Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   10 jaar smartphone.... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=236850)

kelt 15 januari 2017 18:22

10 jaar smartphone....

of we moeten in ieder geval zeggen : 10 jaar iphone.....

http://www.msn.com/nl-be/nieuws/othe...ocid=ACERDHP15

En daarmee wijzigden "telefoontoestelletjes" zo snel dat ze er eigenlijk niet meer uitzien als "telefoontoestelletjes".

Toen wijlen Steve Jobs de eerste,(nog behoorlijk gebrekkig werkende-),iphone voorstelde ,9 januari 2007,zag de rest van het speelveld dat hoogstens als een niche-product.

"Steve" zag dat hoogstwaarschijnlijk al anders....

Verschillende grote en dominante spelers in de markt hebben de zaak een paar jaar genegeerd,tot hun grote spijt (van het ooit zo formidabele Palm is er zelfs geen spoor meer,en Blackberry en Nokia,ooit zo toonaangevend,zijn vrijwel weggevaagd in die markten)

Wie,volgens "insider story's" wel direct het belang inzag van de door Apple gepresenteerde vormfactor van het "communicatiedevice van de toekomst" waren de jongens en meisjes van Google.Blijkbaar waren de Android mensen binnen Google toen al bezig de zaak te implementeren op een soort Blackberry-achtig platform.Zij dumpten dit onmiddelijk en maakten ook de sprong naar een OS voor een touch-screen apparaat met zo weinig mogelijk fysieke knopjes.....waar je ook mee kon bellen

......en verdienden daarmee de eeuwigdurende haat en afkeer van Steve Jobs die Android een "evil" noemde....("weggelopen" met zijn idee)

kiko 15 januari 2017 18:37

iphone: véél te duur voor wat het is.

Het innovatieve aspect van 10 jaar geleden is ondertussen al lang achterhaald.

koe de poing 15 januari 2017 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 8348947)
iphone: véél te duur voor wat het is.

Het innovatieve aspect van 10 jaar geleden is ondertussen al lang achterhaald.

Voorlopig wel nog steeds het makkelijkste toestel op de markt.

kiko 15 januari 2017 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 8349219)

Ja, Android is moeilijk hoor. Die button aanraken om de app op te starten, je moet dat niet onderschatten.

The Paulus Experience 15 januari 2017 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 8349219)

meest overschatte eigenschap ooit.

iPhoners geven hiermee aan dat ze dom of lui zijn.

The Paulus Experience 15 januari 2017 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 8349223)
Ja, Android is moeilijk hoor. Die button aanraken om de app op te starten, je moet dat niet onderschatten.

lol idd.
Marketing is iets raar
Sheeple ook

Tavek 15 januari 2017 23:40

Apple gehad.
Android gehad.

Enigste voordeel apple: ze gaan langer mee dan mijn samsungs die ik van het werk heb gekregen. Maargoed, de prijs is er ook naar.

kiko 15 januari 2017 23:58

Ik heb drie jaar gedaan met mijn bescheiden Samsung, en ben enkel overgestapt naar een nieuw toestel omdat mijn ouder toestel te traag werd om op internet te gaan.

Het nieuwe toestel, een mid-range toestel, is razendsnel, zeer gemakkelijk in gebruik en kost minder dan de helft van een gemiddelde iPhone.

Tavek 16 januari 2017 00:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 8349233)
Ik heb drie jaar gedaan met mijn bescheiden Samsung, en ben enkel overgestapt naar een nieuw toestel omdat mijn ouder toestel te traag werd om op internet te gaan.

Het nieuwe toestel, een mid-range toestel, is razendsnel, zeer gemakkelijk in gebruik en kost minder dan de helft van een gemiddelde iPhone.

De samsung die ik gebruik van het werk is ook goed.

Niks te klagen. Alleen heb ik er op 3 jaar al een drietal erdoor gejaagd. De iphone was toch wat robuster en duurzamer.

Of misschien ga ik gewoon niet goed om met mijn gsms....

Jay-P. 16 januari 2017 05:30

Samsung Note II. Sinds 21 Nov 2012.
Werkt nog steeds prima.
Nog steeds zelfde batterij die nu wel wat luier is maar nog steeds voldoet.
Misschien toch maar nieuwe batterij kopen? = Voordeel tov Apple.

fox 16 januari 2017 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 8349233)

Zo een samsung s7 is toch niet goedkoper dan een iphone? Enige wat ik nu kak vind is de compatibiliteit met smartwatches, want die apple watch vind ik belachelijk lelijk en ga ik dus nooit kopen. Probleem is dat die samsung gear niet echt goed overeenkomt met een iphone...Dat zou wel mijn keuze kunnen beinvloeden voor een volgend toestel.

Zeus 16 januari 2017 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8349532)
Zo een samsung s7 is toch niet goedkoper dan een iphone? Enige wat ik nu kak vind is de compatibiliteit met smartwatches, want die apple watch vind ik belachelijk lelijk en ga ik dus nooit kopen. Probleem is dat die samsung gear niet echt goed overeenkomt met een iphone...Dat zou wel mijn keuze kunnen beinvloeden voor een volgend toestel.

M.u.v. sportwatches zie ik het nut van de smartwatch voorlopig niet in.

kiko 16 januari 2017 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8349532)

Wie spreekt er over een Samsung S7 ? Ik alvast niet.

Mijn GSM is een mid-range smartphone, geen vlaggeschip.

Nr.10 16 januari 2017 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 8349223)

² Voor wie het niet aankan is er hulp.

Nr.10 16 januari 2017 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 8349224)
meest overschatte eigenschap ooit.

iPhoners geven hiermee aan dat ze dom of lui zijn.

De Chinezen brengen tegenwoordig ook attractieve toestellen aan zeer schappelijke tarieven.

Eduard Khil 16 januari 2017 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 8349999)
De Chinezen brengen tegenwoordig ook attractieve toestellen aan zeer schappelijke tarieven.

ik had vroeger een samsung en nu een huawei en heb daar feitelijk geen klagen van

kelt 16 januari 2017 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 8349999)

De Chinezen brengen tegenwoordig zowat alle toestellen van alle merken.....
Daar zit technologie in die men verder enkel in Japan en Zuid-Korea ook kan vervaardigen,en nergens elders op de planeet........

dalibor 16 januari 2017 23:17

Ik heb geen smartphone of iphone.

Een gsm om te bellen en zo. En internet thuis en een laptop. Internet onderweg al ik uit huis ben? Is maar heel af en toen nodig.

Universalia 17 januari 2017 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8350054)
Ik heb geen smartphone of iphone.

Een gsm om te bellen en zo. En internet thuis en een laptop. Internet onderweg al ik uit huis ben? Is maar heel af en toen nodig.

Ik ben ook niet in het bezit van dat soort toestellen.

Een GSM met prepaid kaartje heb ik wel maar ik denk dat die ook gaat buitenvliegen daar men tegenwoordig die kaartjes ook moet registreren, met dank aan de terroristen die we daar als schuldigen moeten voor aanwijzen dat men zo van dat soort systemen aan de mensen gaat opdringen.

Anonieme prepaid-kaart verdwijnt

Ik stook bij deze alvast een vuurtje om daarna wat rooksignalen te kunnen versturen naar familie en vrienden.

Of ik koop een 'tamtam' :rofl:

p.s. Begrijpt u mij niet verkeerd: ik steek niets uit of doe niets verkeerd hoor mocht u dat denken. Maar trop c' est trop hé :-D

Thuleander 17 januari 2017 16:28

Ik overleef nog altijd zonder smartphone.

Slechte consumentenzombie ben ik.

Foei.

Stout!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be