![]() |
Poetin bekeken met een Westers-imperialistische bril
Wel, de titel zegt het zelf:
http://www.politico.com/magazine/sto...ng-game-214589 En omdat ik geen verdere commentaar wil geven, maar toch binnen het forumreglement moet blijven, koppel ik er een enquête aan: hoe moet België zich opstellen in de 21ste eeuwse versie van The Great Game? |
Citaat:
Trump heeft het IQ van een 5 jaar oude peuter. Mijn zoon van 3.5 jaar maakt overigens vergelijkbare zinnen als hem. Sad ! |
Je enquete is een beetje dubbel.
Wens je te weten hoe WIJ (forumleden) liefst hebben dat België zich opstelt, of hoe België zich zal opstellen onder druk van het Amerikaanse establishment? Zoals je de vraag stelt gaat het over onze mening, maar die is compleet ondergeschikt aan wat er zal gebeuren. NATO is een instrument om de geopolitieke agenda van Washington DC te vervolledigen. Straks worden we in een nucleair conflict met Rusland betrokken omdat de USA op zichzelf kansloos is. Dat is een scenario waar we onmiddellijk vanaf moeten, maar de man in de straat weet er de ballen van en uiteindelijk gebeurt het gewoon. Wat ikzelf graag zou zien is B of C, maar wat er in werkelijkheid zal gebeuren is A. En de media zullen met man en macht hun best doen om dat te rechtvaardigen. |
Citaat:
Ik ben hier niet om Trump te verdedigen en wacht liever af. Maar om meer dan 500 bedrijven (slecht 4 faillissementen) te beheren en te schoppen tot president denk ik niet dat hij dom is. Er kan een deel lepigheid inzitten, een deel vooruitziendheid en zoals ik al zei een portie instinctiviteit. Maar dom nee absoluut niet. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zwitserland, Oostenrijk, Zweden, Ierland en Finland kenden vrede op elk grondgebied. |
Geef het toch op, Kallikles.
Er komt geen wereldoorlog tussen de VS en Rusland. Hoe hard jullie ook proberen. Hoeveel flutartikels (die niemand leest) je ook op dit forum smijt. |
Citaat:
In tegenstelling tot bij zijn bedrijven heeft hij nu stakeholders waar hij wel rekening mee moet houden. Iemand zomaar "buitensmijten" of zijn wil doordrukken gaat nu niet meer. Het congres, de senaat, de rechters, de grondwet (!) staan hem nu allemaal in de weg. Het gros van de federale ambtenaren hebben jobbescherming, net zoals statutairen in Belgie. Als Trump iets doorduwt dat niet helemaal volgens de letter van de wet is, komt het er niet door. Dat wordt nog lachen vermoed ik. |
Citaat:
Ofwel leidt dat tot een nieuw evenwicht, ofwel tot oorlog. |
Citaat:
|
Ondanks Trump heb ik toch meer vertrouwen in Amerika dan in Rusland.
In Amerika is er tenminste nog een strijd geweest tussen Trump en Hillary, maar in Rusland is er maar één die de dienst uitmaakt: de dictator Poetin. Zou België als klein land, maar toch als zetel van de EU, naar Rusland omslaan, dan is de ellende niet te overzien. |
Citaat:
Daarom blijft de NAVO nog de beste garantie voor onze vrede en veiligheid. Met Trump is er wel een einde gekomen aan een tijdperk , dat Amerika de leidende macht was in de wereld. Daarom zal Europa nu harder moeten werken, aan haar eigen defensie en zeker ook aan haar eigen veiligheidsdiensten . Ook zal Europa haar onnozelheid moeten laten varen en een hardere geopolitiek dienen te voeren t.a.v de buren Rusland ,Turkije en de vechtende Arabieren in het Zuiden. |
Citaat:
Daarom zal hij naar het Westen toe een real politiek voeren , zeker als Trump ook deze koers gaat varen met zijn protectionisme. |
Citaat:
Wie zoiets beweert is net zo geïndoctrineerd door de mainstream media als moslims door "profeet" Mohammed. Flutartikels.. Je hebt het goed zitten. Mensen die zoiets beweren hebben meestal geen enkel besef over geostrategie en de onderliggende reden van alle oorlogen in de afgelopen 100 jaar |
Citaat:
Straks ga je nog beweren dat Kallikles z'n flutartikels meer diepgang hebben dan platte anti poetin-propaganda. |
Citaat:
Wil jij ook oorlog tussen Rusland en de VS om IS te redden? Zeg maar gewoon rechtuit waar je voor staat, of schaam je je daarvoor misschien? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be