![]() |
Moderne trajectcontrole voor vlotter verkeer in de maak?
Natuurlijk als de overheid-wegbeheerder de verkeerslichtendata en -timing vrijgeeft. Vb Las Vegas <> Audi:
(zal niet voor Vlaanderen zijn) Citaat:
De auto´s zullen onderling ook met mekeer communiceren neem ik aan (ggl op V-2-V) Is natuurlijk slecht voor de staatskas moesten er geen voertuigen-auto´s te snel rijden en-of niet meer door het rood rijden. Zeker als de zelfrijdende auto´s er gaan aankomen, menselijke fouten worden dan compleet geminimaliseerd. In stedelijk gebied of rand, met brede rijbanen en dito verkeerslichten (> 2+2 ringwegen) ideaal. Hoe meer van die voertuigen rijden bespaart de overheid ook aan kosten het asfalt open te breken voor de oude detectietechniek (detectielussen) aan te leggen. Het direct electronisch systeem kan men natuurlijk toepassen bij elk voertuig (bus tot fiets) die een bepaald appje heeft, bvb Bike Wave App fietsers: (en hoe meer fietsers het hebben hoe beter, door gps-localizer van plaats van al die fietsers en of ze rood of groen hebben) Citaat:
|
Citaat:
- De Audi rijder ziet dat hij aan 50 km/u juist groen licht krijgt en vertraagt - Alle auto's achter hem rijden hem voorbij - De Audi rijder wordt woest, schakelt het waarschuwingssysteem uit en gaat racen tegen degenen die hem voorbijgestoken zijn :lol: |
Citaat:
-Wat met de verkeerslichten die werken met sensoren om het signaal in functie van de drukte aan te passen...? -In de VS hebben sommige verkeerslichten een systeem (radio-antenne) om nooddiensten of openbaar vervoer automatische groen te geven... verstoord allicht de timing. -En wat met drukknoppen voor voetgangers ? Alhoewel, ik vermoed dat die nagenoeg allemaal 'placebo's' zijn en helemaal geen effect hebben op de timing van verkeerslichten (behalve op oversteekplaatsen gelegen niet op kruispunten). Voor zo'n systeem van Audi om perfect te werken zou ieder verkeerslicht in real-time zijn status via mobiel internet moeten doorgeven... |
Citaat:
- - - - - Volgens Siemens zouden zelfs fietsers met het app Sibike 30 % aan tijd kunnen winnen, is getest in Marburg op een fietstraject waar men 6 fietsverkeerslichten/kp moest passeren: Citaat:
(zal anders zijn als het Las Vegas- | Audi- systeem voor de rijbaan) Het andere app, de Bike Wave app is nog in ontwikkelingsfaze en moet nog getest worden. |
Zulke systemen moeten toch niet zoveel moeilijker zijn dat hetgeen ik nu al zo bewonder: automatische piloot om te parkeren ...
. |
Dat zal niet voor de privé zijn, zolang de ambtenaren gratis op de trein zitten
|
Citaat:
Maar of je het verschil snapt, kan me geen kloot schelen. . |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be