![]() |
Een 'elektrische' auto die ik wel zie zitten.
150 pk met een accu van 60 kWhr.
Een turbobenzinetje/dieseltje van 40pk dat enkel aanslaat als de accu bijna leeg is. |
Als je al 60 kWh hebt, ga je die brandstofmotor zo weinig gebruiken dat het een zotte kost wordt. Dan betaal je bv. €5000 meer voor een motor die per jaar geen 10 liter brandstof verstookt. En die motor moet dan onderhouden en gekeurd worden...
Is het dan niet interessanter om gewoon een nog grotere accu te installeren in de plaats van alle hybridetechniek? Voor die enkele keer dat je naar Italië wil rijden met de auto, huur je dan toch gewoon een ruime diesel? |
Citaat:
30 kWhr accu meer zou trouwens ook ongeveer 5000 euro kosten. |
Audi heeft ooit een A1 e-tron voorgesteld volgens het principe dat je beschrijft. Jammer genoeg is die auto er nooit gekomen.
http://www.autowereld.be/autotests/e...tron-2011.html Dat artikel is al 6 jaar (!) oud! Wat is er toch weinig gebeurd op vlak van elektrische auto's... |
Citaat:
De BMW i3 heeft is nog zo´n E- auto verkrijgbaar met range-extender van 650 cc/38 PK (moto-motor C 650) (voor de verwarde schrikschijters die angst hebben geen laadpaal te vinden) Citaat:
|
Citaat:
De enige bruikbare die ik zie is de Prius, maar dat is eigenlijk nog altijd het omgekeerde van wat ik voorstel. Het is een benzine met een elektrische hulpmotor. |
Citaat:
|
Citaat:
Constructeurs die enkel E-wagens maken hebben dat "dilemma" niet... |
Citaat:
Moet wel een hatch zijn ;-) |
Citaat:
, ook nog teveel want je sleept dat ding altijd mee -wat het stroomverbruik verhoogt-... en sowieso hogere onderhoudskosten. Wie zich een BMW i3 RE (vanaf 42 k) koopt voor lange afstanden moet toch eens eerst over de Ampera e of andere ... nadenken. |
Mijne diesel heeft geen reserve motor nodig.
Die rijd altijd. En ook veel meer paarden. |
Citaat:
https://electrek.co/2016/08/04/tesla...nits-per-year/ |
Citaat:
De i3 is natuurlijk ook waanzinnig overpriced. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ga echt geen extra motor meeslepen in een electrische wagen hoor.
Extra gewicht, extra kosten, extra onderhoud,.... Die Opel Ampera-e doet > 400 km in real life met airco. Dat is voor mij op dit moment 100 % voldoende. |
Citaat:
Gewoon geen platte batterijzorgen voor 3000 euro. Ik snap niet waarom fabrikanten dat niet aanbieden. Dat zou voor mij echt een doorslaggevend argument zijn. |
Citaat:
Bovendien moet je gaan tanken voor belachelijke 7-8 liter (tank heeft 9 liter vb i3) Citaat:
|
Die motor pakt ruimte in, weegt meer, maakt de wagen duurder.
De opel ampera (niet de e, de voorganger) had zo een motorke. Dat ding verkocht voor geen meter, hij koste dan ook heel veel. |
Maar ik ben pro ontwikkeling waterstofwagens. Voor de mensen die echt met stress achter het stuur zitten in een e-wagen. Die rijden 500 km, om dan waterstof te gaan tanken. Ik weet niet of je waterstof veel sneller kunt tanken ivg met een supercharger....
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be