![]() |
Velo-antwerpen enkel voor mensen met kredietkaart: danku N-VA!
U kent ze wellicht wel, de velo's/fietsen die men in Antwerpen kan huren en die het stadsbeeld hoe langer hoe meer sieren.
![]() Citaat:
Ja, allemaal mooi en wel, maar mensen zonder kredietkaart vallen uit de boot. Want men mag enkel met dat betalen: Citaat:
Bij deze: de stad Antwerpen discrimeert maw mensen zonder access tot zo'n betaalkaart. Uitkeringstrekkers of simpelweg zij die niets van kredietkaarten wensen te weten of er financieel gezien niet voor in aanmerking komen, mogen op hun kin kloppen. In other words, dit is een aberratie want laat het nu net de minder kapitaalkrachtigen zijn die met zo'n velo gebaat zouden zijn. (Ter info: Ik vermeld er evenwel bij dat ik hier niet op verdoken wijze ofzo zit te hengelen naar iemand met zo'n kaart, ik fiets sowieso heel zelden.) Dankuwel *N-VA. Pffff! *Ja, ik zeg N-VA want zij bepalen tenslotte het huidige bestuur. Of niet soms :evil::evil: |
Wie het DOEL van die "velos" begrijpt,begrijpt wel dat men de toegang tot die fietsen een beetje kanaliseert.
Ze zijn NIET bedoeld als dagdagelijks vervoermiddel van Antwerpenaars zelf.Gewone (desnoods tweedehands-) fietsen zijn tegenwoordig voor een aalmoes te verkrijgen in de handel... Antwerpen wil niet meemaken wat verschillende Franse steden meemaakten met hun "deelfietsen".Die waren wel ofwel gratisn ofwel vlotter huurbaar.(die fietsen typisch gesponsord door privé-bedrijven in de reclamesector). Kort daarna doken die Franse stadsfietsen,nog steeds duidelijk herkenbaar, op tot in Afrika toe,of kapotgereden door "joyriders" op de trappen van de metro etc......... |
Citaat:
|
Citaat:
|
trouwens, als ge al weinig geld hebt, dan ben je goedkoper af met een jaarpas, zet u op de wachtlijst en wacht uw jaarabonnement af, je betaalt dan (welliswaar op voohand) maar slechts een fractie van wat een dag- of weekpas kost.
of ga te voet, da's nog een grotere besparing, en goed voor uw gezondheid. |
Citaat:
|
Citaat:
In een box die gekraakt kan worden? Nee, een goed initiatief om met de kredietkaart te werken, zo is men zeker van de centen en kan het geld niet gepikt worden (zoals er soms botjes gepikt worden). |
Citaat:
met id kaart in combi met vooraf betaling, zou dat idd moeten mogelijk zijn ook. |
Euh het gaat om het principe, want 4€ voor een dagpas of 10€ voor een weekpas is in sommige gevallen nog best te doen voor een werkloze (in het begin van de maand of als ze eens iets extra hebben met kerstmis ofzo, ik zeg maar iets, lol). Maar m'n punt was dat een kredietkaart eisen echt wel belachelijk is vermits er altijd misbruiken kunnen plaatsvinden.
|
Citaat:
|
En wat men ook nogal eens over het hoofd ziet is dat een jaarpas betalen niet altijd zo evident is voor wie het met wat minder breed heeft (ook al betreft het 'maar' 49€). Voor nogal wat mensen is dat best veel. Die gaan dan liever voor de weekpas ook al komt dat minder voordelig uit. Ik zeg dit omdat ik uit ervaring weet hoe men in dergelijke situaties redeneert. Maar dan nog, het is imo niet aan de stad om uitsluitingsregels op te leggen via het eisen van een kredietkaart. Zo worden bepaalde delen van de bevolking reeds van in het begin uitgesloten...
|
Citaat:
en echt, als 49€/j niet kan ingepast worden in de budgetplanning ... dan is het tijd om te voet te gaan, hij/zij heeft er ongetwijfeld ook de tijd voor dan. |
Kredietkaartmaatschappijen betalen altijd.
|
Mja...
|
Gebruik dan Bpaid van Bpost: een voorafbetaalde Mastercard die niet aan een zichtrekening gekoppeld wordt (hoe ze dat juridisch organiseren, weet ik ook niet).
|
Da's nog geen slecht idee ^^
|
Citaat:
Je moet toch werkelijk niet meer weten van welk hout pijlen maken om die minifietsen te huren. |
Citaat:
|
Citaat:
Ook bij studenten is het erg populair. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be