Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Moderne stadsmensjes zijn bang in het donker (https://forum.politics.be/showthread.php?t=237092)

Thuleander 30 januari 2017 19:34

Moderne stadsmensjes zijn bang in het donker

De moderne mensjes weten niet meer wat nacht is.
Ze kennen dat niet.
Daarom zijn ze bang in het donker.

Citaat:

Angst in onverlichte wijk zwelt aan

Ze zien geen hand voor ogen in Pius X sinds de openbare verlichting 's nachts wordt gedoofd in de wijk. De bewoners vrezen voor hun veiligheid. "Er worden hier in het donker drugs gedeald", waarschuwen ze. De stad belooft de lampen niet meer vanaf 23 uur, maar pas om middernacht te doven. "Maar het aantal inbraken daalt net, omdat criminelen zelf ook niets zien in het donker", klinkt het.

Het duister trekt obscure figuren aan. Buurtbewoners spreken onder meer over het verhandelen van drugs, 's nachts op het Rubensplein in Pius X. "Ik laat het onderzoeken door de politie", verzekert burgemeester Vincent Van Quickenborne (Open Vld). De wijkbewoners voelen zich onveilig. De lampen branden al sinds september niet meer tussen 23 en 5 uur. "Wat we hier meemaken, is een soort avondklok. Het doet mijn schoonmoeder aan de oorlogsjaren denken", zegt Raymond Van Den Eynde (57). "Je ziet geen steek, zeker als het bewolkt is. Ik heb speciaal een licht aan mijn voordeur moeten hangen, zodat ik weer vlot mijn sleutel in het slot kan steken. Het is ronduit levensgevaarlijk, vooral voor fietsende jongeren. Zelfs de borduren zijn niet meer zichtbaar."

Inbraken

De stad wijst erop dat de energiezuinige maatregel tegen lichtvervuiling net de criminaliteit terugdringt, omdat ook inbrekers niets zien. Zo waren er in het najaar van 2016 twaalf procent minder inbraken in Pius X in vergelijking met het najaar van 2015. De bewoners geloven daar echter niets van. "Er was bij mij recent een inbraakpoging, waarbij er geprobeerd werd om het slot van mijn voordeur te forceren", vertelt Raymond Van Den Eynde. "Een inbreker voelt zich net het meest op zijn gemak waar het donker is."

https://www.youtube.com/watch?v=qEja72NSg5Q

Another Jack 30 januari 2017 19:59

Amai, Thuleander is niet bang van de donker!
Wat een indrukkend alfamannetje is onze Thuleander toch...
Zo 's nachts op de tast naar het WC.

morte-vivante 30 januari 2017 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8362960)
Amai, Thuleander is niet bang van de donker!
Wat een indrukkend alfamannetje is onze Thuleander toch...
Zo 's nachts op de tast naar het WC.

Alphamannetjes gaan niet naar wc, die bakenen hun territorium af. En dus wordt er tegen de poten van het bed gepist, en de deur, ...

Dadeemelee 30 januari 2017 20:04

Als het nieuwe maan is, is het wel pikkedonker he. Als je dan geen pillicht bijhebt loopt ge met uw facade overal tegen.

Tavek 30 januari 2017 20:57

thulander, ik heb zo een gevoel dat het een klein geblokt mannetje is met serieuze complexen.

Een facede optrekken op een forum past perfect in zijn campagne om zijn eigen masculiniteit te verstevignen. Alleen niet erg effectief, vrouwtjes zal hem er niet door scoren (de vuile muilekoeke is geperm banned).

Libro 30 januari 2017 23:39

De straatverlichting doven in een wijk waar drugs worden gedeald, is inderdaad niet echt goed voor de moraal. Maar ja, weer wat minder CO2 uitgestoten.

zonbron 31 januari 2017 00:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8362932)
De moderne mensjes weten niet meer wat nacht is.
Ze kennen dat niet.
Daarom zijn ze bang in het donker.

https://www.youtube.com/watch?v=qEja72NSg5Q

Ik heb de pest aan straatverlichting. De zoveelste straatvervuiling. :?

Verder ben ik gewoonweg steeds ready 'to go ( 4 it )', schrik is uit den boze.

Hoe ziet men de verdomde hemel met al dat licht. Veiligheidsgevoel? Telescoop en ik houd van jagen ook. ;-)

zonbron 31 januari 2017 00:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8363214)
De straatverlichting doven in een wijk waar drugs worden gedeald, is inderdaad niet echt goed voor de moraal. Maar ja, weer wat minder CO2 uitgestoten.

Is wel ideaal als men nog bijkomende maatregelen neemt.

zonbron 31 januari 2017 00:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8363035)
thulander, ik heb zo een gevoel dat het een klein geblokt mannetje is met serieuze complexen.

Een facede optrekken op een forum past perfect in zijn campagne om zijn eigen masculiniteit te verstevignen. Alleen niet erg effectief, vrouwtjes zal hem er niet door scoren (de vuile muilekoeke is geperm banned).

Een zoveelste geval van telepsychiatrie. ;-)

HOUZEE ! 31 januari 2017 06:44

Het is anders wel tekenend voor de moderne mens, en vooral stadsmensen.

Een beetje minder licht zou mens en natuur veel goed kunnen doen.
Ook planten raken trouwens gestresseerd door nachtelijke verlichting.
Het is tegen de natuur.

Anna List 31 januari 2017 06:50

oesje, gestresseerde planten.

Peche 31 januari 2017 08:13

Fuck de stad!

Bad Attila 31 januari 2017 08:34

Dit verdient uiteraard een liedje

Iron Maiden - Fear of the dark
https://www.youtube.com/watch?v=rTODVG1fpZI

TheFourHorsemen 31 januari 2017 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8363214)

Hoezo? Nu het licht uit is moeten de bewoners niet meer op de smoelen van louche dealers kijken?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8363367)
Dit verdient uiteraard een liedje

Iron Maiden - Fear of the dark
https://www.youtube.com/watch?v=rTODVG1fpZI

Blijft een geweldig nummer :D.

Ke Nan 31 januari 2017 08:55

Pussies knijpt men in het donker.

Gamla 31 januari 2017 09:48

Haha. Je zou het nog serieus gaan nemen ook.
Zover is het gekomen.

Libro 31 januari 2017 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8363321)

:lol:

HOUZEE ! 31 januari 2017 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8363321)

Planten hebben ook een gevoelsleven, en waarschijnlijk is dat veel meer complex dan we tot nu toe vermoeden.
En ze hebben ook hun nachtrust nodig.
Zet een boompje constant in het licht en na enkele jaren sterft het door uitputting.
We hebben eindelijk erkend dat dieren rechten hebben, maar voor planten is er nog een zéér lange weg te gaan.
Dat maakt het vegetariaat ook zo verwerpelijk : omdat zij een morele grens opwerpen tussen plant en dier, zijn zij de rem op meer plantenrechten.

Dadeemelee 31 januari 2017 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 8363541)
Planten hebben ook een gevoelsleven, en waarschijnlijk is dat veel meer complex dan we tot nu toe vermoeden.
Zet een boompje constant in het licht en na enkele jaren sterft het door uitputting.
We hebben eindelijk erkend dat dieren rechten hebben, maar voor planten is er nog een zéér lange weg te gaan.
Dat maakt het vegetariaat ook zo verwerpelijk : omdat zij een morele grens opwerpen tussen plant en dier, zijn zij de rem op meer plantenrechten.

Ik koop ook enkel peren van bomen met vrije uitloop.

Libro 31 januari 2017 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 8363541)

Zit je nu te trollen of meen je dit echt?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be