Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Waarom zijn zoveel mensen tegen Trump? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=236935)

Mambo 21 januari 2017 13:37

Waarom zijn zoveel mensen tegen Trump?

Is het omdat hij zoveel mogelijk jobs probeert te creëren en mensen veel liever werkloos zijn?
Is het omdat hij zoveel mogelijk eigen bedrijven in eigen land wil en mensen liever in andere landen goedkoop mensen blijven uitbuiten omwille van hun eigen profijt?
Is het omdat de aandelen van Wall Street en ook de Belgische sedert zijn aanstelling 10% zijn gestegen en mensen liever faillissementen zien?

TV-verslaafde 21 januari 2017 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8354018)
Is het omdat hij zoveel mogelijk jobs probeert te creëren en mensen veel liever werkloos zijn?
Is het omdat hij zoveel mogelijk eigen bedrijven in eigen land wil en mensen liever in andere landen goedkoop mensen blijven uitbuiten omwille van hun eigen profijt?
Is het omdat de aandelen van Wall Street en ook de Belgische sedert zijn aanstelling 10% zijn gestegen en mensen liever faillissementen zien?

Omdat hij geen rekening houdt met de gevoelens van anderen. :cry::cry::cry: "Trump is een seksist, racist en xenofoob." Er zal veel meer geweld ontstaan als Trump president wordt enzovoort. :lol:

Ik zou zeggen: Bewijs het; losers!

Indomitable 21 januari 2017 13:44

Misschien omdat hij nogal capricieus is en een uitermate dun velletje heeft?

Mambo 21 januari 2017 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 8354025)
Omdat hij geen rekening houdt met de gevoelens van anderen. :cry::cry::cry: "Trump is een seksist, racist en xenofoob." Er zal veel meer geweld ontstaan als Trump president wordt enzovoort. :lol:

Ik zou zeggen: Bewijs het; losers!

Tot hiertoe zijn enkel degenen die geen racist, seksist en xenofoob zijn geweld aan het plegen.

Enfin zo is toch hun excuus.

Mambo 21 januari 2017 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable (Bericht 8354026)
Misschien omdat hij nogal capricieus is en een uitermate dun velletje heeft?

Stijl als president heeft hij niet dat is een feit.
Maar zo ken ik er nog veel eerlijk gezegd.

TV-verslaafde 21 januari 2017 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8354030)
Tot hiertoe zijn enkel degenen die geen racist, seksist en xenofoob zijn geweld aan het plegen.

Enfin zo is toch hun excuus.

Mambo 21 januari 2017 13:57

Maar ik kan me voorstellen dat er over gans de wereld nogal wat bedrijven en mensen zijn die rechtstreeks belangen hebben in het produceren in arme landen en verkopen van hun rommel in Amerika en zich nu nogal bedreigd voelen.

Van die versta ik het nog enigszins.

Dat al die andere facebook grabbers er zich achter scharen gewoon omdat het sociaal lijkt te zijn mee te doen met de roedel...van die versta ik het niet.

Hoomer 21 januari 2017 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8354041)
Maar ik kan me voorstellen dat er over gans de wereld nogal wat bedrijven en mensen zijn die rechtstreeks belangen hebben in het produceren in arme landen en verkopen van hun rommel in Amerika en zich nu nogal bedreigd voelen.

Van die versta ik het nog enigszins.

Dat al die andere facebook grabbers er zich achter scharen gewoon omdat het sociaal lijkt te zijn mee te doen met de roedel...van die versta ik het niet.

Ha je geeft zelf antwoord. ;-)

Mambo 21 januari 2017 14:04

Stel dat België zich ook eens wat leiderschap zou tonen en uit de europese unie zou stappen en hetzelfde zou doen.
Alle textielwinkels mogen en grootwarenhuizen mogen hun deuren dichtdoen want hier kopen ze bijna alles in goedkoop producerende landen.

De reden waarom er hier zoveel werkloos zijn natuurlijk en genoodzaakt zijn steeds goedkoper te winkelen. Dus steeds ergens anders mensen nog meer onder druk zetten en uitbuiten.

Met het excuus...het is ons recht werkloos te zijn want er is geen werk.

Nadenkertje?

Hoomer 21 januari 2017 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8354045)
Stel dat België zich ook eens wat leiderschap zou tonen en uit de europese unie zou stappen en hetzelfde zou doen.
Alle textielwinkels mogen en grootwarenhuizen mogen hun deuren dichtdoen want hier kopen ze bijna alles in goedkoop producerende landen.

De reden waarom er hier zoveel werkloos zijn natuurlijk en genoodzaakt zijn steeds goedkoper te winkelen. Dus steeds ergens anders mensen nog meer onder druk zetten en uitbuiten.

Nadenkertje?

Stel u voor dat er in elk Europees land een Trump moest opstaan die zou zeggen:"Komaan jongens, we grabbelen die idioten die nu regeren bij hun pussy".
Een soort natte droom, de wereld zou tussen dit en tien jaar terug een paradijs zijn. ;-)

dpg 21 januari 2017 17:09

Een paradijs voor hangmatters.

Stel dat Audi zijn produktie weghaalt uit Vorst om hun eigen mensen aan het werk te houden, zou Belgie daar beter van worden gezien zo goed als alles van die produktie voor de export is.

Hetzelfde voor Volvo, gezien daar ook bijna alles voor de export is.

Is de Belg bereid te betalen voor een auto die in zulke kleine oplage lokaal gemaakt geproduceerd zal worden tegen zulke hoge lonen dat die kost onvermijdelijk in de eindprijs zal doorgerekend worden.
Heel zeker weten van niet.

En de amerikaan uiteindelijk ook niet want hij zal niet willen betalen voor een veel duurdere auto alleen maar om een piepklein percentage van de bevolking aan het werk te houden.

De schoofzak 21 januari 2017 17:21

Hij heeft geen stijl en is grof en onbeleefd.
Hij belooft zaken die hij niet waar kan maken, zoals vb. al die jobs die in de us verloren zijn gegaan in de mijnen.

Hij stelt de dingen verkeerd voor, zelfs al corrigeert hij die na de verkiezingen. Vb. bij alle handelsakkoorden zal het zijn: welk is het belang van de us. Precies of dat altijd al niet geweest is. In zijn inauguratiespeech gaf hij dan wel toe dat ook andere landen hun eigen belang mogen nastreven.
In een fatsoenlijk handelsakkoord is er geen winnaar en geen verliezer; alleen maar winnaars.

Hij is ook zeker geen racist. En geen homo-hater. Het is niet omdat je vindt dat er al genoeg immigranten zijn, dat je een racist zijt.

We zullen nog zien hoeveel verantwoordelijkheid hij zal opnemen, als leider van de machtigste natie in de wereld, voor sommige wereldproblemen.

Dus eigenlijk, buiten het feit dat hij economisch te rechts is, en sociaal niet centrum genoeg, heb ik niks politiek tegen dat geval. (menselijk vind ik het wel aangewezen dat onze leiders geen onbeleefde en onbeschofte boeren zijn).

.

stropke1000 21 januari 2017 17:27

Citaat:

Nadenkertje?

ja, de werklozen hebben het weer gedaan

Bobke 21 januari 2017 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8354162)
Een paradijs voor hangmatters.

Stel dat Audi zijn produktie weghaalt uit Vorst om hun eigen mensen aan het werk te houden, zou Belgie daar beter van worden gezien zo goed als alles van die produktie voor de export is.

Hetzelfde voor Volvo, gezien daar ook bijna alles voor de export is.

Is de Belg bereid te betalen voor een auto die in zulke kleine oplage lokaal gemaakt geproduceerd zal worden tegen zulke hoge lonen dat die kost onvermijdelijk in de eindprijs zal doorgerekend worden.
Heel zeker weten van niet.

En de amerikaan uiteindelijk ook niet want hij zal niet willen betalen voor een veel duurdere auto alleen maar om een piepklein percentage van de bevolking aan het werk te houden.

Waarom reageren we zo niet als onze bedrijven in lage loonlanden gaar produceren?

Indomitable 21 januari 2017 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8354176)
Hij belooft zaken die hij niet waar kan maken, zoals vb. al die jobs die in de us verloren zijn gegaan in de mijnen.

Hij stelt de dingen verkeerd voor, zelfs al corrigeert hij die na de verkiezingen. Vb. bij alle handelsakkoorden zal het zijn: welk is het belang van de us. Precies of dat altijd al niet geweest is. In zijn inauguratiespeech gaf hij dan wel toe dat ook andere landen hun eigen belang mogen nastreven.
In een fatsoenlijk handelsakkoord is er geen winnaar en geen verliezer; alleen maar winnaars.

Hij is ook zeker geen racist. En geen homo-hater. Het is niet omdat je vindt dat er al genoeg immigranten zijn, dat je een racist zijt.

We zullen nog zien hoeveel verantwoordelijkheid hij zal opnemen, als leider van de machtigste natie in de wereld, voor sommige wereldproblemen.

Dus eigenlijk, buiten het feit dat hij economisch te rechts is, en sociaal niet centrum genoeg, heb ik niks politiek tegen dat geval. (menselijk vind ik het wel aangewezen dat onze leiders geen onbeleefde en onbeschofte boeren zijn).

.

:thumbsup:

dalibor 21 januari 2017 18:09

Citaat:

Nadenkertje?

Op naar een autarkie. Knettergek.

Hypochonder 21 januari 2017 18:19

Trump is gewoonweg de grootste praatjesmaker die het tot POTUS geschopt heeft. Enkel en alleen al door zijn manier van praten en zijn smoelwerk zijn er al miljoenen mensen die een hekel krijgen aan hem en dan zwijgen we nog over de dingen die hij zegt...

Hoomer 21 januari 2017 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8354256)
Trump is gewoonweg de grootste praatjesmaker die het tot POTUS geschopt heeft. Enkel en alleen al door zijn manier van praten en zijn smoelwerk zijn er al miljoenen mensen die een hekel krijgen aan hem en dan zwijgen we nog over de dingen die hij zegt...

U begrijpt toch dat er alleen door zijn manier van praten en zijn smoelwerk miljoenen mensen bewondering krijgen voor hem en voor hem stemmen en dan zwijgen we nog over de dingen die hij zegt.

PS Begrijp je wel hoe belachelijk de praat die je verkoopt is? Hij is verkozen hoor. :roll:

Indomitable 21 januari 2017 18:39

De protestmars is groter dan de inauguratie, belooft niet veel goeds.

geertvdb 21 januari 2017 18:43

Citaat:

Idd
Citaat:

Idd, dit is de grootste reden waarom verstandige mensen niet voor Trump stemmen. Als iets te goed klinkt om waar te zijn, dan is het meestal ook niet waar. Ik geloof nooit iemand die gouden bergen belooft.
Citaat:

Hij stelt de dingen verkeerd voor, zelfs al corrigeert hij die na de verkiezingen. Vb. bij alle handelsakkoorden zal het zijn: welk is het belang van de us. Precies of dat altijd al niet geweest is.

Idd
Citaat:

In zijn inauguratiespeech gaf hij dan wel toe dat ook andere landen hun eigen belang mogen nastreven.

Idd
Citaat:

Hij is ook zeker geen racist. En geen homo-hater.

Dit is het enige positieve dat ik van Trump kan zeggen. Hij heeft zijn nek uitgestoken voor de homo gemeenschap.
Citaat:

Het is niet omdat je vindt dat er al genoeg immigranten zijn, dat je een racist zijt.

.

Ik zou er nog aan willen toevoegen dat hij de menselijke kennis niet heeft om China aan te pakken. In China is gezichtsverlies een ramp. Ik vrees dat Trump daar veel stommiteiten gaat begaan. En China heeft de US bij de strot, omdat het de grootste schuldeiser is van de US.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be