![]() |
8000 km vliegen omdat 320 km met trein te duur is.
Britse vriendinnen spreken af in Malaga omdat vliegreis van 8.000 kilometer goedkoper is dan treinrit van 320 kilometer bron
![]() En dan maar zagen dat iedereen met de trein moet rijden. Een vliegtuig vervuild veel meer, maar of je nu op dat vliegtuig zit of niet, het vertrekt toch. Dus waarom niet. |
Citaat:
Ach,de trein,dat systeem om grote containerachtige dozen op 2 smalle ijzeren staven van A naar B te laten rijden is feitelijk kompleet verouderd en enkel nog relevant in zeer nauwkeurig bepaalde routes (de Franse TGV,de Japanse bullets en zo) Voor de rest kan men zich al lang afvragen of het persé willen meenemen van "de trein" in enigerlei idee omtrent de toekomst van het verkeer onderhand geen hinderlijke afleiding is geworden.... En inderdaad,de "markt" laat ons ondertussen al toe van Charleroi naar Italie te vliegen voor geen 100 euro.Zelfs als je de kosten van je autorit naar Charleroi inrekent moet je alleen maar besluiten dat de zgn "concurrentie" weggevaagd is... Overigens, overal in Europa liggen kleine vliegveldjes ,soms zelfs reeds met een verharde baan.De technologie voor het organiseren van gedistribueerder transport is er al,de kleinere vliegtuigen zijn er al.Enkele de wetgeving,met zijn zeer strak en ouderwets gestructureerde vliegroutesysteem,veelal onder controle van staatsorganisaties,verhindert het verder ontwikkelen van luchtverkeer.... Dus,momenteel dienen de meeste van die kleine vliegveldjes,nochtans in de meeste gevallen ooit aangelegd op staatskosten (ex-militaire vliegveldjes) alleen maar om te "spelen"(hobbypiloten,parachutespingen en zo) Het zou nochtans weer letterlijk honderduizenden zakenreizigers van de baan halen..... |
Als om politieke redenen (en die kunnen soms onmacht zijn om internationaal dingen af te spreken), de markconformheid niet gerespecteerd wordt, dan krijgt ge altijd zo van die onbegrijpelijke en ongewenste neveneffecten.
. |
En terecht, binnenkort vlieg ik nog maar eens naar het zonnige zuiden, online boeken en hopsa. Het is eigenlijk bijna gratis, want het leven is daar doorgaans veel goedkoper.
Bovendien spaart men verwarming, stroom en water uit in die tijd dat men weg is. Wie weet gaat het nog een hype worden... (maar hoelang nog) |
Citaat:
Citaat:
Voor de trein vergelijken ze ook de nieuwe Californische TGV met "het beste" wat er is: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je begrijpt wat ik bedoel. |
Citaat:
|
Dit artikel uit the Daily Mail is natuurlijk bewoon nonsens. Verontwaardigd worden over iets wat gewoon nonens is, daar zijn ze bij de dagelijkse post goed in.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
. |
Citaat:
In feite vind ik dat wel grappig al dat gedoe rond Ryanair. Het zijn wel de klanten die naar Malaga en Lissabon willen vliegen voor 19 €. Ryanair vult alleen maar een gat in de markt op. Net zoals de klanten die de Primark etc platlopen, kan het hen schelen hoe het gemaakt wordt. Een beetje gemakkelijk de verkrachte maagd uit te hangen als men zelf achter koopjes jaagt. |
Citaat:
In ieder beroep hoort men te waken over goede sociale voorwaarden. Bij de piloten als bij de mensen die in de Aldi werken. Al schijnt u daar niet echt wakker van te leggen. Eigen portemonnee eerst? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Allez kom, even stoppen met zeveren.
Hoe komt het dat x km reizen met auto zoveel kost, met de trein zoveel en met het vliegtuig in sommige maatschappijen veel minder ? Welke regelingen zijn de oorzaak daarvan ? Zijn zo'n verschillen wenselijk ? Ik zie twee dingen (maar twee dingen, ik ben geen specialist): - je kan soms handig gebruik maken van voordeligere regimes van andere landen - brandstof van vliegtuigen wordt niet belast. . |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be