Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Merkel ontvangt eredoctoraat in Brussel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=236813)

Universalia 14 januari 2017 08:24

Merkel ontvangt eredoctoraat in Brussel

BRON

Detail tekst:

Citaat:

Duitse bondskanselier Angela Merkel kreeg donderdag van de universiteiten van Leuven en Gent een eredoctoraat in Brussel. Een uitzonderlijk gebeuren.
Dan denk ik, is dat mens een eredoctoraat waard?

Had een schot onder haar Duitse 'wir schaffen das' kont geen betere 'prijs' geweest?

Citaat:

Torfs en De Paepe bestempelden Merkel om die reden als een rolmodel. “Echt grote figuren doen gewoonlijk geen grote daden. Ze stellen wel kleine daden met grote gevolgen. Martin Luther King had een droom. Rosa Parks bleef op haar stoel zitten. Gandhi maakte zout. Nelson Mandela stapte uit de poort en groette de mensen. Met ‘wir schaffen das’ maakt u over een paar tientallen jaren een goeie kans om tot dit rijtje helden gerekend te worden. Niet met de woorden zelf misschien, maar wel met de zielenadel waardoor die woorden hun sterkte krijgen”, aldus beide rectoren. :roll:
'I do have an European dream' gilt Merkel beetje zoals Dr King vroeger ook schreeuwde.

Pijnlijk detail was wel dat ze diezelfde Dr King afgeknald hebben zo in de jaren stillekes zijnde 1968 dacht ik.

Citaat:

Echt grote figuren doen gewoonlijk geen grote daden
Ik vind Merkel verre van een grote figuur en qua grote daden verwezenlijken, héél Europa overhoop zetten lijkt mij niet echt een grote daad, integendeel.

Zo zie je maar weer dat iedereen er zich maar bij neergelegd heeft ...

Zeus 14 januari 2017 08:33

Eindelijk, een topic over migratiepolitiek. Daar hadden we dringend nood aan op dit forum.

Universalia 14 januari 2017 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8347315)
Eindelijk, een topic over migratiepolitiek. Daar hadden we dringend nood aan op dit forum.

Oei, was het al een dubbelpostje misschien of hadden we er echt nood aan? :rofl:

Even rondglurende op forum Politics blijkt het een dubbelpost te zijn, mijn verontschuldigingen ook daarvoor, wat dan weer niet belet dat ze het niet had mogen krijgen punt :cheer:

cookie monster 22 januari 2017 23:15

Citaat:

Tjei tjei , zijn er die dan al op dit forum ???? :? :?

Knuppel 22 januari 2017 23:37

Citaat:

Merkel kan moeilijk niet aan de migratiepolitiek gelinkt worden.
Dat ze eredoctoraat krijgt terwijl ze verantwoordelijk is voor het aantrekken van meer dan een miljoen "vluchtelingen" is te zot voor woorden.
Gelukkig voor frau Merkel heeft ze medestanders zoals jij.
Wie zou zich daar niet gelukkig mee prijzen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be