Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Sport (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=170)
-   -   BK Veldrijden. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=236708)

Dadeemelee 8 januari 2017 15:04

BK Veldrijden.

Toch wel verschrikkelijk saai.
Ze zijn pas vertrokken en van Aert heeft al 100m voorsprong.

Vrijheideerst 8 januari 2017 18:18

Zou moeten zijn: het VK veldrijden. ;-)

daiwa 9 januari 2017 03:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8341310)
Toch wel verschrikkelijk saai.
Ze zijn pas vertrokken en van Aert heeft al 100m voorsprong.

Idd.
Na 1 ronde was de koers al gereden.
Het blijft een kleine sport met weinig écht goede renners en daarom ook weinig concurentie.
Maar daar kan Van Aert natuurlijk niet aan doen.

De schoofzak 9 januari 2017 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 8341884)
Idd.
Na 1 ronde was de koers al gereden.
Het blijft een kleine sport met weinig écht goede renners en daarom ook weinig concurentie.
Maar daar kan Van Aert natuurlijk niet aan doen.

Ik doe al mijn hoed af voor de allerlaatste van eenderwelke amateurswedstrijd veldrijden.

.

Anna List 9 januari 2017 09:51

trek jullie kop uit jullie aars.

in alle sporten zijn er 'wondersterren' die een eind boven de concurrentie uitsteken, maar o zo typisch Vlaams, als het eens één van hier is, dan staan ze met de zeis klaar om al wat boven het maaiveld steekt te kortwieken ...

iemand nog opmerkingen over :
Merckx
Usain Bolt
Maradonna
Messi
Froome
Williams
...

fox 9 januari 2017 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8341979)
trek jullie kop uit jullie aars.

in alle sporten zijn er 'wondersterren' die een eind boven de concurrentie uitsteken, maar o zo typisch Vlaams, als het eens één van hier is, dan staan ze met de zeis klaar om al wat boven het maaiveld steekt te kortwieken ...

iemand nog opmerkingen over :
Merckx
Usain Bolt
Maradonna
Messi
Froome
Williams
...

Helemaal niet. Maar veldrijden is gewoon een nichesport. Je hebt Belgen en een handvol Nederlanders. Laat eens al die topmountainbikers uit de hele wereld begonnen zijn met veldrijden en Van Aert wint nooit in zijn hele leven 1 wereldbekercross. In het land der blinden is eenoog koning, dat is veldrijden in een notendop. Pas op, het is een mooi sport hé en die Van Aert kan er natuurlijk ook niet veel aan doen dat zijn sport totaal niet populair is in andere landen, maar het is nu eenmaal zo.

De schoofzak 9 januari 2017 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8342015)
Helemaal niet. Maar veldrijden is gewoon een nichesport. Je hebt Belgen en een handvol Nederlanders. Laat eens al die topmountainbikers uit de hele wereld begonnen zijn met veldrijden en Van Aert wint nooit in zijn hele leven 1 wereldbekercross. In het land der blinden is eenoog koning, dat is veldrijden in een notendop. Pas op, het is een mooi sport hé en die Van Aert kan er natuurlijk ook niet veel aan doen dat zijn sport totaal niet populair is in andere landen, maar het is nu eenmaal zo.

Enkele jaren terug was het wereldkampioenschap veldrijden zelfs in de usa !!

Maar gedeeltelijk akkoord wel: het is en blijft een niche-sport. Grof gezegd buiten Vlaanderen en Nederland maar matig populair in Frankrijk, Zwitserland, Italië en Spanje.

Een onnozelaar van het ioc wintersporten weigerde de erkenning van het veldrijden als een wintersport. Volgens die vetzak gaan wintersporten alleen op ijs of op sneeuw.

.

Anna List 9 januari 2017 10:46

Citaat:

ik zie het de laatste jaren toch positief evolueren, geregeld toch al 8 nationaliteiten aan de start.

ps en Vlamingen moeten niet te hard roepen, als Vanderpoel meedoet en geen pech heeft, kan VanAert niet winnen.

fox 9 januari 2017 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8342039)
ik zie het de laatste jaren toch positief evolueren, geregeld toch al 8 nationaliteiten aan de start.

ps en Vlamingen moeten niet te hard roepen, als Vanderpoel meedoet en geen pech heeft, kan VanAert niet winnen.

tja 8 nationaliteiten, maar buiten Belgen en Nederlanders zie je bijna nooit eentje in de top 10 staan. Het zijn de buitenlandse C en D wegrenners die hier komen veldrijden, of het moet een Stybar zijn die eens een trainingsritje komt inlassen. Die Stybar is zelfs nog wereldkampioen geworden als training voor het wegseizoen. Dat zegt toch genoeg over het niveau van het veldrijden zeker.

Anna List 9 januari 2017 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8342041)
tja 8 nationaliteiten, maar buiten Belgen en Nederlanders zie je bijna nooit eentje in de top 10 staan. Het zijn de buitenlandse C en D wegrenners die hier komen veldrijden, of het moet een Stybar zijn die eens een trainingsritje komt inlassen. Die Stybar is zelfs nog wereldkampioen geworden als training voor het wegseizoen. Dat zegt toch genoeg over het niveau van het veldrijden zeker.

heb jij de waarden van die veldrijders al eens bekeken ?

Vmax
hartslagwaarden
etc ?

ofwel is heel de kliek gedopeerd van hier tot ginder (wat ik werkelijk niet denk) ofwel zijn dat grote sportmannen hoor.

een heel uur met een hartslag van boven de 200 ... ik zeg chapeau dan.

niet meer, niet minder, gelijk waar die sport populair is of niet.

Anna List 9 januari 2017 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8342041)

over Van Aert wordt gezegd dat hij met zijn Wattage trouwens ook in het wegpeleton bij de beteren zou zijn.

maar blijkbaar is hij nogal huiselijk, en het veldrijden is nu eenmaal makkelijker te combineren met familie dan het globale wielrennen...naar Spanje vliegen is nog niet naar Australië verkassen voor een maand hé

fox 9 januari 2017 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8342043)
over Van Aert wordt gezegd dat hij met zijn Wattage trouwens ook in het wegpeleton bij de beteren zou zijn.

maar blijkbaar is hij nogal huiselijk, en het veldrijden is nu eenmaal makkelijker te combineren met familie dan het globale wielrennen...naar Spanje vliegen is nog niet naar Australië verkassen voor een maand hé

Ik denk dat het voornamelijk geldgerelateerd zal zijn. Met het veldrijden is hij de absolute topper en zal hij Sven Nijs gewijs het grootste deel van de startpremies en dergelijke binnenhalen. Waarschijnlijk zal hij daar meer mij kunnen binnenhalen dan ergens te moeten knechten in een peloton. Ik zie geen renner van het niveau Stybar of Boom in Van Aert. In Van der Poel zie ik dat wel. Waarschijnlijk zelfs nog beter dan die 2. Volgens mij is die dan ook binnen een jaar of 2 verdwenen uit het veldrijden.

Dadeemelee 9 januari 2017 11:03

Och je moet het zien zoals het is, een locale sport. Toppers die op de weg meekunnen zoals een Lars Boom en Stybar stappen over.

Het is een beetje zoals langebaanschaatsen. Buiten Nederland kijkt daar geen kat naar. Ze hebben wel de chance dat het een Olympische sport is en krijgen zo elke keer een tiental medaillles cadeau.

dalibor 9 januari 2017 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8342042)
heb jij de waarden van die veldrijders al eens bekeken ?

Vmax
hartslagwaarden
etc ?

ofwel is heel de kliek gedopeerd van hier tot ginder (wat ik werkelijk niet denk) ofwel zijn dat grote sportmannen hoor.

een heel uur met een hartslag van boven de 200 ... ik zeg chapeau dan.

niet meer, niet minder, gelijk waar die sport populair is of niet.

Dat zal wel. Maar als heel Europa of heel de wereld die sport zou beoefenen zouden er geen 8 Vlamingen bij de eerste 10 van elke cross zijn.

Anna List 9 januari 2017 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8342049)
Och je moet het zien zoals het is, een locale sport. Toppers die op de weg meekunnen zoals een Lars Boom en Stybar stappen over.

Het is een beetje zoals langebaanschaatsen. Buiten Nederland kijkt daar geen kat naar. Ze hebben wel de chance dat het een Olympische sport is en krijgen zo elke keer een tiental medaillles cadeau.

die ze wel halen tegen Russen, Chinezen en Amerikanen ...

Anna List 9 januari 2017 11:08

Citaat:

wordt er in het topmountainbiken zoveel meer verdiend dan in het veldrijden?

Dadeemelee 9 januari 2017 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8342052)
die ze wel halen tegen Russen, Chinezen en Amerikanen ...

Er heeft 1 keer een goede Amerikaan meegedaan en die schaatste ze allemaal op een hoopje.

Anna List 9 januari 2017 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8342048)
Ik denk dat het voornamelijk geldgerelateerd zal zijn. Met het veldrijden is hij de absolute topper en zal hij Sven Nijs gewijs het grootste deel van de startpremies en dergelijke binnenhalen. Waarschijnlijk zal hij daar meer mij kunnen binnenhalen dan ergens te moeten knechten in een peloton. Ik zie geen renner van het niveau Stybar of Boom in Van Aert. In Van der Poel zie ik dat wel. Waarschijnlijk zelfs nog beter dan die 2. Volgens mij is die dan ook binnen een jaar of 2 verdwenen uit het veldrijden.

met zo'n media aandacht en supportersaanhang als VanAert nu heeft ... zal die wel aan een hoger contract kunnen instappen als de gemiddelde helper, vermoed ik.

Anna List 9 januari 2017 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8342055)
Er heeft 1 keer een goede Amerikaan meegedaan en die schaatste ze allemaal op een hoopje.

ik ken de man van de foto niet, was dat een schaatser? ;-)

Dadeemelee 9 januari 2017 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8342056)
met zo'n media aandacht en supportersaanhang als VanAert nu heeft ... zal die wel aan een hoger contract kunnen instappen als de gemiddelde helper, vermoed ik.

Van Aert en Van der Poel zullen wel goed verdienen. De anderen???

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be