Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Sociale woningen: gemiddeld 200€/maand huur voor app 1 slpk en 250€ vr 2 slpk!!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=236882)

bembem 18 januari 2017 05:24

Sociale woningen: gemiddeld 200€/maand huur voor app 1 slpk en 250€ vr 2 slpk!!!

Ik zit hier op de site van de Intervilvoordse verhuurmaatschappij voor huisvesting en wat zie ik daar allemaal??? Gemiddeld is de huurprijs voor zo'n sociale woning dus echt wel aan de lage kant, amper 200€ gemiddeld voor een studioke of appartement met 1 slaapkamer!!!!

Er zijn zelfs adressen bij waar het voor een appartement met 1 slaapkamer slechts 168€ per maand kost...... OMG!! Daar komen dan wel vergoedingen bij maar die bedragen nog geen 25€ per maand, dus...

Citaat:

Groep- / pandcode: HOU-ARP-AR2 / 30009
Woninggroep: ALBRECHT RODENBACHPLEIN
Bouwjaar: 1983
Type: APPART. MET 1 SLPK
Domus Flandria-woning: Nee
Aantal slaapkamers: 1

Kadastraal inkomen: niet gekend
Minimale huur:
(zonder huurlasten) € 168.00
Maximale huur:
(zonder huurlasten) € 400.20
Huurlasten: Afstand van verhaal: € 1.00
Vergoeding elektriciteit gemene delen: € 4.00
Vergoeding onderhoud gemene delen: € 1.00
Vergoeding liften: € 4.00
Vergoeding onderhoud CV: € 3.00
Vergoeding reiniging gemene delen: € 15.00
Voorschot verwarming en warm water: € 150.00
Vergoeding sectorverantwoordelijke: € 5.00
Amai, ik heb me echt wel laten rollen door er niet veel eerder werk van gemaakt te hebben om daar binnen te geraken. Nu ga ik wellicht m'n tijd moeten afwachten..... Pfff zeg. Wat een domme koe ben ik toch.....

Nou ja, zo zie je maar. Dat profiteren waar ze uitkeringstrekkers zoal van betichten begin ik feitelijk te begrijpen want zeg nu zelf, met zo'n lage huurprijs is die hun broodje echt wel gebakken. Mja, let's hope dat het eveneens vlug m'n beurt zal zijn en ik niet te lang zal moeten wachten :roll:

Anyway toch positief nieuws want ik zal er ook wel zo eentje weten te bemachtigen, en guess what een 2-kamer woonst heb je er gemiddeld voor nog geen 250€/maand (in het geval ik aan gezinsuitbreiding zou doen), ehehehehe :-D XD!

Citaat:

Groep- / pandcode: FAU-CHR-CH1 / 4002
Woninggroep: CHRYSANTENSTRAAT
Bouwjaar: 1932
Type: Huis 2 slaapkamers
Aantal slaapkamers: 2

Kadastraal inkomen: € 674.00
Minimale huur:
(zonder huurlasten) € 207.50
Maximale huur:
(zonder huurlasten) € 599.30
Vergoeding onderhoud CV: € 7.00
Citaat:

Groep- / pandcode: CEN-GOU-GO2 / 34010
Woninggroep: GOUBLOEMSTRAAT
Bouwjaar: 1986
Type: APPART. MET 2 SLPK
Aantal slaapkamers: 2

Kadastraal inkomen: niet gekend
Minimale huur:
(zonder huurlasten) € 190.00
Maximale huur:
(zonder huurlasten) € 534.40
Vergoeding elektriciteit gemene delen: € 11.00
Vergoeding onderhoud gemene delen: € 1.00
Vergoeding groenruimten: € 4.00
Vergoeding liften: € 5.00
Vergoeding onderhoud CV: € 6.00
Vergoeding reiniging gemene delen: € 19.00
Jaja :-D:-D:-D:-D:-D:-D

bembem 18 januari 2017 05:41

Ja hoor, ik loop ieder jaar zo'n 2760€ mis :roll::roll: En dan zeggen ze hier dat ik aan het profiteren ben. Nou mooi niet, maar m'n tijd komt wel, yep!!

TV-verslaafde 18 januari 2017 06:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8351059)
Ja hoor, ik loop ieder jaar zo'n 2760€ mis :roll::roll: En dan zeggen ze hier dat ik aan het profiteren ben. Nou mooi niet, maar m'n tijd komt wel, yep!!

Zeer interessante verhalen "oma", geef me nog eens een koekje of steak met friet dan mag je dat verhaal over dat je ging trouwen voor de miljardste keer vertellen.

Hoomer 18 januari 2017 06:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8351059)

Je zou vele bittere tranen wenen moest je daar in Vilvoorde tussen kruipen, geloof den Hoomer maar.
Denk je echt dat die bepaalde sociale wijken, droomwijken zijn? Denk dan maar gauw iets anders.

maddox 18 januari 2017 06:38

Hoomer heeft wel een punt, een kwetsbaar figuur zoals Bembem gaat er snel een andere sociale status krijgen.

In een redelijk positief geval, boksbal. In een voor Bembem slechter geval, kuisvrouw.

Karel Martel B 18 januari 2017 06:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 8351063)
Je zou vele bittere tranen wenen moest je daar in Vilvoorde tussen kruipen, geloof den Hoomer maar.
Denk je echt dat die bepaalde sociale wijken, droomwijken zijn? Denk dan maar gauw iets anders.

Het punt is dat je jezelf in je vel snijdt als je gaat werken.

Als je dopt hou je blijkbaar meer over.

Hoomer 18 januari 2017 07:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 8351073)
Het punt is dat je jezelf in je vel snijdt als je gaat werken.

Als je dopt hou je blijkbaar meer over.

Het gaat niet over geld, het gaat er bv. over dat ze momenteel de blanke mens racistisch vindt, in zo een wijk vol vreemdelingen zal ze echt wel leren wat racisme ten aanzien van haar persoontje is. Straatlawaai, ga maar eens reclameren tegen onze hangjongeren je zal nogal een post pakken mijn gedacht en ga zo maar door. ;-) Ik zeg het bittere tranen zal ze wenen in zo een wijk en de wijken die ze hier aanhaalt (Vilvoorde) zijn niet van de minste.

Anna List 18 januari 2017 07:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8351056)
Ik zit hier op de site van de Intervilvoordse verhuurmaatschappij voor huisvesting en wat zie ik daar allemaal??? Gemiddeld is de huurprijs voor zo'n sociale woning dus echt wel aan de lage kant, amper 200€ gemiddeld voor een studioke of appartement met 1 slaapkamer!!!!

Er zijn zelfs adressen bij waar het voor een appartement met 1 slaapkamer slechts 168€ per maand kost...... OMG!! Daar komen dan wel vergoedingen bij maar die bedragen nog geen 25€ per maand, dus...

Amai, ik heb me echt wel laten rollen door er niet veel eerder werk van gemaakt te hebben om daar binnen te geraken. Nu ga ik wellicht m'n tijd moeten afwachten..... Pfff zeg. Wat een domme koe ben ik toch.....

Nou ja, zo zie je maar. Dat profiteren waar ze uitkeringstrekkers zoal van betichten begin ik feitelijk te begrijpen want zeg nu zelf, met zo'n lage huurprijs is die hun broodje echt wel gebakken. Mja, let's hope dat het eveneens vlug m'n beurt zal zijn en ik niet te lang zal moeten wachten :roll:

Anyway toch positief nieuws want ik zal er ook wel zo eentje weten te bemachtigen, en guess what een 2-kamer woonst heb je er gemiddeld voor nog geen 250€/maand (in het geval ik aan gezinsuitbreiding zou doen), ehehehehe :-D XD!

succes, hoop dat je snel binnen geraakt!

Anna List 18 januari 2017 07:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 8351088)
Het gaat niet over geld, het gaat er bv. over dat ze momenteel de blanke mens racistisch vindt, in zo een wijk vol vreemdelingen zal ze echt wel leren wat racisme ten aanzien van haar persoontje is. Straatlawaai, ga maar eens reclameren tegen onze hangjongeren je zal nogal een post pakken mijn gedacht en ga zo maar door. ;-) Ik zeg het bittere tranen zal ze wenen in zo een wijk en de wijken die ze hier aanhaalt (Vilvoorde) zijn niet van de minste.

ik hoop dat je ook beseft dat niet iedereen zich kan permitteren zich daaraan te onttrekken.

met 7 sloten op de deur en oordopjes voor t slapen geraak je ook al een end.

reservespeler 18 januari 2017 07:43

Citaat:

U weet waarschijnlijk niet dat sinds enkele jaren de huursubsidie naar de verhuurders gaat en niet naar de huurders.
Het zijn wel nog steeds het soort huurders dat voor deze subsidies zorgt.

Erg dat mensen zoals u daar waarschijnlijk recht op hebben.
Vrijwillig niet werken en de staat uitmelken tot op het bot.

Hoomer 18 januari 2017 08:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8351094)
ik hoop dat je ook beseft dat niet iedereen zich kan permitteren zich daaraan te onttrekken.

Tuurlijk, en je laat alles aan huis brengen zodat je lekker kan cocoonen. Want op straat komen = dikke kans op miserie.

Remember we hebben hier zo eens een extreem linkse gehad die in het Leuvense als enige autochtone in een sociale wijk woonde, herinner u chocopotten en kikkers. ;-) Die haar verhalen waren hallucinant, die was blij dat ze in het weekend even rust vond op de boerderij van haar schoonmoeder en wees nu eerlijk "rust vinden bij uw schoonmoeder" dan moet het thuis al lelijk doen mijn gedacht. ;-)

Anna List 18 januari 2017 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 8351134)
Tuurlijk, en je laat alles aan huis brengen zodat je lekker kan cocoonen. Want op straat komen = dikke kans op miserie.

Remember we hebben hier zo eens een extreem linkse gehad die in het Leuvense als enige autochtone in een sociale wijk woonde, herinner u chocopotten en kikkers. ;-) Die haar verhalen waren hallucinant, die was blij dat ze in het weekend even rust vond op de boerderij van haar schoonmoeder en wees nu eerlijk "rust vinden bij uw schoonmoeder" dan moet het thuis al lelijk doen mijn gedacht. ;-)

ik ben niet mee hoor.

Hoomer 18 januari 2017 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8351136)
ik ben niet mee hoor.

Ben haar nick vergeten maar niet haar verhalen, de buurman smeet steevast lege chocopotten over de omheining bij haar de hof in, zij had een vijvertje met kikkers, de kinderen van de buren deden niets dan wenen, hadden geen speelgoed, moslims met verschillende oorsprong niets dan ambras onder elkaar, vrouwen die niet met haar mochten spreken van hun man en ga zo maar verder.
Iemand zal zich haar wel herinneren zekers.

alice 18 januari 2017 16:07

Citaat:

Sjoe je hebt gelijk, ge zijt een domme koe wanneer je denkt dat een konijnenhok van 34 jaar oud fijn wonen wordt, en je huurprijs is afhankelijk van je inkomen, maar bij jou geen probleem, zal nooit inkomen uit arbeid worden, toch?
Nee, jij krijgt ook niet zomaar een woning met twee slaapkamers, je bent alleenstaande he?
Dus konijnenhok met een slaapkamer lieverd, have fun!

Peche 18 januari 2017 17:29

Ge moet u gewoon op zo'n lijst laten zetten Bem.
Dan leggen ze bij bij uw huur en kunt ge daarop besparen en nog zelf iets deftig uitzoeken.

bembem 19 januari 2017 01:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8351621)
Ge moet u gewoon op zo'n lijst laten zetten Bem.
Dan leggen ze bij bij uw huur en kunt ge daarop besparen en nog zelf iets deftig uitzoeken.

2!!

bembem 19 januari 2017 01:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 8351557)
Sjoe je hebt gelijk, ge zijt een domme koe wanneer je denkt dat een konijnenhok van 34 jaar oud fijn wonen wordt, en je huurprijs is afhankelijk van je inkomen, maar bij jou geen probleem, zal nooit inkomen uit arbeid worden, toch?
Nee, jij krijgt ook niet zomaar een woning met twee slaapkamers, je bent alleenstaande he?
Dus konijnenhok met een slaapkamer lieverd, have fun!

Alice ik betaal momenteel zo'n 230€ meer voor een konijnenhok zonder slaapkamer dus met 1 slpk zal voor mij al luxe zijn. Daarbij zelfs moest het weer een studioke zijn zal ik eveneens blij zijn vermits ik dan maar even meer dan 50% korting op de huurprijs zal hebben.

Mja, ik weet niet vanwaar die drang komt om het er in te zitten wrijven dat ik maar een sociaal geval ben. Dat weet ik intussen ook wel....

Anyway ik zal m'n toekomstige woonst* wel weten te appreciëren alsook de extra financiële ademruimte die ik mede daardoor zal genieten...

*hoe armtierig die in sommige hun ogen moge lijken, 't is toch altijd beter dan nu en vooral véél beter dan een kartonnen doos ergens onder een brug!

bembem 19 januari 2017 02:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8351094)

Lol idd, plus België is op dat vlak Frankrijk niet met z'n hlm's waar de politie bij tijden nauwelijks durft te patrouilleren (ik veronderstel dat hoomer dat bedoelt?) en waar het veelal om verwaarloosde gebouwen gaat (dit terwijl ze er in het begin gaaf uitzagen, zitten ontwerpen tussen van Le Corbusier).

Hoomer 19 januari 2017 06:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8351939)
Lol idd, plus België is op dat vlak Frankrijk niet met z'n hlm's waar de politie bij tijden nauwelijks durft te patrouilleren (ik veronderstel dat hoomer dat bedoelt?) en waar het veelal om verwaarloosde gebouwen gaat (dit terwijl ze er in het begin gaaf uitzagen, zitten ontwerpen tussen van Le Corbusier).

Nee hoor, Hoomer bedoelt wat hij schrijft, jij, die overal blank racisme ziet, zal snel ondervinden wat echt racisme is als je in zo een puur allochtone wijk een huisje of appartement moest toegewezen krijgen. De kartonnen doos lonkt dan harder dan ooit, vermits je niets hebt om op terug te vallen als je daar weggepest bent.
;-)

Peche 19 januari 2017 06:38

De moslims zijn hedendaags supervriendelijk Hoomer.
Ik kan mijn ogen niet geloven. Ik woon in een multicul wijk en er wordt hier wat afgelachen man.
Gisteren zo'n klein Marokkaans jongetje, die komt naar mij en vertelt gewoon uit het niets een mop.
Zo verzuurd zijn ze nog niet. De Vlaming kan maar teruglachen en meeswansen he ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be