![]() |
Vlaanderen investeert 5,8 miljard in mobiliteit
Beter laat dan nooit... ;-)
Citaat:
|
Na 40 jaar zo goed als geen investeringen is het inderdaad tijd dat er weer wat beweging komt.....in de structurele file's
|
Citaat:
Die moeten WIJ,gewone burgers oplossen. Niettemin zijn investeringen in het wegennet aanhoudend nodig. Ooit heeft iemand (ik denk dat het een Nederlandse vorst was) gezegd dat er geen land zo rijk is dat het zich slechte wegen kan veroorloven. Er is in Vlaanderen het laatste decennium duidelijk al een weg afgelegd,ondanks de aanhoudende sabotage door ons,burgers. Het is morgen zondagochtend en de boterkoekenrally,samen met de wekelijkse centrumfile zal weer plaatsgrijpen .Zelfs daarvoor worden massaal autos ingezet. |
Boeterkoekenfile
Citaat:
|
Dat wegen goed onderhouden worden, en hier en daar verbeterd, vind ik maar normaal.
Andere zaken zijn dringender nodig: een shift van jaarlijkse taks naar rekening rijden, en een hervorming van de tariefvorming van de autoverzekering. Dit laatste gebaseerd op de risico's en niet op technische kenmerken van het voertuig. . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Op wat is je premie nu gebaseerd ? . |
Citaat:
Transport over de weg moet ontmoedigd worden. |
op papier klinkt het goed
http://www.benweyts.be/onderwerpen/m...penbare-werken de vraag is micele 1) HOEVEEL KILOMETER WEGSTROOKCAPACITEIT bouwt hij nu bij ? 2) Waarom investeert hij MEER IN ALTERNATIEVEN dan in de WEG ? als de weg 80-90% van het werk verzet, is het NETWERK uitbreiden het MEEST rendabele punt... 3) Wat als je vracthwagen CORRIDOR's zou maken naast de spoorbedding als het ware die de HAVENS verbinden met DUITSLAND - FRANKRIJK - NEDERLAND een corridor is dus een AUTOMATISCHE APARTE SNELWEG waar vrachtwagens zonder chauffeur op automatische piloot , met de chauffeur in zijn slaapcabine bvb in 2uur tijd dwars door Belgie rijden... of alternatief: Je dispatcht dus de Haven met automatische containertransport volledig door die corridor's naar FR-NL-D-UK de overslag gebeurt dus aan de grens... |
Citaat:
. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Stel dat het openbaar vervoer automatische elektrische ubertaxi's is ? Wat heb je dan nodig: datzelfde wegennetwerk waar jij beweert dat er overgeinvesteerd is Wat er vooral gebeurt in Belgie is dat we overal parkeerstroken bouwen. Dus we bouwen viervakswegen in alle gewone wijken. In feite zouden we moeten zeggen u krijgt allemaal die parkeerstrook, en de weg die we onderhouden is gereduceerd tot een tweevaksweg, iedereen parkeert niet meer voor zijn deur maar op zijn eigen grond... |
Citaat:
Daarom zal de roep "meer beton" geen weg zijn naar een duurzame oplossing van onze mobiliteitsproblemen. |
Citaat:
|
Citaat:
Uw oneliners houden dus helemaal geen steek. Nederland bewijst al vele jaren hun juiste doordachte aanpak, en dit op alle soorten mobiliteit, het is steeds en-en-en-en... TS: Tot het einde van de legislatuur maakt Vlaanderen 5,8 miljard euro vrij voor werken aan de weg (2,7 miljard), werken aan waterwegen (2,25 miljard), openbaar vervoer (816 miljoen euro) en fietsinfrastructuur (300 miljoen euro). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be