Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Groen! maakt de politiek kapot (https://forum.politics.be/showthread.php?t=237344)

demonen 13 februari 2017 21:16

Groen! maakt de politiek kapot

Bart De Wever (N-VA) haalt hard uit naar Groen, de partij die eiste dat de vergoedingen van Antwerps schepen van financiën Koen Kennis (N-VA) openbaar gemaakt werden. "Ik vind dit eerlijk gezegd een vorm van stielbederf", zei De Wever in "Terzake".

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2890894

Ik geef De Wever groot gelijk.
Wie wil er nu pottenkijkers i the room als er in the room kei-kei-keihardgewerkt wordt!

vlijmscherp 13 februari 2017 21:26

Behalve zijn uithaal naar Calvo heeft De Wever gewoon gelijk. Ja, er zijn teveel intercommunales, er zijn wantoestanden maar als je je politici niet toelaat om iets te verdienen, ga je geen enkele bekwame politicus overhouden.

Staan roepen dat het allemaal zakkenvullers zijn die toch niets doen, is uiteraard veel gemakkelijker dan hierover een deftige discussie te houden.

Truder 13 februari 2017 21:35

Calvo moet niet zeveren, hij pakt bijna enkel mandaten aan die betaald worden. 83,3% van zijn mandaten zijn betaald. Dat is een hoger percentage dan rode Tom B. van Gent.

Vrijheideerst 13 februari 2017 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Truder (Bericht 8377240)
Calvo moet niet zeveren, hij pakt bijna enkel mandaten aan die betaald worden. 83,3% van zijn mandaten zijn betaald. Dat is een hoger percentage dan rode Tom B. van Gent.

Klopt...

Het bedrag is minder, het percentage is hoger...

Volgens mij heeft Wouter Kennis dan ook als bliksemafleider gebruikt tegen zijn eigen partijleden hun postjes...

Another Jack 13 februari 2017 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8377259)
Klopt...

Het bedrag is minder, het percentage is hoger...

Volgens mij heeft Wouter Kennis dan ook als bliksemafleider gebruikt tegen zijn eigen partijleden hun postjes...

Wil je dat echt bespreken??
Jij???

Wapper 13 februari 2017 22:03

<ARCHIVE=ON>
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 8377212)
Wie wil er nu pottenkijkers i the room als er in the room kei-kei-keihardgewerkt wordt!

<ARCHIVE=OFF>

Athelas 13 februari 2017 22:26

Citaat:

Bart De Wever (N-VA) haalt hard uit naar Groen, de partij die eiste dat de vergoedingen van Antwerps schepen van financiën Koen Kennis (N-VA) openbaar gemaakt werden. "Ik vind dit eerlijk gezegd een vorm van stielbederf", zei De Wever in "Terzake".

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2890894

Wow, wow, wow. Effe gas terug nemen hé. Zeg je nu dat De Wever bekwaam is of onbekwaam is? Ik snap dat je hiervoor twee topics dient te openen. Dit is erg zware materie voor bepaalde mensen. Misschien een waarschuwing in de titel zetten in het vervolg anders zal ik je moeten rapporteren wegens schokkende inhoud.

Boduo 13 februari 2017 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8377224)
Behalve zijn uithaal naar Calvo heeft De Wever gewoon gelijk. Ja, er zijn teveel intercommunales, er zijn wantoestanden maar als je je politici niet toelaat om iets te verdienen, ga je geen enkele bekwame politicus overhouden.

Staan roepen dat het allemaal zakkenvullers zijn die toch niets doen, is uiteraard veel gemakkelijker dan hierover een deftige discussie te houden.

De Wever heeft inderdaad gelijk: die bijverdiensten moeten BEPERKT worden.
Punt.

Jan van den Berghe 13 februari 2017 22:29

Citaat:

Al jaren moeten politici hun politieke mandaten aangeven. Openbaar.

eno2 13 februari 2017 22:45

Citaat:

En een deftige discussie houden is applaudisseren voor 26 betaalde mandaten?

eno2 13 februari 2017 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8377307)
De Wever heeft inderdaad gelijk: die bijverdiensten moeten BEPERKT worden.
Punt.

Als ik het goed begrepen heb is dat al zo. (<30% )

eno2 13 februari 2017 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Athelas (Bericht 8377304)
Wow, wow, wow. Effe gas terug nemen hé. Zeg je nu dat De Wever bekwaam is of onbekwaam is? Ik snap dat je hiervoor twee topics dient te openen. Dit is erg zware materie voor bepaalde mensen. Misschien een waarschuwing in de titel zetten in het vervolg anders zal ik je moeten rapporteren wegens schokkende inhoud.

Onbekwaam (begreep ik)

vlijmscherp 13 februari 2017 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8377334)
En een deftige discussie houden is applaudisseren voor 26 betaalde mandaten?

Neen dat is bekijken wat men moet doen voor die mandaten en of de vergoedingen daarmee in overeenstemming is.

Dat is niet op voorhand staan roepen dat het sowieso niet kan, dat het allemaal zakkenvullers zijn enz.

Doomy 13 februari 2017 22:54

Citaat:

Zijn partijgenoot Siegfried Bracke kon er nochtans niet vlug genoeg bij zijn om een schandaalsfeer rond SP.A te kreëren. Maar dit was buiten Groen gerekend die ook eens in de NVA-potjes ging roeren.
Merk op dat Bartogan plots minder principieel is nu de boemerang naar hemzelf terugkeert en zijn partij een koekje van eigen deeg krijgt. Dan zijn de klokkenluiders plots stielbedervers. Altijd klaar om bij een schandaaltje anderen neer te sabelen en moord en brand te schreeuwen, maar zich gedragen als een kind dat betrapt werd op het laten van een stinkende scheet in een volle klas als blijkt dat hij en zijn partij geen haar beter zijn. Als iedereen naar hem kijkt, dan zegt hij dat het de andere is die een stinkende scheet heeft gelaten.

De Wever: ‘Groen doet aan stielbederf’
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170213_02728814

Jan van den Berghe 13 februari 2017 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doomy (Bericht 8377337)
Merk op dat Bartogan plots minder principieel is nu de boemerang naar hemzelf terugkeert ...

Totaal onjuist.

BdW heeft nooit gesteld tegen cumul te zijn, wel integendeel!

Boduo 13 februari 2017 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8377346)
Neen dat is bekijken wat men moet doen voor die mandaten en of de vergoedingen daarmee in overeenstemming is.

Dat is niet op voorhand staan roepen dat het sowieso niet kan, dat het allemaal zakkenvullers zijn enz.

Allemaal niet maar er zijn er véél !
Dat weet jij ook.
Hun militanten doen onbetaald vrijwilligerswerk en krijgen nu & dan een kop koffie & 2 pannenkoeken...
Volgend jaar zullen er heel wat blancostemmen & ongeldige stemmen zijn .
Zeker weten.

Doomy 13 februari 2017 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8377386)
Dat weet jij ook.
Hun militanten doen onbetaald vrijwilligerswerk en krijgen nu & dan een kop koffie & 2 pannenkoeken...
Zeker weten.

Jan van den Berghe 13 februari 2017 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8377386)
Dat weet jij ook.
Zeker weten.

En de vrijwilliger in het bejaardentehuis krijgt een vrijwilligersvergoeding en de dokter in datzelfde rusthuis ontvangt een royale wedde.

Probleem?

Tavek 13 februari 2017 23:51

Graaien, meer is het niet. Men wordt verkozen, en men verdeelt de postsjes.

Voor iedereen een extratje, minimale inspanning (wat vergaderingen) en maximale winst.

fred vanhove 13 februari 2017 23:57

Citaat:

Die zever vertellen ze over CEO's ook.....maar iedere 2 jaar komt er een andere onbekwame wat zitten om dan te gaan lopen met 2 miljoen euro of meer.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be