![]() |
Eén maand na de grote betoging van 15 februari werd opnieuw betoogd in Brussel. Ondanks de snelle organisatie van de betoging waren er toch zo'n 60.000 deelnemers.
Het werd een strijdbare betoging met veel jongeren en ook een grotere vakbondsaanwezigheid. Ook in de delegatie van LSP en Internationaal Verzet waren opnieuw veel jongeren aanwezig om slogans te roepen tegen Bush en Blair, maar ook tegen het kapitalisme. Ook bij andere groepen jongeren viel op dat slogans als 'Verzet, verzet, internationaal tegen de oorlog van het kapitaal' populair waren. Onder de aanwezigen opnieuw delegaties van de regeringspartijen, ditmaal zelfs enkele VLD'ers met een vlag. Nochtans liet de regering de afgelopen weken haar echte standpunt geregeld tonen. In Melsele werden betogers tegen de oorlog hardhandig aangepakt. In Antwerpen kwam er zelfs een verbod op anti-oorlogsacties! Op de betoging was de opkomst lager dan bij de vorige betoging. Dit komt vooral omdat het erg snel georganiseerd werd waarbij weinig affiches in het straatbeeld aanwezig waren. Daarnaast moeten we ook de vraag gaan stellen hoe we het lokaal anti-oorlogsverzet kunnen versterken. Nationale betogingen volstaan niet. We moeten lokaal mensen organiseren in de anti-oorlogscomités om ook met lokale acties een groter publiek te bereiken. De oproep voor Dag X is in deze zin opgevat, dan zijn er in tal van steden lokale betogingen. Een andere cruciale oproep is de stakingsoproep voor 21 maart. Door het werk neer te leggen kunnen we een effectievere druk gaan uitoefenen en raken we het systeem het hardst, namelijk op de winsten. In Zuid-Europa zal er op 21 maart ook gestaakt worden. In België roepen de vakbonden op voor een betoging in Brussel waarbij opgeroepen wordt te staken. Er wordt ook expliciet naar scholieren en studenten opgeroepen om te staken. Dat is een belangrijke oproep omdat het een enorme stap vooruit zou betekenen voor de anti-oorlogsbeweging. Wij ondersteunen die oproep en zullen op 21 maart uiteraard aanwezig zijn. |
ik ben er ook met vele vrienden en familie. :wink:
wel spijtig dat het blok voor een oorlog is eigenlijk :evil: |
Citaat:
Trouwens het waren 28.000 betogers . |
Citaat:
Ik vond het spijtig hoe in de verslaggeving weer gefocust werd op Jahjah, terwijl een enorm groot deel van het politieke landschap meestapte. Ik word er soms echt ziek van hoe de media zich op die figuur smijten. Ik heb daarom ook mijn handtekening gegeven zodat de lijst Resist kan opkomen voor de Senaat. Dan kunnen we eindelijk zien hoeveel mensen er echt achter Jahjah staan. Dan zou de media geen reden meer hebben om hem alle aandacht te geven. |
60000 volgens de communist Coolov. :lol: :lol: :lol:
Realiteit: nog geen 30000 deelnemers... Liegen is een tweede natuur voor linkse extremisten. |
Citaat:
http://www.tijd.be/verkiezingen/wat_....asp?Id=691862 |
Ik hoop dat deze betogingen iets afdoen. Maar het schijnt gaan de Amerikanen toch aanvallen. Misschien kunnen we beter een "vrijwillegers bataljon Vlaanderen" oprichten. Als uit alle delen van de wereld vrijwillegers zich melden bij het Iraakse leger kunnen we misschien een oorlog helpen voorkomen. Of bij een eventuele imperialistische aanval, het Iraakse volk helpen om hun vaderland te verdedigen.
![]() Arabisch-nationalisten en Europees-nationalisten één front. |
Citaat:
|
De oproep tot de Jihad..de heilige oorlog..van Abou Jah Jah, die trouwens vooraan opvallend aanwezig was..is dat géén oorlogsverklaring ?
Wat kwam dien gast daar dan doen.. Ali, je ziet in uw eigen rangen is het ook niet zo koosjer... :lol: |
Citaat:
Ik ben geen Nazi. Dat is Saddam wel zoals anders Arabisch nationalisten. Vandaar deze fotokes. T'is gewoon de vergelijking. AEL-Saddam-Vlaams blok-Palestina-PVDA-China één strijd tegen de echte vijand. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be