Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Aantal huurders in Vlaanderen daalt voor het eerst (https://forum.politics.be/showthread.php?t=237449)

De schoofzak 19 februari 2017 16:08

Aantal huurders in Vlaanderen daalt voor het eerst

Wat besluiten jullie hier uit ?

titel: Aantal huurders in Vlaanderen daalt voor het eerst
link: http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...4-400212814eec

Citaat:

Het aantal Vlamingen dat op de private huurmarkt een woning of appartement huurt daalt, en dat mag op z'n minst opmerkelijk genoemd worden. In 2016 huurden gemiddeld 15.000 Vlamingen minder (zo'n 3 procent) een pand dan in 2015. Dat komt in de eerste plaats door de lage rente waardoor heel wat Vlamingen er alles aan doen om toch maar te kunnen kopen. Huurpanden staan intussen gemiddeld een week langer te huur dan normaal. Dat blijkt uit de jaarlijkse Huurbarometer van Dewaele Vastgoedgroep, die zich baseert op 5.514 verhuringen in Vlaanderen.

Jarenlang waarschuwden experten dat het aantal huurders alleen maar zou stijgen en er daardoor een tekort aan panden op de private huurmarkt zou zijn. In 2015 was dat nog steeds het geval, in 2016 veranderde dat geleidelijk aan. Zo daalde het aantal huurders volgens Dewaele Vastgoedgroep vorig jaar met ongeveer 15.000 (zo'n 3 procent) tegenover 2015. Concreet betekent dit dat er zich er nog altijd om en bij 500.000 Vlamingen op de private huurmarkt bevinden.

De oorzaak van die daling kan onder meer gezocht worden bij de historisch lage rente "Wie ook maar enigszins de mogelijkheid heeft, kijkt vandaag naar de koopmarkt. Dat betekent dat de private huurmarkt nog meer dan vroeger de zwakke huurder, de mensen uit de lage inkomensklasse, aanspreekt", zegt Filip Dewaele, CEO Dewaele Vastgoedgroep

maddox 19 februari 2017 16:21

Ge zou zot zijn, betalen voor het huis van een ander.

Helaas doet elke belastingbetaler dat nu al, want een deeltje van de grote pot gaat naar sociale huisvesting.

eno2 19 februari 2017 16:32

Citaat:

Aantal huurders in Vlaanderen daalt voor het eerst
Wegens de talrijke zelfmoorden van wanhopige (potentiële) huurders?

eno2 19 februari 2017 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8383834)

Helaas doet elke belastingbetaler dat nu al, want een deeltje van de grote pot gaat naar sociale huisvesting.

Beter dat een groot deel van de bevolking die geen eigenaar kan worden, dakloos gaat :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

maddox 19 februari 2017 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8383842)
Beter dat een groot deel van de bevolking die geen eigenaar kan worden, dakloos gaat :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Als tentjes voor onze soldaten goed genoeg zijn...

De schoofzak 19 februari 2017 17:40

Citaat:

Als de sociale huisvesting (breed genomen, dus inbegrepen huursubsidies ... en inbegrepen de incentives tot verwerving van eerste eigendom) intelligent ingericht en beheerd wordt, dan is dat instrument een van de minst bekritiseerbare vormen van solidariteit.

Iemand van extreem-links begrijpt dat niet. Vooral die intelligente inrichting en beheer is te moeilijk.
Iemand van extreem-rechts begrijpt dat niet. Vooral solidariteit is te moeilijk.

Allen van centrum-rechts tot centrum-links vinden dat de normaalste zaak van de wereld.

.

eno2 19 februari 2017 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8383847)

Ik had een eigen kamer in het leger.

eno2 19 februari 2017 19:42

Citaat:

Dan moeten tentenkampen voor eigenaars ook goed genoeg zijn in plaats van lintbebouwing en verstedelijkig, urbanisering van landbouwgebieden, kappen van beschermde bossen, invaderen van natuurgebieden, van groene zones, verkavelen van vruchtbare grond, enzoverder.

eno2 19 februari 2017 19:44

Citaat:

Je verklaart jezelf dus zot?

Bobke 19 februari 2017 19:57

Citaat:

Niet alleen voor onze soldaten.
Kijk maar eens op campings.

eno2 19 februari 2017 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8384039)

Daar heb ik nooit mogen wonen.

Bobke 19 februari 2017 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8384044)

Toch wel.
Maar is ondertusse n verboden.

maddox 20 februari 2017 06:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8384028)
Je verklaart jezelf dus zot?

Nope, 'k ben eigenaar.

maddox 20 februari 2017 06:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8384044)

Als campinguitbater zou ik ook geen klaplopers toelaten.

maddox 20 februari 2017 06:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8384039)

Of onze jeugd.
Scoutskampen iemand?

maddox 20 februari 2017 06:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8384017)
Ik had een eigen kamer in het leger.

Zelfs toen hing je al aan de staatsuier.

maddox 20 februari 2017 06:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8384025)
Dan moeten tentenkampen voor eigenaars ook goed genoeg zijn in plaats van lintbebouwing en verstedelijkig, urbanisering van landbouwgebieden, kappen van beschermde bossen, invaderen van natuurgebieden, van groene zones, verkavelen van vruchtbare grond, enzoverder.

Hier moet ik je ergens wel gelijk in geven.

Het is "helaas" niet mijn schuld dat er 11 000 000 "belgen" zijn. Nieuw of oud. En die "moeten" gehuisvest zijn volgens normen en regels A++premium tot en met Z³ gamma quadrupel.

Skobelev 20 februari 2017 07:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8384284)
Zelfs toen hing je al aan de staatsuier.

Het Cachot telt niet als eigen kamer, dat is meestal maar tijdelijk.

maddox 20 februari 2017 07:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8384290)
Het Cachot telt niet als eigen kamer, dat is meestal maar tijdelijk.

Zou die dan een onderofficier of officier geweest zijn? 'k Kan het me niet voorstellen, van een gefavoritiseerde staatsuierlebberaar naar anarchecocommutranzi.

eno2 20 februari 2017 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8384294)
Zou die dan een onderofficier of officier geweest zijn? 'k Kan het me niet voorstellen, van een gefavoritiseerde staatsuierlebberaar naar anarchecocommutranzi.

Begin weer niet opnieuw. Je hebt mij al eens belachelijk willen maken omdat ik zei dat ik de eentraps lagedruk schroefcompressoren leverde aan de atoomcentrale van Doel voor hun koepeldrukproeven, dat was een van de gemakkelijker klusjes waar ik me mee onledig hield.

Ik was KRO en controleerde transport, trein en tankbewegingen in Duitsland. Mijn eerste contract als industrieel ingenieur was Inkoper bij Jonckhere Bussen Roeselare en vervolgens 15 jaar Belgisch topverkoper van een world leading multinational machineconstructeur, dat is wel wat anders dan A2 mekanieker, waarvan ik er een ploegje ter mijner beschikking had. Jij bent de eerste mekanieker met enorme capsones die ik leer kennen. Uiterst gelukkig enkel virtueel weliswaar.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be