Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Zonder Vlaams Belang is het voor De Wever voorbij in 2018 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=237056)

demonen 29 januari 2017 10:22

Zonder Vlaams Belang is het voor De Wever voorbij in 2018

Annemans hoopt dat N-VA het cordon sanitaire laat vallen "en de rechterzijde eindelijk echt zal overwinnen in Vlaanderen."

"Als De Wever in het stadhuis wil blijven zitten, zal hij toch eens moeten nadenken. Hij heeft amper twee zetels op overschot. Zonder ons is het voorbij voor hem in 2018."

http://www.demorgen.be/binnenland/ge...stop-b2fd24b6/

Neem nu dat er een cumulverbod komt in de politiek (staat op de politieke agenda).
Veronderstel dat Francken hem opvolgt als voorzitter (volgens de partijstatuten mag De Wever vandaag reeds geen voorzitter meer zijn).
Die man moet vechten voor een inkomen : ik denk dat hij bereid zal zijn om het cordon te laten vallen om zijn inkomen veilig te stellen.

Witte Kaproen 29 januari 2017 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 8361377)
Annemans hoopt dat N-VA het cordon sanitaire laat vallen "en de rechterzijde eindelijk echt zal overwinnen in Vlaanderen."

"Als De Wever in het stadhuis wil blijven zitten, zal hij toch eens moeten nadenken. Hij heeft amper twee zetels op overschot. Zonder ons is het voorbij voor hem in 2018."

Neem nu dat er een cumulverbod komt in de politiek (staat op de politieke agenda).
Veronderstel dat Francken hem opvolgt als voorzitter (volgens de partijstatuten mag De Wever vandaag reeds geen voorzitter meer zijn).
Die man moet vechten voor een inkomen : ik denk dat hij bereid zal zijn om het cordon te laten vallen om zijn inkomen veilig te stellen.

Forza Flandria :-)

En daarna het uitroepen van de Vlaamse Onafhankelijkheid in het Vlaams Parlement.

Pandareus 29 januari 2017 11:02

Citaat:

Ga je nu echt al het gespin van een fascist oprakelen om je haat tegen de burgemeester/netto-ontvanger mee te stofferen ?
Laat Annemans rustig zijn drollen draaien, maar ga er zelf toch best niet in roeren tenzij je een amateur van mesthopen bent.

De schoofzak 29 januari 2017 11:08

Citaat:

....
Als De Wever in het stadhuis wil blijven zitten, zal hij toch eens moeten nadenken.
...

Als er één ding is dat De Wever altijd doet, en zeer grondig doet, dan is dat nadenken.

Dat kunnen we niet zeggen van al onze gewaardeerde mede-forummers, want daar zijn enkele uitzonderingen op.

.

vlijmscherp 29 januari 2017 11:10

Het VB dat zegt dat N-VA niet zonder het VB kan.

ja, zeer geloofwaardig.

demonen 29 januari 2017 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8361419)
Als er één ding is dat De Wever altijd doet, en zeer grondig doet, dan is dat nadenken.

.

De Wever heeft nog nooit zelfstandig 1 beslissing genomen.
Dat is een eeuwige twijfelaar.
Maar nu gaat het over de man zijn inkomen.
Waarom denk je dat die man 7.000 smartphones GRATIS uitdeelt?
u weet net zo goed als ik dat die op de arbeidsmarkt kansloos is.
Desnoods kruipt die bij Mertens in bed!

De schoofzak 29 januari 2017 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 8361426)

Ooooh het gaat over zijn inkomen.
Dat had ik niet begrepen. Sorry dus: vermits mij dat niet interesseert, verlaat ik deze discussie.

.

Pandareus 29 januari 2017 12:11

Citaat:

Blijf realistisch aub. Als de huidige trends aanblijven zal BDW in antwerpen 2018 terug een monsterscore halen. Ook als hij geen 37,5% meer haalt zoals in 2012 het geval was. Hij zal in een zetel zitten, en zijn coalitiepartners zelf kunnen kiezen. Zowel de tsjeven als de liberalen zullen direct bij hem aan de telefoon hangen. Of er nu 10,2% zoals vorige keer of desnoods 15% naar de racisten stroomt is betekenisloos.

Hypochonder 29 januari 2017 12:55

Bij het VB weten ze ook niet goed wat ze willen he, eerst gooien ze met hopen modder naar N-VA en nu lijken ze wel te smeken om er na 2018 bij te mogen...

demonen 29 januari 2017 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8361482)
Bij het VB weten ze ook niet goed wat ze willen he, eerst gooien ze met hopen modder naar N-VA en nu lijken ze wel te smeken om er na 2018 bij te mogen...

Ik denk eerder dat De Wever gaat komen smeken.

Pandareus 29 januari 2017 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8361482)

Als dit al te moeilijk is om te begrijpen kun je je misschien beter heroriënteren richting verkoop van tweedehandswagens ? Daar is kunnen rekenen + een grote klep voldoende om toch nog een bestaan van te kunnen opbouwen.

Pandareus 29 januari 2017 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 8361555)

Besef je nu écht niet dat men je in 2018 met deze uitspraak vierkant gaat uitlachen ? :roll:

demonen 29 januari 2017 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8361574)
Besef je nu écht niet dat men je in 2018 met deze uitspraak vierkant gaat uitlachen ? :roll:

Welke groeimarge heeft een partij die GEEN ENKELE verkiezingsbelofte heeft kunnen waarmaken, haar principes overboord gooide en de staatsschuld laat ontsporen?
Terug een helfiecampagne met zwaaiende handjes die van meisjes van 12 jaar kunnen zijn?

Nebur 29 januari 2017 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 8361555)

Tenzij er nog heel spectaculaire zaken gebeuren, zit De Wever in een zetel. Zonder N-VA zal er geen coalitie kunnen gevormd worden, zeker als de PVDA doorbreekt in Antwerpen.

dpg 29 januari 2017 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 8361590)
Welke groeimarge heeft een partij die GEEN ENKELE verkiezingsbelofte heeft kunnen waarmaken, haar principes overboord gooide en de staatsschuld laat ontsporen?
Terug een helfiecampagne met zwaaiende handjes die van meisjes van 12 jaar kunnen zijn?

Alsof er ook maar één N-VA kiezer wakker ligt van feiten.

Pandareus 29 januari 2017 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nebur (Bericht 8361673)
Tenzij er nog heel spectaculaire zaken gebeuren, zit De Wever in een zetel. Zonder N-VA zal er geen coalitie kunnen gevormd worden, zeker als de PVDA doorbreekt in Antwerpen.

Juist. Als er nu één burgemeester is in heel vlaanderen die zich geen enkele zorg hoeft te maken, dan toch wel die van antwerpen. Hoe demonen tot zijn conclusies komt is mij een raadsel.

strijkijzer 29 januari 2017 16:46

De NV-A gaat toch gewoon weer met de SP&A in zee zoals voor de laatste gemeenteraadsverkiezingen.

reservespeler 29 januari 2017 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 8361590)

We hebben meer beloftes waargemaakt dan u heeft kunnen waarnemen.

quercus 29 januari 2017 16:51

Citaat:

Demonen, een politicus die nooit twijfelt is een onnozelaar en een gevaarlijk sujet.

demonen 29 januari 2017 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8361434)
Ooooh het gaat over zijn inkomen.
Dat had ik niet begrepen. Sorry dus: vermits mij dat niet interesseert, verlaat ik deze discussie.

.

U gaat deze keer geen verkiezingsborden plaatsen en flyers uitdelen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be