Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Schedel betasten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=237493)

Mambo 22 februari 2017 00:25

Schedel betasten

Vandaag op kanaal Z de aankondiging van een gloednieuw innovatief bedrijf ; het betasten van sollicitanten hun schedel op blutsen en builen.

En dit is geen zever.

De techniek van schedels betasten word al gedaan sedert de jaren 40.
Platte schedels waren bv misdadigers en dergelijke flauwekul.

Nu 2017 ...is het opnieuw van dat.

Zijn ze nu echt gek tegenwoordig?

bembem 22 februari 2017 00:29

Het is me wat :rofl:
Maar wel origineel qua initiatief....

Esperanza 22 februari 2017 04:27

Ach, de frenologen zijn terug van weggeweest.
Kwakzalverij is dan ook heel moeilijk uit te roeien.
Hopelijk weigert iedere sollicitant hier aan mee te werken.
(vooropgesteld dat dit geen broodje-aap verhaal is).

PS. Die theorie bestaat al wel iets langer dan sedert de jaren '40. Is ontstaan einde 18° eeuw, begin 19° eeuw.

Skobelev 22 februari 2017 06:51

De (meeste) dames van onze personeelsdienst mogen mijn schedel wel eens betasten... :-P

Anna List 22 februari 2017 06:53

http://forum.politics.be/showthread.php?t=237459

Jan van den Berghe 22 februari 2017 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8386654)
Vandaag op kanaal Z de aankondiging van een gloednieuw innovatief bedrijf ; het betasten van sollicitanten hun schedel op blutsen en builen.

En dit is geen zever.

De techniek van schedels betasten word al gedaan sedert de jaren 40.
Platte schedels waren bv misdadigers en dergelijke flauwekul.

Nu 2017 ...is het opnieuw van dat.

Zijn ze nu echt gek tegenwoordig?

Frenologie, iets wat al veel langer bestaat dan de jaren veertig. Nog steeds beoefend door antroposofen.

Dadeemelee 22 februari 2017 10:03

In de USA een courant gebruik.

Mambo 22 februari 2017 12:42

Schedelleer of frenologie is geen wetenschap maar een stand up comedian act die men in der loop der tijden ofwel serieus nam ofwel verboden heeft.
https://books.google.be/books?id=0oN...sprong&f=false

Dit is een ernstige zaak want wanneer dergelijke charlatanisme terug in de bedrijfswereld komt zal het niet lang duren of ook u zal geselecteerd worden aan de lengte van uw neus bv of veroordeeld worden omwille van uw ogen.

Men moet zulke dingen verbieden.

Jan van den Berghe 22 februari 2017 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8387088)
Schedelleer of frenologie is geen wetenschap maar een stand up comedian act die men in der loop der tijden ofwel serieus nam ofwel verboden heeft.

Dit is een ernstige zaak want wanneer dergelijke charlatanisme terug in de bedrijfswereld komt zal het niet lang duren of ook u zal geselecteerd worden aan de lengte van uw neus bv of veroordeeld worden omwille van uw ogen.

Schijnbaar is het tegenwoordig de reflex geworden om een verbod te bepleiten bij alles wat sommigen niet zint. Als een bedrijf mensen daarop wil selecteren, hoort het daar volledig vrij in te zijn. Het wordt tijd dat de betutteling van "weldenkend links" eens stopt. Waar is de tijd dat links stond voor "verboden te verbieden"...

Gamla 22 februari 2017 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8386700)
De (meeste) dames van onze personeelsdienst mogen mijn schedel wel eens betasten... :-P

Eerlijk gezegd zat ik ook zoiets te denken.
Met rode nagels.

Xenophon 22 februari 2017 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8387088)
https://books.google.be/books?id=0oN...sprong&f=false

Is al zo, discriminatie op voorkomen.

Jan van den Berghe 22 februari 2017 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8387186)
Is al zo, discriminatie op voorkomen.

Frenologie is niet verboden. Daarnaast mag een modellenbureau gerust mensen aannemen of niet op basis van hun voorkomen.

Xenophon 22 februari 2017 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8387188)
Frenologie is niet verboden. Daarnaast mag een modellenbureau gerust mensen aannemen of niet op basis van hun voorkomen.

Staat dat als uitzondering in de wet?

Jan van den Berghe 22 februari 2017 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8387190)
Staat dat als uitzondering in de wet?

Al gehoord van een modellenbureau dat in het ongelijk werd gesteld omdat ze weigerde een lelijke vrouw aan te nemen?

Gamla 22 februari 2017 15:06

Ik vind het niet kunnen dat toekomstige moeders een negerpop worden voorgehouden.

Mambo 22 februari 2017 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8387141)
Schijnbaar is het tegenwoordig de reflex geworden om een verbod te bepleiten bij alles wat sommigen niet zint. Als een bedrijf mensen daarop wil selecteren, hoort het daar volledig vrij in te zijn. Het wordt tijd dat de betutteling van "weldenkend links" eens stopt. Waar is de tijd dat links stond voor "verboden te verbieden"...

Ik heb zo de indruk dat jij ook zo een schedeltaster bent.

Het word tijd dat zulke charlatanisme serieus verboden zal worden.
Met jullie achterlijk gedoe altijd kunt ge maar beter in een kooi zitten .

Jan van den Berghe 22 februari 2017 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8387205)
Ik heb zo de indruk dat jij ook zo een schedeltaster bent.

Het word tijd dat zulke charlatanisme serieus verboden zal worden.
Met jullie achterlijk gedoe altijd kunt ge maar beter in een kooi zitten .

Ik verdedig de vrijheid. Als mensen het hoofd willen aftasten omdat ze denken dat ze daarmee karaktereigenschappen menen te kunnen afleiden bijvoorbeeld, moet dit zeker kunnen.

Wanneer komt u af met het volgende verbod? Verbod op horoscopen? Verbod op levensbeschouwingen die niet deelt? Verbod op wierookstokjes? Verbod op helderzienden? Verbod op dit en verbod op dat?

Xenophon 22 februari 2017 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8387193)
Al gehoord van een modellenbureau dat in het ongelijk werd gesteld omdat ze weigerde een lelijke vrouw aan te nemen?

Hm, de meeste modellen zien er sowieso uit als zo'n wandelende tak.

Mooi is niet direct het woord dat ik zou kiezen voor de meeste van die vrouwen.

Mambo 22 februari 2017 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8387210)
Ik verdedig de vrijheid. Als mensen het hoofd willen aftasten omdat ze denken dat ze daarmee karaktereigenschappen menen te kunnen afleiden bijvoorbeeld, moet dit zeker kunnen.

Wanneer komt u af met het volgende verbod? Verbod op horoscopen? Verbod op levensbeschouwingen die niet deelt? Verbod op wierookstokjes? Verbod op helderzienden? Verbod op dit en verbod op dat?

Ge kunt geen karakters afleiden aan schedels of neuzen zeveraar.

Jan van den Berghe 22 februari 2017 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8387212)
Ge kunt geen karakters afleiden aan schedels of neuzen zeveraar.

Lees eens opnieuw wat ik schrijf. Met uw repliek zit u er weer eens grandioos naast.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be