bembem |
13 januari 2017 22:48 |
jonge sla, super (food)blog!
Beste forummertjes, ik heb een super blog ontdekt: Jongesla.com! Een soort van alternatieve food blog die van consuminderen een consu-beteren iets maakt... Ik heb er al veel recepten in opgemerkt die ik zeker ga uitproberen en wie weet maak ik er m'n vaste routine van. Om te beginnen met "Koolpreu" die z'n wortels vond bij vrouwen in de destijds jappenkampen in Nederlands-Indië.
Citaat:
Koolpreu op mijn manier
Voor 4 personen:
2 sjalotten, gesnipperd
4 knoflooktenen, gesnipperd
4 groene chilipepers, gesnipperd
2 duimgrote stukken gember, geraspt
1 kl kerriepoeder
300 g kokosroom
Kopje groentebouillon
2 stelen citroengras, gekneusd
400 g paddenstoelen, fijn gesneden
400 g savooikool, heel fijn gesnipperd (wittekool, spitskool en boerenkool kunnen ook)
Verse koriander (niet verplicht)
Bakolie, peper, zout, limoensap, sojasaus/vissaus
1.Bak in een stevige pot de ui glazig, samen met de knoflook en chilipeper. Knijp er de geraspte gember over uit. Voeg de kerrie toe met een snuf peper en zout. Roer enkele minuten om.
2.Voeg de kokosroom, de bouillon en het citroengras toe. Laat inkoken tot een saus.
3.Bak in een aparte pan de paddenstoelen bruin.
4.Voeg de kool toe aan de kokossaus en laat ze enkele minuten garen terwijl je roert.
5.Schep de paddenstoelen door de kool. Breng op smaak met peper, zout, limoen en wat vis- of sojasaus voor extra pep. Werk af met koriander. Lekker bij rijst of kikkererwten.
|
Dat ga ik dit weekend maken sé. Ziet er verrukkelijk uit en tevens gezond, goed voor de lijn alsook portemonnee. Wat wil een mens nog meer.... LOL
|