![]() |
Kent iemand het juiste woord voor deze omschrijving?
Voor wie het juiste woord niet te binnen schiet: plaats hier een omschrijving. We zullen je helpen...
Voorbeeld van perifrase: "verlies van de foetus". Het woord miskraam schoot me niet te binnen. Ik vond het terug via "vruchtverlies". Eerder een wetenschappelijk gebruikte term. Wat ik ook niet wist is dat "miskraam" tot 16 weken beperkt is (Van Dale). Citaat:
En wat daarna? Alsof het daarna een abortus wordt.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Abortus kan een miskraam zijn boven 16 weken.Ik wist dat niet. Als het geen miskraam is, dan is het abortus provocatus. Technisch gesproken moet je er dus "provocatus" aan toevoegen. Citaat:
Abactio. Nooit van gehoord. |
Citaat:
|
Citaat:
Van Dale in zijn definitie zegt dat miskraam een woord is dat gebruikt wordt tot 16 weken zwangerschap. Zie mijn citaat. |
Abortus is een opzettelijk de vrucht afdrijven, heeft helemaal niets te maken met een miskraam
|
Mijn Van Dale op het internet zegt dat niet. Miskraam is een spontane zwangerschapsonderbreking en abortus een opzettelijke.
Het enige dat ik terug vind over 16 weken is dit http://www.encyclo.nl/begrip/miskraam |
Citaat:
Je hebt gelijk met doodgeboren voor miskraam. Je hebt gelijk met abortus. Maar volgens Van Dale is miskraam beperkt tot 16 weken. Hoe noem je een miskraam daarna? Hoe noem je een niet opzettelijke zwangerschapsonderbreking na 16 weken? Mijn Dikke VD online geeft abortus als benaderend synoniem voor miskraam. Zo gebruikt gaat abortus dus ook over spontane doodgeboortes.... Het blijft verwarrend... |
Citaat:
En die Dikke geeft abortus als benaderend synoniem voor miskraam. Dan gaat abortus dus ook over spontane doodgeboortes.... |
Citaat:
Vraag dus niet nog eens dus of ik antwoord: het sluit als een bus. |
Dus ?
Een koe is geen mus ! :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
vroeggeboorte ?
. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be