![]() |
Ook Mechelen voert lage emissiezone in, 2018
(deze draad kon evenzo ook bij milieu staan, soit. Maar als men met zijn voertuig niet meer in de kernstad kan parkeren of rijden dan is het wel mobiliteit...)
Citaat:
Veel beetjes = significant. En een zachte dwang om eens te denken aan (veel) milieuvriendelijkere voertuigen. Hulpje om een milieuvriendelijkste wagen te vinden, alle merken, alle modellen: http://www.ecoscore.be/en/vehicles?page=1 Het gemiddeld Belgisch wagenpark heeft momenteel een zeer povere ecoscore door nog het zeer groot aandeel aan dieselwagens, toch is er een keerpunt te zien: Citaat:
Citaat:
|
En als geitenneuker Calvo er Burgemeester zou worden dan wordt heel Mechelen een stad waar je enkel nog te voet binnen mag. Dan gaat Mechelen even een paar honderd jaar terug in de tijd. Wat ze niet beseffen is dat ze hun eigen stad naar de kloten aan het helpen zijn.
Wat zijn ze in elke stad aan het doen : de middenstand kapot maken. Veel mensen gaan niet meer in die steden willen gaan winkelen. Of loop jij graag enkele honderden meters met je (zware) aankopen rond? En openbaar vervoer? In Mechelen is dat wel een uitdaging. Na een dag shoppen op de bus en je bent gegarandeerd de helft van je spullen kwijt. Dus laat de steden maar doen. En binnen enkele jaren klagen ze omdat ze een dode stad hebben gecreëerd. Aarschot hebben ze jaren terug ook autovrij gemaakt. Het resultaat is dat 3/4 van de winkelpanden leeg staan. En de andere 1/4 kan niet zomaar stoppen en moet elke maand hun centen bij elkaar rapen om te kunnen overleven. Wel een mooie stad verder. Je kan er rustig gaan wandelen en in een bos is meer lawaai dan in Aarschot centrum :D 's Avonds moet je er wel niet meer zijn. Teveel criminele jeugd die er overal rond hangt. Want wat zegt de politie : er komt daar 's avonds toch niet meer. De restaurants en cafés zijn bijna allemaal verdwenen. Dus we moeten er ook niet meer zijn. Dat is dus "de kop in het zand steken" dat ze daar doen. |
Citaat:
Volgens jouw fantasie moet de middenstand dan in D al failliet zijn niet? # alles steden/gemeentes op een lijst: http://gis.uba.de/website/umweltzonen/umweltzonen.php Vele steden/gemeente-LEZ overlappen zich. UBA spreekt nu van 54 milieuzones, waarvan 53 de groene sticker moet hebben, enkel 1 zone is voorlopig nog een gele sticker voldoende (Neu-Ulm). Hier de kaart: ![]() Citaat:
Citaat:
Naja iedereen die een mooie oldtimer heeft zal nog wel een moderne 2e wagen hebben. |
De gemiddelde Vlaming beseft nog niet genoeg welke de effecten zijn van de vervuiling van de auto's, geconcentreerd in een stad.
En zij die dat wel beseffen, misbruiken soms uit politieke overwegingen deze onwetendheid van anderen. . |
Citaat:
Calvo is een arrogant type dat ik liever buiten Mechelen houd. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Al + 10 jaar lang wordt het recht op betere ademlucht tegengehouden, de overheid maakte ooit emissiewetten (met hoge boetes) maar die zijn het papier niet waard. Gesetz und Gründlichkeit watisda? Boetes zijn enkel voor de burgers dan? Citaat:
http://www.umweltbundesamt.de/servic...ie-menschliche (vertikaal geklasseerd) Of het in Vlaanderen nog erger is?... Aja betreft "groene politiekers"... Baden-Württemberg hoofdstad Stuttgart... heeft een groene regering sinds 2011... en stelt zelfs de minister-president, als 1e deelstaat überhaupt. Citaat:
|
ha lol,
vorige week nog voorspeld hier, dat andere gemeenten Antwerps voorbeeld snel gingen volgen, maar dit is nog sneller dan ik zelf verwachtte. |
Citaat:
En voor oldtimers is er geen probleem met LEZ zones. Die komen daar niet meer en wijzigen hun roadbooks wel. Trouwens de meeste roadtrips gaan toch door kleine veldwegen waar de funfactor honderd maal groter is dan in een stad. Pas nog een roadbook mee in elkaar gestoken. Trip van een kleine 110 kilometer zonder ook maar een stad te moeten passeren, in uitzondering enkele grotere wegen. Verder allemaal mooie verharde veld- en plattelandswegen. Bijkomend voordeel : daar staan geen flitscamera's en is er geen trajectcontrole. En die roadtrips worden meestal op een zondag of feestdag gereden en dit met verkenningswagens voor aan. Dus kans op flitsen = nihil. Laat ze maar in alle steden en grotere dorpen LEZ zones maken, who cares? Gewoon wegblijven en opgelost! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.aarschot.be/wonen-leefomg...iteit/parkeren |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kijk, als je gewoon een lijst neemt van Europese steden, gerangschikt volgens hoe aangenaam het er leven is, dan vindt je daar aan de top uitsluiten steden die het autoverkeer uit het centrum weren. De stad waar ik woon, daar kan je s'zaterdags op de koppen lopen. De middenstand is daar allesbehalve dood. En dat ondanks het feit dat je er voor minder dan 10 euro per uur niet kan parkeren... |
Citaat:
|
Citaat:
https://www.slimnaarantwerpen.be/nl/...ngsvoorwaarden Euro 3 mag immers nog binnen. |
Citaat:
Citaat:
![]() En vanaf 1.1.2020, zeker vanaf 2025 wordt het serieus strenger (men is dus verwittigd, zeuren helpt niet): ![]() Alle beetjes helpen, nu nog alle bussen electrisch of op CNG en de lucht wordt nog wat properder qua giftige ultrafijnstof en NO2. Belgische Van Hool maakt trouwens *electrische en #CNG-bussen, ook #CNG-hybride. Zou fijn zijn moesten *deze electrische bussen massaal in onze steden kunnen rijden, snelladen in 10 minuten mogelijk. Hybride-CNG bussen kunnen dan de langere afstanden doen (zeker vervuilde Vlaamse Ruit) Citaat:
Citaat:
|
Iedere automobilist betaalt toch jaarlijks wegentaks om in héél België te mogen rondrijden met zijn of haar wagen op de wegen.
Als u nu ergens een stad niet meer binnen kunt rijden, krijgt u dan een stukje wegentaks terug? Dus u betaalt voor iets maar u krijgt het niet volledig. Is dat wel wettelijk? Dat is zoiets als u betaalt voor een volledige taart maar u krijgt maar 6/8 van die taart. Of u betaalt voor 4 nieuwe banden in de garage maar u krijgt maar 3 banden. Of u koopt in de winkel een paar handschoenen maar u krijgt maar 1 handschoen. Of u betaald bij de slachter voor 100 gr préparé en u krijgt maar 80 gram. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be