![]() |
Regering zoekt geld bij bejaarde auto's.
Autotaks van 648 naar 1157.
Zelfde auto met hetzelfde verbruik als vorig jaar, maar met minder dan 10.000 km rijden per jaar. Auto is 14 jaar oud en in tiptop staat. Dit is geen belastingregering. |
Citaat:
Jacobus, Graag meer uitleg, een bron of een link. |
Citaat:
alweer een list van BDW om zijn Antwerpse kiezers te charmeren! |
Citaat:
Het gaat over een reële verhoging van de autotaks op 1 jaar tijd. Maar ik heb er reeds iets op gevonden, ik laat deze in een van mijn garages staan tot hij 25 jaar oud is en koop een lichte vracht. Verlies voor de staat 900 € minimaal dit jaar. Het begrotingstekort loopt op. |
Citaat:
|
of het is m natuurlijk gewoon om t milieu te doen he Jacobus?
ook met die OldTimer zal je Antwerpen, Mechelen (en tegen dan wsl alle steden) niet meer in mogen. |
Ik rijd ook geen 10.000km op een jaar, verre van zelfs en mijn wagentje is ook 14 jaar 'oud'.
Telkens ik mijn wagentje ga aanbieden aan de autocontrole gelooft er bijna niemand dat het autoke al 14 jaar oud is. Hoe je die 10.000km regel echt moet begrijpen dat moet ik nog eens uitzoeken want mij lijkt dat meer 'foeffeleraré' van de verzekeringsmaatschappijen. 8O Mijn autotaks is ook gestegen. :roll: :roll: Of moeten we dit zien in het 'licht' van, U mag niet meer drinken, u mag niet meer roken u mag dit niet meer, u mag dat niet meer waardoor er uiteindelijk geen geld meer stroomt naar bepaalde kassen en men dat moet zien goed te maken met andere 'slimme' plannetjes op te zetten? :? ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
bron: https://belastingen.fenb.be/vfp-port...ng.html#/q/top 1e wagen (13.500km/jaar-bwj=2008): stijgt van 318 (2016) naar 446 euro taks in 2017 2e wagen ( 6.500km/jaar-bwj=2004): stijgt van 231 (2016) naar 300 euro in 2017. En dan mag ik met die 2e wagen in de toekomst zelfs geen steden meer binnenrijden.... Dat die afzetters van de Vlaamse overheid eerst maar eens zorgen voor fatsoenlijk openbaar vervoer. Dan kon die 2e wagen naar de schroothoop. |
Citaat:
Dat zal uitdeinen over heel Vlaanderen. Ook goed voor de schatkist : btw, inschrijvingstax, ... De autolobby heeft politici gevonden die hun kar trekken. Dat wordt steeds goed verloond! |
Citaat:
|
Citaat:
Weyts gaat de bussen vervangen door taxi's: die zijn zelfs niet meer gebonden aan vaste rijschema's dus iedereen wint |
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
Citaat:
Geldklopperij noemen ze dat. |
Citaat:
ik geloof vooral in milieumaatregelen en in een poging om iets te doen aan de luchtvervuiling. en ja, ik heb mij vorig jaar daar een nieuwe wagen voor moeten kopen terwijl mijn oude nog perfect in orde was. |
Citaat:
Wat vindt de pvda ivm meer vervuilende auto's ? Durven ze daar stelling innemen ? En in feite pleit je voor een slimme kilometerheffing. Een die rekening houdt met vervuilingsfactor, aantal km, plaats waar gereden wordt en tijdstip ... . |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be