![]() |
Grootste houtkachel zou 2 miljard subsidies kunnen krijgen...
Citaat:
|
De Vlaamse overheid kan beter de stekker er uit trekken en de schadeclaims afwachten. De rechtszaken hierover zullen jaren duren, al dan niet meer als 10 jaar.
|
Citaat:
En... warmte wordt niet benut ? Waar komt de elektriciteit dan vandaan ? Of bedoelen ze dat de warmte van de lage druk stoomcondensatie niet wordt benut ? In ieder geval, voor dat laatste is er een afnemer nodig (een warmtenet). |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik zou steenkool eerder gebruiken om om te zetten naar producten waar we geen hout voor kunnen gebruiken. |
Citaat:
|
Citaat:
De kolencentrale gebruikt dit al sinds 1999 denk ik. |
De duurzaamheid van het verstoken van buitenlands houtafval is te betwijfelen.
Worden de bossen terug aangelegd ? Hoe controleer je dat ? Is het kaalslag om daarna op te bouwen en/of landbouw te doen ? Zo ja, is dit even erg als een kolencentrale, want je sluit de cirkel niet. Land change is een forse bron van CO2 uitstoot. Er gaat zich hier ene rijkmaken omdat de Vlaamse regering de ballen niet heeft om dit contract maar te verbreken. |
Citaat:
Zelfs West-Europa heeft nog immense voorraden steenkool zitten. Ik weet alleen niet hoe het zit met het kostenplaatje,tenslotte is men op de meeste plaatsen niet gestopt omdat de steenkool op was,maar omdat het te duur (lees: aanhoudend te subsidieren) en te irrelevant bleek te zijn. Wat die houtkachel betreft.Mogelijk is het plaatje "ecologisch" in die zin dat die houtpulp "afval" is van Baltische boswinning die toch al gebeurde .Het is ,het blijft,echter storend dat er prompt subsidiestromen nodig lijken te zijn. Als de kritiek op de "grijze" centrales en de nucleaire centrales is dat ze ook onderhevig zijn-,of waren-, aan subsidievormen,dan is dat in mijn ogen geen reden om die fout te herhalen voor de zogenaamde "groenerij".We zitten al met 8 miljard terug te betalen nutteloze zonnepanelen nietwaar.(tegen dat dat gat gedicht is stromen de eerste zonnepanelen al binnen in onze afvalverwerking) Als de uitbater van die centrale geen subsidies wil,dat ze dan dat ding maar snel zetten......en in Gent ook......Daarvoor dienen industriezones...:-) |
Waarom moeten we steenkool hebben aangezien zonne- en windenergie reeds goedkoper zijn ?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
-
|
Ha dan ga ik ook een subsidie aanvragen voor mijne houtkachel. Dan kan ik mijne gaskachel dichtdraaien en continu op hout stoken. Zeker leuk op die windstille mistige dagen (mijn buren zullen content zijn)
|
De overheid kan meer en vooral beter.
|
Citaat:
Hetzelfde met dat bio gedoens dat ze bij de benzine voegen. Terwijl er massa's mensen geen eten hebben, stoken wij het op. Eén woord: "Walgelijk". |
Citaat:
Alleen niet op de juiste plaatsen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Toch nog even er op wijzen dat de houtpulp- en vezelverwerkende sector in Vlaanderen (ik zal maar UNILIN niet vernoemen zeker :roll: ) een aanzienlijke werkgever is.
Zij hebben het reele risico dat de grondstof voor hun activiteiten,die zij (wegens het zorgvuldige bosbouwbeleid en de waanzinnige mensenfok in Vlaanderen)noodgedwongen van elders moeten invoeren duurder zou worden omdat er subsidies dreigen gegeven worden dat spul te verbranden in plaats van te verwerken in vloertjes,wandpanelen,meubelpanelen....etc..... Tot zover de "duurzame" verwerking van "afval"....:roll: Een "houtkachel" kan in mijn ogen dus uitsluitend zonder ook maar enige subsidie.... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be