![]() |
N-VA-er : "Ik doe het voor het geld".
Dutordoir krijgt als ceo een jaarloon van 290.000 euro bruto. Had u het voor dat loon gedaan?
DESCHEEMAECKER: (afgemeten) Nee. Dat is een duidelijk antwoord. DESCHEEMAECKER: Kijk, ik begrijp dat 290.000 euro bruto voor 95 procent van de mensen heel veel geld is. Maar we leven nu eenmaal in een maatschappij die talent, ervaring, kennis en doorzettingsvermogen op een bepaalde manier valideert. Het kan volgens mij niet dat in sommige bedrijven directie- of kaderleden rondlopen die meer verdienen dan de man of vrouw die aan het hoofd moet staan van een van de grootste en meest complexe bedrijven van het land. Overschat u niet het belang van de bezoldiging? Dominique Leroy levert voor veel minder geld veel beter werk als ceo van Proximus dan haar voorganger Didier Bellens, die 2,5 miljoen euro kreeg. DESCHEEMAECKER: Ik vond het loon van Bellens ook aberrant. En wat mevrouw Leroy betreft: ze verdient het drievoudige van Sophie Dutordoir bij de NMBS (650.000 euro bruto per jaar, nvdr.). Maar bon. Het siert Sophie Dutordoir dat ze het voor veel minder wil doen. http://www.knack.be/nieuws/belgie/ma...ad-802897.html De kracht van de zakken te vullen ... |
Ik kan best begrijpen dat een manager naar de hoogstbiedende trekt. Niemand is liefdadigheid verschuldigd aan een bedrijf, overheid of niet.
Maar dat een idioot als Descheemaeker, die de slechtste stiptheidscijfers en de grootste schuldenput in de geschiedenis van de spoorwegen liet optekenen, praat over kennis, competentie en ervaring, is wel erg cynisch |
'Ik verdien niet te veel. Wie dat vindt, mag altijd mijn job eens voor twee maanden overnemen.' Dat zegt Bart De Wever (N-VA) nadat hij als gemeenschapssenator een loonsverlaging van zo'n 500 euro netto per maand moet slikken.
De Wever - burgemeester van Antwerpen - voorzitter N-VA - kamerlid - bestuurder gemeentelijk havenbedrijf |
If you pay peanuts, you get monkeys. Waarom zou je onder je marktwaarde werken in een poging om een gedrocht als de NMBS te leiden?
|
Citaat:
wereldvreemde zot! |
Citaat:
2. De positieve correlatie tussen verloning van de CEO en resultaten is inmiddels van de hand gewezen. Maar ik stel 1 ding vast: de privé moest niet weten van een incompetent profiel als Descheemaeker. Anders was hij daar wel naartoe getrokken. |
Citaat:
die redenering gaat m.i. niet op in een verlieslatend overheidsbedrijf waar al die duur betaalde managers in het verleden reeds bewezen dat ze ongeveer 0 inpact hebben om de verliessituatie te keren of om zelfs maar een wezenlijke verandering van bedrijfscultuur te realiseren. wat is de meerwaarde van zo'n managers met blijkbaar zo weinig invloed??? ... echt bekwame managers, passen dan ook al decenia voor de NMBS ... en terecht. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
of eventueel tegen hetzelfde loon als de Amerikaanse president ? |
Citaat:
enige beperking is dat het totaal van politieke mandaten (burgemeester, schepen of publieke instellingen zoals bv. regie der gebouwen) niet hoger mogen zijn dan 150 procent van het loon van een vlaams parlementslid. De wedde van een burgemeester ligt echter vast op 151 procent van een parlementsloon, waardoor De Wever niet betaald wordt voor zijn functie als parlementslid of gemeenschapssenator (en maar best ook, want hij is er nooit). In totaal sleept De Wever dus wel zijn voorzittersloon + burgemeestersloon binnen. Een voorzitter van een grote partij verdient naar traditie ongeveer hetzelfde als een vicepremier. Dat is dus minimum 227 000 (voorzitter) + 127.491,72 (burgemeester) = 354 491.72 Tel daar nog wat gegraai uit de partijkas bij, absurd hoge onkostenvergoedingen, steekpenningen en ander geneuzel en je zit gemakkelijk aan een half miljoen per jaar. (Niet enkel De Wever, overigens, alle politici zijn in datzelfde bedje ziek) |
Zanger Helmut Lotti en voetballer De Bruyne verdienen ook teveel .... bleit bleit ...
Iedereen die meer verdient dan ik, is een profiteur. (behalve De Wever: mocht ik ooit intern de nva moeten stemmen voor zijn loon als voorzitter, ik gaf hem een opslag waar alle andere partijvoorzitters groen van nijd van zouden worden). Bleit bleit ..... . |
Citaat:
politici en bestuurders van overheidsbedrijven met belastinggeld. |
Citaat:
|
Citaat:
Het staat éénieder vrij om een gelijkaardig of, waarom niet, nog veel hoger loon te eisen. Je moet maar een partner vinden die ook bereid is om dat te betalen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
We kunnen misschien ook eens de werkingskosten van het koningshuis delen door het aantal leden van het koningshuis en zien op welk bedrag per lid men dan uit komt. |
Het verhaaltje van Bellens (PS-vriendje) is duidelijk vergeten daar de draadstarter...
|
Citaat:
De kracht van verandering. :-) Siegfried Bracke ondervraagt Di Rupo over politieke benoemingen. https://www.youtube.com/watch?v=ynXJ...ature=youtu.be Politieke benoemingen moeten gewoonweg stoppen. https://www.youtube.com/watch?v=OyfO...ature=youtu.be |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be