impact op onze economie die de veelvoud aan ministers heeft. Immers, die ministers lopen elkaar compleet voor de voeten, waardoor dossiers nodeloos lang blijven aanslepen of gewoon niet opgelost geraken. Kijk maar naar DHL. Dat kost ons handenvol geld en, wat erger is: jobs!

voicelesscharlie 7 november 2004 03:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Zorroaster, naast de sterk verminderde uitgaven aan ambtenaren onderschat je toch wel impact op onze economie die de veelvoud aan ministers heeft. Immers, die ministers lopen elkaar compleet voor de voeten, waardoor dossiers nodeloos lang blijven aanslepen of gewoon niet opgelost geraken. Kijk maar naar DHL. Dat kost ons handenvol geld en, wat erger is: jobs!

Eigenlijk is je redenering wel juist maar laten we dan meteen Vlaanderen onafhankelijk maken .Dan zijn we verlost van al die dure instituties en regeringen en vooral van al die geldverslindende Waalse ambtenaren.
Een goed chirurg weet dat je de zieke delen moet wegsnijden.

Sam 7 november 2004 05:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie
Eigenlijk is je redenering wel juist maar laten we dan meteen Vlaanderen onafhankelijk maken .Dan zijn we verlost van al die dure instituties en regeringen en vooral van al die geldverslindende Waalse ambtenaren.
Een goed chirurg weet dat je de zieke delen moet wegsnijden.

wallonië ziek deel ;-)
De kanker van België zou ik het eerder noemen,

en beste blubbers, het feit dat je goed je frans meester bent betekent niet dat je je rug naar Vlaanderen moet keren. Het komt echt over als een select groepje die het achterwerk van the king nederig navolgt...

George 7 november 2004 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie
Eigenlijk is je redenering wel juist maar laten we dan meteen Vlaanderen onafhankelijk maken .Dan zijn we verlost van al die dure instituties en regeringen en vooral van al die geldverslindende Waalse ambtenaren.
Een goed chirurg weet dat je de zieke delen moet wegsnijden.

Sinds enkele jaren weten de chirurgen dat het in geval van uitzaaingen, wat in belgie het geval is, het dan beter is om de ganse boel aan te pakken met medicatie. Uit on,dervinding heeft mn immers vastgesteld dat na het wegsnijden van de ziekste delen, de uitzaaiïngen gaan woekeren.

Bill 7 november 2004 11:01

Citaat:

Schaf de verlieslatende,geld opslokkende en niet- rendabele spoorweglijnen van de NMBS af en maak van deze spoorwegbeddingen autowegen.Sommige van die beddingen kunnen dan zelfs uitsluitend voor vrachtwagens gebruikt worden.
Het gebruik van vrachtwagens die onze wegen kapot rijden en zorgen voor een hoop overlast moet eerder ontmoedigd worden.En weg met het rijdende stock systeem !!(bedrijven hebben tegenwoordig geen magazijnen meer, deze bevinden zich op onze wegen) Het feit dat we zo'n dicht spoorwegnet hebben is eerder een voordeel dan een nadeel. Er zou een systeem moeten komen zoals in Frankrijk waarbij containervervoer over het spoor aangemoedigd wordt. Een vervoerder krijgt per container een premie om zijn waren (=vrachtwagens) van de weg te houden.

basil 7 november 2004 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door George
Sinds enkele jaren weten de chirurgen dat het in geval van uitzaaingen, wat in belgie het geval is, het dan beter is om de ganse boel aan te pakken met medicatie. Uit on,dervinding heeft mn immers vastgesteld dat na het wegsnijden van de ziekste delen, de uitzaaiïngen gaan woekeren.

Goed gezien: ook de franstaligen in Vlaanderen aanpakken!
Of bedoelde je iets anders, Jos?8)

basil 7 november 2004 14:08

De meeste motorrijders komen aan hun einde door hun roekeloos rijgedrag,tekort aan ervaring en de onoplettendheid van automobilisten, niet door het slechte wegdek.

Ik ben tot nu toe slechts één maal onderuit gegaan met de motor en dat was door een olievlek op een afrit van de E40. Gelukkig niet onder de vangrail, die moeten ze wel eens aanpassen.

KempensBoerke 7 november 2004 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2][font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][/font][/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]B.U.B. solidair met motorrijders[/size][/font]



[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Op 30 oktober 2004 betoogden duizenden motorrijders in Brussel voor betere en veiligere wegen. De B.U.B. steunt hen daar volledig in. Vergeleken met die van onze buurlanden zijn de Belgische wegen in slechte staat en gevaarlijk aangelegd. Maar voor die noodzakelijke herstellingen is er veel geld nodig. [/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Dat geld kan men nochtans vinden in de vereenvoudiging van de staatsstructuur. Eén regering en één parlement kosten heel wat minder dan zes regeringen en zes parlementen. Dat is evident, maar alleen de B.U.B. durft daarvoor uitkomen. De administratie zal er ook sterk door inkrimpen waardoor kosten kunnen bespaard worden.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Het vrijgekomen geld dient dan in de eerste plaats te gaan naar een betere openbare infrastructuur zodat onze Belgische motorrijders rustig op onze wegen kunnen rijden. De hernieuwing van die infrastructuur zal ook meer toeristen aantrekken zodat het een zeer goed bestede uitgave is.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Hans VAN DE CAUTER[/size][/font]

Is dit BUB's breekpunt?

Of houdt het zich enkel en alleen met frullen en prullen bezig??:?

voicelesscharlie 7 november 2004 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door George
Sinds enkele jaren weten de chirurgen dat het in geval van uitzaaingen, wat in belgie het geval is, het dan beter is om de ganse boel aan te pakken met medicatie. Uit on,dervinding heeft mn immers vastgesteld dat na het wegsnijden van de ziekste delen, de uitzaaiïngen gaan woekeren.

Dan rest er nog altijd euthanasie.

Patriot! 7 november 2004 22:06


Patriot! 7 november 2004 22:06

Achterlijk.

Peace 7 november 2004 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2][font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][/font][/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]B.U.B. solidair met motorrijders[/size][/font]



[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Op 30 oktober 2004 betoogden duizenden motorrijders in Brussel voor betere en veiligere wegen. De B.U.B. steunt hen daar volledig in. Vergeleken met die van onze buurlanden zijn de Belgische wegen in slechte staat en gevaarlijk aangelegd. Maar voor die noodzakelijke herstellingen is er veel geld nodig. [/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Dat geld kan men nochtans vinden in de vereenvoudiging van de staatsstructuur. Eén regering en één parlement kosten heel wat minder dan zes regeringen en zes parlementen. Dat is evident, maar alleen de B.U.B. durft daarvoor uitkomen. De administratie zal er ook sterk door inkrimpen waardoor kosten kunnen bespaard worden.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Het vrijgekomen geld dient dan in de eerste plaats te gaan naar een betere openbare infrastructuur zodat onze Belgische motorrijders rustig op onze wegen kunnen rijden. De hernieuwing van die infrastructuur zal ook meer toeristen aantrekken zodat het een zeer goed bestede uitgave is.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Hans VAN DE CAUTER[/size][/font]

Om het onderhoud van de wegen nog betaalbaar te houden moeten wij de gebruikers van deze wegen de kosten daarvan laten betalen. Wij als Belgen betalen daar reeds voor. Echter is ons land een doorvoer land en massa buitenlandse vrachtwagens e.d. die onze wegen gebruiken en beschadigen hoeven daar vandaag de dag niet voor te betalen.

Daarom mijn voorstel. Laten wij de bevoegdheden over de wegen aan de gemeenschappen overdragen en dan ook van buitenlandse vrachtwagens en eventueel personenauto's een belasting eisen.

voicelesscharlie 8 november 2004 00:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Om het onderhoud van de wegen nog betaalbaar te houden moeten wij de gebruikers van deze wegen de kosten daarvan laten betalen. Wij als Belgen betalen daar reeds voor. Echter is ons land een doorvoer land en massa buitenlandse vrachtwagens e.d. die onze wegen gebruiken en beschadigen hoeven daar vandaag de dag niet voor te betalen.

Daarom mijn voorstel. Laten wij de bevoegdheden over de wegen aan de gemeenschappen overdragen en dan ook van buitenlandse vrachtwagens en eventueel personenauto's een belasting eisen.

Het wegenvignet is reeds een regionale belasting

PieterP 8 november 2004 00:38

Een domme opmerking...

Als ik de gelaatsuitdrukking vergelijk van de foto die Patriot publiceert en deze van Philip de Winter, dan lijkt mij hier weing verschil te zijn. Beide nogal autoritiair...

Wat de kern van de zaak aangaat: ik ken nogal wat oudere motorrijders, met wijsheid. Zij drinken niet, hebben goede klederen aan, komen weiniig op de autostrade, zij weten waar ze mee bezig zijn.

Anderen daarentegen steken voorbij tussen tweede en derde rijstrook, jagen op de autostrade, met hun passagier aan hoge snelheden en ja... dan zeg je vroeg of laat hangt die er aan.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be