Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Nog nooit zoveel haatreacties na dood van Belgische Turk in Istanbul (https://forum.politics.be/showthread.php?t=236604)

Hypochonder 3 januari 2017 09:14

Nog nooit zoveel haatreacties na dood van Belgische Turk in Istanbul

Jarenlang werd de multicul onvoorwaardelijk door de strot van de mensen gejaagd, jarenlang mochten en mogen immigranten zomaar gebruik maken van onze gulle sociale voorzieningen en onze welvaartsmaatschappij, met dank aan de linkse poco's. Dit is het resultaat:

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170102_02655456

Diepgeworteld en openlijk racisme op sociale media. Mensen posten dit gewoon onder eigen naam op Facebook. De goegemeente met het zogenaamde gelijkekansencentrum UNIA reageren verbolgen...

Indomitable 3 januari 2017 09:16

Unia is een enkelrichtings-barometer.

TV-verslaafde 3 januari 2017 09:20

Unia snapt een paar dingen niet.

1) Geweld ga je nooit kunnen uitroeien.
2) Haat ga je nooit kunnen uitroeien.

Het enige wat je kan doen is preventie en educatie. Maar vanaf dat ze beginnen met censuur, positieve discriminatie en quota krijg je net de tegenovergestelde reactie => meer haat.

alberto 3 januari 2017 09:34

Erg is dat he.

De schoofzak 3 januari 2017 10:56

En niemand van die unia of poco-wereld lukt er in om zich de vraag te stellen:

hoe komt het dat de Vlaming (of andere nationaliteit ... bla bla ...) zich zo boos maakt op die gasten ?
Dat ze de oorzaak aanpakken, in plaats van het symptoom.

.

vlijmscherp 3 januari 2017 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8336478)

hoe komt het dat de Vlaming (of andere nationaliteit ... bla bla ...) zich zo boos maakt op die gasten ?

.

wat heeft die jongen dan juist misdaan dat zo vele Vlamingen (of andere nationaliteiten... bla bla ....) zich boos maken op hem?

Zipper 3 januari 2017 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8336445)
Jarenlang werd de multicul onvoorwaardelijk door de strot van de mensen gejaagd, jarenlang mochten en mogen immigranten zomaar gebruik maken van onze gulle sociale voorzieningen en onze welvaartsmaatschappij, met dank aan de linkse poco's. Dit is het resultaat:

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170102_02655456

Diepgeworteld en openlijk racisme op sociale media. Mensen posten dit gewoon onder eigen naam op Facebook. De goegemeente met het zogenaamde gelijkekansencentrum UNIA reageren verbolgen...

..............en er werd jarenlang (vijftig jaar, ondertussen) daarvoor geen tegenprestatie gevraagd (aanpassen, integratie....) , men liet maar aanmodderen, met het gekende resultaat. Er wordt dus geoogst, wat jarenlang werd gezaaid.
Maar de kwade autochtoon is en blijft natuurlijk de boosdoener, de boeman, en als die zich daar niet naar schikt, doet "unia" hem wel een proces aan :roll::roll:

TV-verslaafde 3 januari 2017 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8336478)

.

Een moeilijke evenwichtsoefening tussen.

en

TV-verslaafde 3 januari 2017 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8336486)
wat heeft die jongen dan juist misdaan dat zo vele Vlamingen (of andere nationaliteiten... bla bla ....) zich boos maken op hem?

:lol:

Zipper 3 januari 2017 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8336486)

ja jong, die vele Vlamingen maken zich boos op "die ene jongen" :roll::roll::roll::roll: Dat zich van den domme houden, gaat u niet echt goed af.

dalibor 3 januari 2017 11:24

Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie een jonge twintiger van Turkse afkomst, die in een kebabzaak werkte en er klaarblijkelijk een westerse levensstijl op nahield, zoals trouwens zeer veel Turken in Istanbul en de rest van West-Turkije.

Op basis van welke gedachtengang mensen zijn dood kunnen toejuichen gaat er bij mij niet in.

vlijmscherp 3 januari 2017 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8336502)
ja jong, die vele Vlamingen maken zich boos op "die ene jongen" :roll::roll::roll::roll: Dat zich van den domme houden, gaat u niet echt goed af.

hm, ja het gaat over de dood van die ene jongen, waar men zich blijkbaar vrolijk over maakt.

quercus 3 januari 2017 11:28

Ik verheug mij volstrekt niet in de moord op die jonge persoon. Wat mij wel zeer ergert is het feit dat weeral eens blijkt dat het gaat om iemand met een dubbele nationaliteit. Een ingeweken buitenlander zou geen Belgische nationaliteit horen te krijgen als hij zijn oorspronkelijke behoudt. Ongeacht of de oorzaak daarvan al of niet ligt aan de wetgeving in het land van oorsprong.

Ik vraag mij overigens af hoe het dan zit met de hier geboren kinderen van de betrokkene. Hebben die dan ook de dubbele nationaliteit?

vlijmscherp 3 januari 2017 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8336517)
Ik verheug mij volstrekt niet in de moord op die jonge persoon. Wat mij wel zeer ergert is het feit dat weeral eens blijkt dat het gaat om iemand met een dubbele nationaliteit. Een ingeweken buitenlander zou geen Belgische nationaliteit horen te krijgen als hij zijn oorspronkelijke behoudt. Ongeacht of de oorzaak daarvan al of niet ligt aan de wetgeving in het land van oorsprong.

Ik vraag mij overigens af hoe het dan zit met de hier geboren kinderen van de betrokkene. Hebben die dan ook de dubbele nationaliteit?

en ik die dacht dat we in een vrij land leefden.

dalibor 3 januari 2017 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8336517)

Die jongen was 23 en had geen kinderen.

Dubbele nationaliteit komt vrij veel voor. Er bestaan staten die een nationaliteitswet die niet toelaat dat je er nog een andere nationaliteit op nahoudt.

Je kan uiteraard voor België een discussie over hebben, al lijkt me die niet erg fundamenteel.

quercus 3 januari 2017 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8336520)

Ik weet niet wat ik over uw reactie moet denken. Ben je nu voor of tegen de dubbele nationaliteit?

Zipper 3 januari 2017 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8336520)

dat was ooit zo.

vlijmscherp 3 januari 2017 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8336529)
Ik weet niet wat ik over uw reactie moet denken. Ben je nu voor of tegen de dubbele nationaliteit?

in een vrij land mag men kiezen of men een dubbele nationaliteit heeft of niet, anderen moeten daar niet over beslissen.

in een autoritair land waar de staat alles wil bepalen en iedere vrijheid als bedreigend bestempelt, kan dat niet.

Ik ben voor vrijheid, jij?

quercus 3 januari 2017 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8336524)
Die jongen was 23 en had geen kinderen.

Dubbele nationaliteit komt vrij veel voor. Er bestaan staten die een nationaliteitswet die niet toelaat dat je er nog een andere nationaliteit op nahoudt.

Je kan uiteraard voor België een discussie over hebben, al lijkt me die niet erg fundamenteel.

Het is belangrijker dan je denkt. Het versterkt de neiging van de zogenaamd "Belgische" Turken om zich primordiaal als Turk te beschouwen. Wat aan de heer Erdogan ten zeerste behaagt. Het vormt zijn vijfde colonne in het buitenland.

Zipper 3 januari 2017 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8336532)
in een vrij land mag men kiezen of men een dubbele nationaliteit heeft of niet, anderen moeten daar niet over beslissen.

in een autoritair land waar de staat alles wil bepalen en iedere vrijheid als bedreigend bestempelt, kan dat niet.

Ik ben voor vrijheid, jij?

er is niks onvrij aan één nationaliteit te hebben. Er mag toch een minimum aan orde zijn in "het kiekenkot" ?? Jouw soort vrijheid lijkt meer op een soort anarchie.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be