![]() |
Jos tackelt Minister van Binnenlandse Zaken
Jos Geysels van Decennium Doelstellingen (een samenwerkingsverband tussen armoede verenigingen) droogde minister Homans ongegeneerd af in Ter Zake gisteren.
Nu ja, hoewel de minister in kwestie zich de koningin van het debat placht te noemen, maakt eender wie spaanders van deze excellentie en haar beleid. Voor de Jos volstond het om de cijfers van de armoedemonitor boven te halen die de minister een paar minuten daarvoor bevestigende correct te zijn. Eindresultaat: een minister die met pijnlijke grimassen al maar dieper wegzakte in haar kuipzeteltje en al maar vettiger en onverstaanbaarder Aantwaarps mompelde. Madame Beck had medelijden met onze viceminister-president en moest haar ten langen leste ter hulp snellen. “Eigenlijk is uw rol vooral coördinerend?” “Absoluut! Absoluut!!”, murmelde Homans terwijl ze wild om zich heenslaand naar deze reddingsboei grabbelde. Jos ging daarop ijzig koud voor de kill: "Ik versta het niet dat iemand die met leefloon moet rondkomen, voortaan 59 euro moet inleveren”. Ik hield van de shot van de Jos, die met handen in het haar zit wanneer de minister daarop een onbegrijpelijke woordenbrij uitbraakt. We onthouden van den Jos dat we “mevrouw Homans niet ten euvel mogen duiden wat betreft de uitkeringen, dat is federaal.” Én “daar (federaal, nvdv) is 141 miljoen bespaard, ondertussen mevrouw zijn we wel met zijn allen erop vooruit gegaan, tenzij de armen”. Jos levert de coup de grâce: “We komen van zes procent tien jaar geleden, we zitten nu aan twaalf. We moeten naar vier procent”. Homans: “Ik ben het met u eens”. Jos geeft een knipoogje naar mevrouw Beck : mission accompli. De Jos vloerde gisteren de minister president, op nog meer genietbare wijze dan Luk Alloo op de nacht van de televisiesterren. High-five, Jos! ![]() ![]() ![]() .. Jos, Liesbeth en de expert in baarlijke nonsens.. |
Meneer Jos Geysels draait er zijn hand niet voor om om maar liefst 30% vd stemmen bij een verkiezingsuitslag als niet bestaand te beschouwen. Dat noemt zich dus democraat veronderstel ik. Puke
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ja, om dat te weten moet je de politiek een heel klein beetje volgen. |
Citaat:
Is dat de stationschef van het Centraal station? |
Even terzijde: heeft er iemand die GIF nog liggen, waarop verschillende AGALEV-kopstukken staan vlak nadat AGALEV onder de kiesdrempel verdween?
|
Dus: omdat hij in een partij zit/zat met minder stemmen vertelt Homans geen zever?
Opmerkelijke redenering. |
Ik heb het niet gezien op tv, maar gezien ik Jos Cordon nog nooit één zinnig woord heb horen zeggen, weet ik al wel genoeg.
. |
Citaat:
|
Citaat:
Het zou er nog aan mankeren moesten ze dat durven te doen. |
Jos is het grootste politiek talent van de laatste 40 jaar in politiek Vlaanderen.
pijnlijk, maar ontkennen heeft daarover niet veel zin. |
Citaat:
Mocht ik van hem zijn, ik verhuisde naar Nieuw-Zeeland, of zelfs nog verder indien mogelijk. . |
Citaat:
maar vergis u niet in hem, hij is ter linkerzijde (van vakbonden, liefdadigheid, kortom heel het middenveld (inclusief ACW)) ... vandaag de machtigste man van Vlaanderen |
Citaat:
|
Citaat:
Mocht ik u zijn, ik zou snel mijn kandidatuur naar haar kabinet sturen want daar zal binnenkort wel een plaatsje vrij komen |
ondertussen vraagt ook VLD dat Homans de armoedecijfers op tafel legt. Het begint er niet goed uit te zien voor de politieke carrière van Homans.
|
Citaat:
|
Citaat:
die cijfers zijn trouwens ook niet relevant. Wel dat VLD zonder noemenswaardige opmerkingen door N-VA Homans op het matje heeft geroepen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be