![]() |
Zaventem –opstijgen en landen- Absurdus
Terwijl dat Geert Bourgeois zich er gisteren avond in terzake zich er slecht uitspreekt en bevestigd dat zij tijdens het eerste belangenconflict er niets mee gedaan heeft/hebben.
Nu komt er een nieuw belangenconflict na het Vlaamse gewest en Vlaamse gemeenschap of omgekeerd. Misschien krijgen wij er overmorgen een van de Stad Antwerpen gevolgd door Gent en al de rest? Absurdus… Conflict over geluidsnormen van vliegtuigen blijft voortduren Het dossier over de geluidsnormen van vliegtuigen blijft de gemoederen verhitten bij de Vlaamse en Brusselse regering. Vlaanderen wil een belangenconflict inroepen en vanaf middernacht wil Brussel vliegtuigen beboeten die de geluidsnormen overschrijden. Bekijk de volledige aflevering Bourgeois: "Moeilijk oplossing te vinden voor deze institutionele atoombom" Vlaanderen en Brussel blijven tegenover elkaar staan over de geluidsnormen van vliegtuigen. In "Terzake" reageert Vlaams minister-president Geert Bourgeois (N-VA). http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...rammas/terzake Net alsof dat de mensen die om 6u s ’morgens met een vlucht 2 de klasse (charter) vertrekken daar gelukkig mee zijn. Waarom kunnen die vluchten niet later, een degelijk uur, vertrekken? Als je om 6u een vlucht hebt dat vertrekt uit Zaventem dan moet je daar zijn 1-2u voordien. Je moet je dus telkens laten voeren door vrienden of familie. Je neemt dus iedereen een degelijke nachtrust af. Midden in de nacht is er geen openbaar vervoer. En als je geen familie of vrienden hebt die beschikbaar zijn of dat jij die niet wil storen moet je een taxi nemen. Men stelt dat de dag in Vlaanderen begint om 6u en in Brussel om 7u. Wie begrijpen kan? Dus is de vraag vrij simpel, waarom kunnen de vluchten gewoonweg niet op een degelijk uur vertrekken. Uur wanneer iedereen wakker is zelf deze die vetrekken. Voor al die senioren die de middelen niet hebben van de politici om met hun ( Brussels Airlines) te vliegen is het een ellende om zo vroeg op te staan. Afhankelijk van waar zij komen- Antwerpen-Gent – Brugge en verder. Latere vertrek tijden zouden dus iedereen beter dienen. En dat het nu Vlamingen zijn of Brusselaars ik persoonlijk gun iedereen een uitstekende nachtrust. Wie dat niet krijgt is de dag nadien geen mens. Als men weet dat dit in Brussel-Vlaanderen boven bepaalde vliegroutes elke dag zo is dan weet men genoeg. PS En dat Geert Bourgeois nu niet komt spreken over het banenbehoud in Zaventem. Wat heeft de politiek niet zolang gedaan voor/met SABENA-Sobelair en al de rest dat wij kwijt zijn door hun slechte deals. Vlaanderen draagt meest schadelijke geluidsoverlast door Jef Poppelmonde http://www.standaard.be/cnt/dmf20170221_02744090 Brussel legt luchtvaart boetes op, maar int ze voorlopig niet di 21/02/2017 Jos De Greef, Luk De Wilde http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2898522 Deze namiddag plenaire zitting – wat komt/mag er allemaal op ons bord? https://www.vlaamsparlement.be/ https://www.vlaamsparlement.be/plena...480#livestream https://www.vlaamsparlement.be/plena...ringen/1116480 |
Veel mensen, waaronder ik, zijn blij met een erg vroege vlucht. Als men enkele uren later zou vertrekken, dan verliest men al een groot deel van de eerste vakantiedag.
|
Hoog tijd dat Vlaanderen de geldkraan naar Brussel dicht draait, eens zien hoe ze dan piepen, de Brusselse ratten.
Zo een toestanden krijg je natuurlijk in een land met 5 regeringen.... |
Citaat:
|
Citaat:
en echt 6u geluidsoverlast? tijd om uit uw bed te kruipen, luiwammessen. geen actieve ouder die langer in zijn bed steekt. |
Trouwens, de luchthaven was er eerst !
|
Citaat:
Ge kunt die vluchten dus niet zomaar inlassen tussen de latere vluchten. Ook wat de ring van Brussel betreft zal die nog feller toeslippen aangezien iedereen in volle ochtendspits terechtkomt. Vrachtvervoer gebeurt voornamelijk 's nachts. Omwille vd geluidsnormen is DHL met zijn hub naar Leipzig vertrokken. Dit heeft duizenden jobs gekost oa de mijne. De politiek is nu spelletjes aan het spelen met het inkomen van vele 10.000den mensen. Die zullen hun jobverlies nooit accepteren. |
Citaat:
In het probleem zie je ook de oplossing van het probleem. En dat is niet onafhankelijkheid, want dat verergert de problemen allen maar. |
Een minuutje
wat ik niet begrijp, en je mag het mij eens uitleggen als een Franse vlieger boven mijn hoofd vlieg,hoe ik daar belasting kan op heffen ? je moet weten Brussel heeft juridisch geen enkele volmacht of ook maar iets te maken met zaventem zou ik denken ? Dus ze kunnen daar geen taksen heffen... Brussel heft ook geen taksen op overvliegende vliegtuigen van andere landen, al is het maar Ryanair en andere... De truuk zou kunnen zijn om na te denken om een ZONIEN taks te heffen op de geluidsoverlast van de auto's die door de R0 rijden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
's Nachts moet men de mensen laten slapen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Wie rustig wilt slapen gaat best niet aan een luchthaven of naast een spoorweg wonen. Zelfs niet omdat de bouwgrond daar goedkoper is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be