Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Knack/Le VIF stopt met fora (geen directe reactiemogeljkheid meer onder artikels) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=236751)

eno2 10 januari 2017 18:50

Knack/Le VIF stopt met fora (geen directe reactiemogeljkheid meer onder artikels)

Een van de laatste deftige krantenfora in Vlaanderen R.I.P

http://www.knack.be/info/het-is-hoog...on-799305.html
Ik zeg mijn abonnement op.

Pandareus 10 januari 2017 18:59

Ongelooflijk toch, dat er nog steeds zwakbegaafden zijn die het verschil niet zien tussen een forum en een rubriek lezersreacties van een krant of magazine...

Denken die verlichten van geest echt dat ze burgerjournalistje zijn ?
Denken die dat er iemand zit te wachten op de vrucht van hun intellect ?
Beseffen die mensen eigenlijk dat de rubriek lezersreacties enkel diende om volk te lokken, potentiële abonnees te lokken, en dat die marketingtechniek zijn beste tijd heeft gehad ?

Vrijheideerst 10 januari 2017 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8343959)
Ongelooflijk toch, dat er nog steeds zwakbegaafden zijn die het verschil niet zien tussen een forum en een rubriek lezersreacties van een krant of magazine...

Denken die verlichten van geest echt dat ze burgerjournalistje zijn ?
Denken die dat er iemand zit te wachten op de vrucht van hun intellect ?
Beseffen die mensen eigenlijk dat de rubriek lezersreacties enkel diende om volk te lokken, potentiële abonnees te lokken, en dat die marketingtechniek zijn beste tijd heeft gehad ?

Staat er in de titel nu "kack"? :?

orfeus5412 10 januari 2017 19:00

Citaat:

Lezers van de magazines van Roularta, uitgever van onder meer Knack en Trends, kunnen niet langer openbaar reageren onder artikels op de websites. "Ik weiger het op mij te nemen mensen online op te voeden", zegt Jago Kosolosky, hoofdredacteur van Knack.be. Reageren via Facebook en Twitter kan wel nog.
Reageren op de nieuwsartikels, opinies, columns en analyses van de magazines van Roularta kon tot vandaag op verschillende manieren. De onlinereacties verdwijnen nu. "Het openbaar reageren onder artikels op onze websites wordt onmogelijk. Commentaren op nieuwssites kunnen waardevol zijn, maar waren dat om verschillende redenen momenteel niet", schrijft Kosolosky.

Een van de problemen was volgens Kosolsky "de vaak respectloze aard van de reacties die een constructieve dialoog onmogelijk maakten". "Drie jaar geleden dachten we dit te kunnen oplossen door het anoniem reageren onmogelijk te maken. Maar de creativiteit van enkelingen bleek grenzeloos en sommigen bleven de ruimte onder artikels vervuilen aan de hand van valse profielen die we wegens gebrek aan tijd en middelen onmogelijk konden bestrijden. De constructieve reacties - want die waren er wel degelijk - verdronken tussen commentaren waarin elke zoektocht naar dialoog onvindbaar was", zegt de hoofdredacteur.
Citaat uit deredactie.be

DucDEnghien 10 januari 2017 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 (Bericht 8343965)
Citaat uit deredactie.be

Grote delen van het publiek gedeelte van het internet is inderdaad een vuilbak geworden. Het is niet de taak van Knack om handen vol geld te betalen om het vuil te sorteren.

Pandareus 10 januari 2017 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8343960)

TS beseft het zelf niet maar hij heeft de geprefereerde koosnaam voor Knack weerhouden die zijn nemesis hier op het forum ook graag gebruikt. :lol:

eno2 10 januari 2017 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 8344006)
Grote delen van het publiek gedeelte van het internet is inderdaad een vuilbak geworden. Het is niet de taak van Knack om handen vol geld te betalen om het vuil te sorteren.

Id. De hoogbegaafde talenten daarvan kunnen hier probleemloos aan hun trekken komen.

Je moest daar geen persoonlijke aanval proberen laat staan aan langlopend getrol doen.

Maar daarmee is wel het interessantste gedeelte van de online krant weg.

Uiteindelijk hebben juist dat soort "hoogbegaafden" het ook weer maar kapot gekregen. Zoals eerder bij de Standaard. Alleen nog enkele grote buitenlandse kranten permitteren zich nog (de kostprijs van) zwaar gemodereerde fora.

Pandareus 10 januari 2017 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8344021)
Id. De grote talenten daarvan kunnen hier aan hun trekken komen.

Waarschijnlijk daarom dat onze eloquente strandzanger "zijn abonnement" bij knack dreigt op te zeggen...
Daar betalen wij als belgische belastingbetaler blijkbaar voor, om handige pensioen traficanten en eiland-zonderlingen hun internet frustraties te laten uiten...
Waarom hij niet wat meer energie steekt in zijn eigen uiterst succesvolle forum is me een raadsel. Waarom heeft hij de rubriek lezersreacties van een magazine nodig ?

eno2 10 januari 2017 19:59

Citaat:

Ja, ik had een PC-panne waardoor ik niet kon editen.

Hypochonder 10 januari 2017 20:08

Meer en meer kranten schakelen de mogelijkheid om reacties te plaatsen uit. Dat komt enerzijds omdat velen daar gewoonweg een hoop bagger neerkwakken maar ook omdat daar soms meningen verschijnen die niet stroken met de mening van de krant zelf.

Libro 10 januari 2017 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 8344006)

Roularta wil m.a.w. gewoon op serverruimte besparen en geeft er zo een draai aan.

DucDEnghien 10 januari 2017 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8344042)
Roularta wil m.a.w. gewoon op serverruimte besparen en geeft er zo een draai aan.

Alsof dat tekst veel plaats inneemt op een server ... dat is absoluut waardeloos in termen van kost.

eno2 10 januari 2017 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8344042)

Wat beslaat zo'n gemiddeld minder dan een twintigtal op 600 lettertekens beperkte lezersreacties onder sommige artikels veel aan serverruimte...De kost ligt natuurlijk bij continue moderatie. Elke reactie wordt gemodereerd, vooraleer geplaatst.

Vrijheideerst 10 januari 2017 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8344011)
TS beseft het zelf niet maar hij heeft de geprefereerde koosnaam voor Knack weerhouden die zijn nemesis hier op het forum ook graag gebruikt. :lol:

Lol, communicerende vaten ofzoiets? :magniet:

werkman 10 januari 2017 20:37

Geen verdere commentaar. Die heb ik reeds gegeven daarstraks in mijn bijdrage nr 81 op de topic "Kan Michel in 2017 iets goedmaken?"
Op dat ogenblik had nog ik geen kennis van de bemerkingen door de hoofdredacteur van Knack.
Ik lees ook bemerkingen en lezersbrieven op andere sites.
Bedroevend wat sommigen daar brengen. Soms vraag ik mij af of gans dit land vol zit met debielen. En dan heb ik het niet over taalstompzinnigheden maar vooral over inhoud van de bijdragen door sommigen.
Ik kan mij dus volledig aansluiten bij het door de hoofdredacteur geuite redenen van sluiting. Een aantal deelnemers op dit forum zijn aardig op weg om hetzelfde resultaat hier te bekomen. Ze doen maar. Ik zal er geen euro meer of minder in mijn zak hebben. :lol:

Eduard Khil 10 januari 2017 20:43

Citaat:

en terecht. Sinds ze daar een hoop humo/de morgen journaille hebben binnengehaald, en van cau en Meulenaere hebben buitengestampt, is het daar van kwaad naar erger gegaan.

DucDEnghien 10 januari 2017 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door werkman (Bericht 8344068)
Geen verdere commentaar. Die heb ik reeds gegeven daarstraks in mijn bijdrage nr 81 op de topic "Kan Michel in 2017 iets goedmaken?"
Op dat ogenblik had nog ik geen kennis van de bemerkingen door de hoofdredacteur van Knack.
Ik lees ook bemerkingen en lezersbrieven op andere sites.
Bedroevend wat sommigen daar brengen. Soms vraag ik mij af of gans dit land vol zit met debielen. En dan heb ik het niet over taalstompzinnigheden maar vooral over inhoud van de bijdragen door sommigen.
Ik kan mij dus volledig aansluiten bij het door de hoofdredacteur geuite redenen van sluiting. Een aantal deelnemers op dit forum zijn aardig op weg om hetzelfde resultaat hier te bekomen. Ze doen maar. Ik zal er geen euro meer of minder in mijn zak hebben. :lol:

Dit forum zal blijven bestaan, alleen is de impact van dit forum op de massa nihil, zeker in vergelijking met de Knack.

Pandareus 10 januari 2017 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8344058)

Natuurlijk niet... :roll:

En ik begrijp haar.

Vrijheideerst 10 januari 2017 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8344081)
Natuurlijk niet... :roll:

En ik begrijp haar.

Het is als het ware een bekakte situatie. :oops:

eno2 10 januari 2017 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8344058)

Communicerend gekeutel was moeilijk bij Knack, daar was er geen quote functie.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be