Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Autosalon 2017 - Interessante aanbiedingen ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=236590)

Henri1 2 januari 2017 11:41

Autosalon 2017 - Interessante aanbiedingen ?
 
Zijn de kortingen al bekend ?

Zijn de vlaamse en waalse condities verschillend ?

Dadeemelee 2 januari 2017 11:44

Kortingen op autosalons zijn flauwekul. Je krijgt gelijkaardige kortingen het ganse jaar door bij de concessiehouders.

Henri1 2 januari 2017 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8335854)
Kortingen op autosalons zijn flauwekul. Je krijgt gelijkaardige kortingen het ganse jaar door bij de concessiehouders.

Zoals jij praat hoeft zo'n Salon geeneens georganiseerd te worden.

Micele 2 januari 2017 14:07

Raar volkje die "Belgen".

Autosalon verleden jaar:
Citaat:

https://www.retaildetail.be/nl/news/...hoge-kortingen

Autosalon start met historisch hoge kortingen

12/01/2016

Kortingenoorlog

Meer dan 12.000 euro aan kortingen en extra's op een BMW 518d sedan, ruim 14.000 euro aan voordelen op de Mercedes E-klasse, bijna 10.000 euro op de Volkswagen Tiguan, 7.000 euro op de Opel Astra break. Of spreekt u liever in procenten: 33% korting op de Renault Scénic, 32% korting op de VW Golf...

"Er wordt wel eens gezegd dat een Belg geen auto koopt, maar een korting", zegt Tony Verhelle van Autogids. "In andere landen worden ook kortingen gegeven, maar in België is de jacht op korting een sport. Een Belg die niet minstens 10% korting heeft bedongen, wordt aanzien voor een watje."
"Belgen" laten zich vooral graag in de zak zetten. LOL.

Een autosalon is in de regel GEEN koopsalon, enkel Brussel heeft die naam gekregen.

Verleden jaar nog eens geweest, bijna iedereen loopt daar met een plastieken zak rond met foldertjes... :roll:

Het verschil met IAA Frankfurt kan men zich voorstellen...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8335854)
Kortingen op autosalons zijn flauwekul. Je krijgt gelijkaardige kortingen het ganse jaar door bij de concessiehouders.

Idd. Acties genoeg buiten de salontijd, en een goede concessiehouder is veel belangrijker dan enkele procentjes korting meer of minder, men laat er tenslotte zijn auto jarenlang onderhouden.

Dadeemelee 2 januari 2017 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8335996)
Zoals jij praat hoeft zo'n Salon geeneens georganiseerd te worden.

Voor velen is dat gewoon een uitstapje. Als je weet wat je wil hoef je daar niet naartoe.
En wat betreft kortingen, ik heb bij mijn vorige aankoop buiten salondagen 8% korting gekregen zonder te moeten zagen. En ik denk er niet aan om dan nog te gaan afpingelen. Het is een betrouwbare garage waarvan ik weet dat ze niet knoeien. Ik zou misschien elders een percent of 2 meer kunnen krijgen maar dan moet ik verder rijden en zetten ze me misschien in het zak met onderhoud of herstellingen.

Het gaat trouwens ook afhangen van welk model je wil. Als het er zijn die ze moeilijk verkopen ga je misschien een hoger % krijgen dan van een populair model.

Dadeemelee 2 januari 2017 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8336002)
....

Idd. Acties genoeg buiten de salontijd, en een goede concessiehouder is veel belangrijker dan enkele procentjes korting meer of minder, men laat er tenslotte zijn auto jarenlang onderhouden.

Juist. :-)

Mambo 2 januari 2017 15:06

Hoeveel korting je ook krijgt, je koopt altijd voor veel geld een wagen waar je niks voor terug krijgt heden ten dage.

Zeus 2 januari 2017 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8336002)
Raar volkje die "Belgen".

Autosalon verleden jaar:

"Belgen" laten zich vooral graag in de zak zetten. LOL.

Een autosalon is in de regel GEEN koopsalon, enkel Brussel heeft die naam gekregen.

Verleden jaar nog eens geweest, bijna iedereen loopt daar met een plastieken zak rond met foldertjes... :roll:

Het verschil met IAA Frankfurt kan men zich voorstellen...


Nogal wiedes. Op de IAA geven de meeste merken geen foldertjes meer.

En veel bezoekers vinden dat jammer. Autoliefhebbers komen nu eenmaal niet naar een salon om de papierloze groene jongen uit te hangen.

Nogal idioot ook, om het grootste premièresalon ter wereld te vergelijken met een klein, maar kwalitatief koopsalon in Brussel.

Micele 2 januari 2017 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8336064)
En veel bezoekers vinden dat jammer. Autoliefhebbers komen nu eenmaal niet naar een salon om de papierloze groene jongen uit te hangen.

Je bedoelt dus kortingliefhebbers die met autofoldertjes sleuren.

Citaat:

Nogal idioot ook, om het grootste premièresalon ter wereld te vergelijken met een klein, maar kwalitatief koopsalon in Brussel.
Koopsalon? LOL.

(ik vergelijk gewoon de autosalons waar ik al geweest ben, meer moet je er niet achter zoeken)

Brussel 2017 zou 1 wereldpremiere, 5 Europese premieres, en 14 Belgische premieres tellen:
https://www.groenlicht.be/2016/12/08...den-premieres/
Go go run voor de folders! (en ne vettige frit)

Zeus 2 januari 2017 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8336074)
Je bedoelt dus kortingliefhebbers die met autofoldertjes sleuren.

Koopsalon? LOL.

(ik vergelijk gewoon de autosalons waar ik al geweest ben, meer moet je er niet achter zoeken)

Brussel 2017 zou 1 wereldpremiere, 5 Europese premieres, en 14 Belgische premieres tellen:
https://www.groenlicht.be/2016/12/08...den-premieres/
Go go run voor de folders! (en ne vettige frit)

Elke autoliefhebber is ook een koopjesliefhebber, dat is juist.

Waarom zou je ontkennen dat Brussel een koopsalon is? In Brussel kan je effectief met een offerte of zelfs bestelbon buitenlopen. Uniek.

Frankfurt kende in 2015 219 wereldpremières, eentje verandert echt het karakter van Brussel niet.

kelt 2 januari 2017 19:38

Het wordt HET moment voor de fabrikanten om hun feitelijk verouderde rotzooi,nu voorzien van bluetooth in de personenruimte,en AdBlue in de motor,nog snelsnel te slijten.Deze keer aan "de Belgen"...

Kelts vervangplannen voor zijn inmiddels 12 jaar oud dieseltje staan ON INDEFINITE HOLD omdat ik niet het risico wil lopen het verleden te vervangen door .....het verleden.

Ik heb er ondertussen dan maar 10€ nieuwe lampjes voor de koplampen ingestoken,er was er eentje kapot.....:|

Dadeemelee 2 januari 2017 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 8336181)
Het wordt HET moment voor de fabrikanten om hun feitelijk verouderde rotzooi,nu voorzien van bluetooth in de personenruimte,en AdBlue in de motor,nog snelsnel te slijten.Deze keer aan "de Belgen"...

Kelts vervangplannen voor zijn inmiddels 12 jaar oud dieseltje staan ON INDEFINITE HOLD omdat ik niet het risico wil lopen het verleden te vervangen door .....het verleden.

Ik heb er ondertussen dan maar 10€ nieuwe lampjes voor de koplampen ingestoken,er was er eentje kapot.....:|

Denk je dan dat er tussen nu en vijf (of zelfs tien) jaar iets nieuws gaat komen?

Tavek 2 januari 2017 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 8336181)
Het wordt HET moment voor de fabrikanten om hun feitelijk verouderde rotzooi,nu voorzien van bluetooth in de personenruimte,en AdBlue in de motor,nog snelsnel te slijten.Deze keer aan "de Belgen"...

Kelts vervangplannen voor zijn inmiddels 12 jaar oud dieseltje staan ON INDEFINITE HOLD omdat ik niet het risico wil lopen het verleden te vervangen door .....het verleden.

Ik heb er ondertussen dan maar 10€ nieuwe lampjes voor de koplampen ingestoken,er was er eentje kapot.....:|

Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik wacht op betaalbare (dus geen Tesla Model S) electrische wagens die > 300 km rijden en er niet uitzien als een bommabak.

Ik ga geen benzinewagen meer kopen, of mijn huidige (nog in zeer goede staat) zijnde wagen moet het begeven. Hij is jonger dan hij is op papier omdat ik een paar jaar een firmawagen had (en deze op garage stond).

kelt 2 januari 2017 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8336186)
Denk je dan dat er tussen nu en vijf (of zelfs tien) jaar iets nieuws gaat komen?

Ik reken op de Chinezen....:-)

Dadeemelee 2 januari 2017 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 8336196)
Ik reken op de Chinezen....:-)

Een riksja! :-)

Zeus 2 januari 2017 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 8336196)
Ik reken op de Chinezen....:-)

Die zijn er al, onder de naam Volvo.
En ze hebben goed werk geleverd. De V90 is echt een lekker ding.

DewareJakob 2 januari 2017 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8336204)
Een riksja! :-)

Chinese Tesla? Rijdt met een Duracell batterijpak en heet een 'Letsa'.

Libro 2 januari 2017 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 8336196)
Ik reken op de Chinezen....:-)

Als het er niet té blitz hoeft uit te zien: http://www.byd.com/na/e6/e6.html
Deze wordt spijtig genoeg wel alleen maar als taxi geleverd.

Micele 2 januari 2017 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8336204)
Een riksja! :-)

Deze ? :-)


Meet The World's Fastest Electric Car
NextEV's 1360 horsepower NIO EP9 electric supercar went around the Nürburgring in 7 minutes and 5 seconds, beating the former EV record by a whopping 17 seconds.

http://www.roadandtrack.com/new-cars...ds-fastest-ev/

Citaat:

http://www.auto-motor-und-sport.de/n...16-651103.html

Das chinesisch-amerikanische Start-up NextEV zeigt mit dem Nio EP9 einen Supersportwagen mit Elektroantrieb und 1.360 PS, der den Rekord auf der Nürburgring Nordschleife hält. Doch das ist nur der erste Teil der ehrgeizigen Pläne von NextEV.

Unter Führung des mittlerweile verstorbenen Ex-Ford-Europe-Topmanagers Martin Leach scharte das amerikanisch-chinesische Startup NextEV zahlreiche Fachleute aus der (Elektro-)Autobranche um sich. Unter anderem sollen ein Ex-Tesla-Topmanager und ein Ex-BMW-Designer zum Team gehören. NextEV unterhält Entwicklungsstandorte in Kalifornien, London, Peking, Shanghai und München.
Als de Chinezen iets niet hebben, kopen ze het...

A1GP sinds 2006 ergens:
https://de.wikipedia.org/wiki/A1_Team_China
Rijden sinds 2014 ook Formula E:
https://en.wikipedia.org/wiki/NextEV_Formula_E_Team

wie weet houden ze het vol:
Citaat:

https://www.bloomberg.com/news/artic...-vegas-problem

The Chinese Billionaire Who Wants to Out-Tesla Tesla
http://www.finanzen.net/nachricht/ak...erhand-5037465 desnoods met miljardensteun van de Chinese overheid...
Tesla concurrent? : http://www.autobild.de/artikel/lesee...a-8947869.html

Micele 2 januari 2017 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8336226)
Als het er niet té blitz hoeft uit te zien: http://www.byd.com/na/e6/e6.html
Deze wordt spijtig genoeg wel alleen maar als taxi geleverd.

Ook als normale versie maar veel te duur...

Als commerciele taxi 50 k netto, maar ook de normale versie rijdt ook als een taxi... zie E-moteurke 75 kW en prestaties...

Dus ook in een normale versie voor 59.5 k (dus10 k duurder, en ook geen 4k premie in D, ik denk ook niet dat iemand die auto privaat gaat kopen...):
Importeur D, ook bussen: https://fenecon.de/page/e-mobilitat

Citaat:

http://www.auto-motor-und-sport.de/f...-11173901.html

Fazit

49.990 Euro kostet der BYD mit seiner 80 kWh-Batterie aktuell in Deutschland. Netto, also ohne Mehrwertsteuer. Auch das spricht vor allem für die kommerzielle Nutzung, bei der der Nettopreis entscheidet. Denn welcher Privatmann soll rund 59.500 Euro für ein solch eher reizloses Auto mit drögem Design ausgeben, wenn es sich nicht lohnt?

Zumal der Anschaffungspreis nicht durch die E-Auto-Prämie gemindert wird, obwohl der e6 unter dem Luxus-Auto-Limit bleibt – BYD beteiligt sich nicht am Förderprogramm. Immerhin: Der Hersteller garantiert auch nach 4.000 Ladezyklen mindestens 75% Batteriekapazität. Zwei Jahre Garantie bis 150.000 Kilometer beträgt die Garantie auf das Gesamtfahrzeug, die genannte Zahl der 4.000 Ladezyklen muss nach den 24 Monaten aber noch nicht aufgebraucht sein.

Technische Daten
BYD e6
Grundpreis 59.488 €
Außenmaße
Länge x Breite x Höhe 4560 x 1822 x 1630 mm
Leistung 75 kW / 102 PS (450 Nm)
Höchstgeschwindigkeit 140 km/h
Voor 72 k heb je al een occasie Tesla S P85... incl garantie...
https://www.tesla.com/nl_BE/preowned/5YJSA3H19EFP33824
via:
https://www.tesla.com/nl_BE/preowned...e=42000,200000
Prijzen moeten serieus gestegen zijn verleden jaar stonden ze nog onder de 65 k (Bj 2014)

dan beter lange voorvreugde op het T M3 ;-)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be