Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Zaventem –opstijgen en landen- Absurdus (https://forum.politics.be/showthread.php?t=237498)

RASPOUTINE 22 februari 2017 07:57

Zaventem –opstijgen en landen- Absurdus
 
Terwijl dat Geert Bourgeois zich er gisteren avond in terzake zich er slecht uitspreekt en bevestigd dat zij tijdens het eerste belangenconflict er niets mee gedaan heeft/hebben.

Nu komt er een nieuw belangenconflict na het Vlaamse gewest en Vlaamse gemeenschap of omgekeerd. Misschien krijgen wij er overmorgen een van de Stad Antwerpen gevolgd door Gent en al de rest? Absurdus…

Conflict over geluidsnormen van vliegtuigen blijft voortduren

Het dossier over de geluidsnormen van vliegtuigen blijft de gemoederen verhitten bij de Vlaamse en Brusselse regering. Vlaanderen wil een belangenconflict inroepen en vanaf middernacht wil Brussel vliegtuigen beboeten die de geluidsnormen overschrijden.
Bekijk de volledige aflevering

Bourgeois: "Moeilijk oplossing te vinden voor deze institutionele atoombom"
Vlaanderen en Brussel blijven tegenover elkaar staan over de geluidsnormen van vliegtuigen. In "Terzake" reageert Vlaams minister-president Geert Bourgeois (N-VA).

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...rammas/terzake


Net alsof dat de mensen die om 6u s ’morgens met een vlucht 2 de klasse (charter) vertrekken daar gelukkig mee zijn.

Waarom kunnen die vluchten niet later, een degelijk uur, vertrekken?

Als je om 6u een vlucht hebt dat vertrekt uit Zaventem dan moet je daar zijn 1-2u voordien.
Je moet je dus telkens laten voeren door vrienden of familie.
Je neemt dus iedereen een degelijke nachtrust af.
Midden in de nacht is er geen openbaar vervoer.
En als je geen familie of vrienden hebt die beschikbaar zijn of dat jij die niet wil storen moet je een taxi nemen.
Men stelt dat de dag in Vlaanderen begint om 6u en in Brussel om 7u.
Wie begrijpen kan?
Dus is de vraag vrij simpel, waarom kunnen de vluchten gewoonweg niet op een degelijk uur vertrekken.
Uur wanneer iedereen wakker is zelf deze die vetrekken.
Voor al die senioren die de middelen niet hebben van de politici om met hun ( Brussels Airlines) te vliegen is het een ellende om zo vroeg op te staan. Afhankelijk van waar zij komen- Antwerpen-Gent – Brugge en verder.

Latere vertrek tijden zouden dus iedereen beter dienen.

En dat het nu Vlamingen zijn of Brusselaars ik persoonlijk gun iedereen een uitstekende nachtrust.

Wie dat niet krijgt is de dag nadien geen mens.

Als men weet dat dit in Brussel-Vlaanderen boven bepaalde vliegroutes elke dag zo is dan weet men genoeg.


PS

En dat Geert Bourgeois nu niet komt spreken over het banenbehoud in Zaventem. Wat heeft de politiek niet zolang gedaan voor/met SABENA-Sobelair en al de rest dat wij kwijt zijn door hun slechte deals.

Vlaanderen draagt meest schadelijke geluidsoverlast
door Jef Poppelmonde


http://www.standaard.be/cnt/dmf20170221_02744090

Brussel legt luchtvaart boetes op, maar int ze voorlopig niet

di 21/02/2017 Jos De Greef, Luk De Wilde

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2898522

Deze namiddag plenaire zitting – wat komt/mag er allemaal op ons bord?

https://www.vlaamsparlement.be/

https://www.vlaamsparlement.be/plena...480#livestream

https://www.vlaamsparlement.be/plena...ringen/1116480

TheFourHorsemen 22 februari 2017 08:15

Veel mensen, waaronder ik, zijn blij met een erg vroege vlucht. Als men enkele uren later zou vertrekken, dan verliest men al een groot deel van de eerste vakantiedag.

Skobelev 22 februari 2017 08:53

Hoog tijd dat Vlaanderen de geldkraan naar Brussel dicht draait, eens zien hoe ze dan piepen, de Brusselse ratten.

Zo een toestanden krijg je natuurlijk in een land met 5 regeringen....

fox 22 februari 2017 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 8386739)
[b]

Net alsof dat de mensen die om 6u s ’morgens met een vlucht 2 de klasse (charter) vertrekken daar gelukkig mee zijn.

Waarom kunnen die vluchten niet later, een degelijk uur, vertrekken?

Omdat veel chartermaatschappijen dan een vlucht per dag minder kunnen inleggen en dat desastreuze gevolgen heeft voor hun rentabiliteit.

Anna List 22 februari 2017 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8386747)
Veel mensen, waaronder ik, zijn blij met een erg vroege vlucht. Als men enkele uren later zou vertrekken, dan verliest men al een groot deel van de eerste vakantiedag.

dat is ook geen taak vd politiek ... als die vluchten georganiseerd worden, dan is daar vraag naar.

en echt 6u geluidsoverlast?
tijd om uit uw bed te kruipen, luiwammessen.

geen actieve ouder die langer in zijn bed steekt.

Eyjafjallajökull 22 februari 2017 09:12

Trouwens, de luchthaven was er eerst !

demonen 22 februari 2017 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8386786)
dat is ook geen taak vd politiek ... als die vluchten georganiseerd worden, dan is daar vraag naar.

en echt 6u geluidsoverlast?
tijd om uit uw bed te kruipen, luiwammessen.

geen actieve ouder die langer in zijn bed steekt.

Zaventem is een relatief kleine luchthaven met slechts 3 runways die nog afhankelijk zijn vd windrichting en elkaar kruisen dus niet gelijktijdig te gebruiken. Ook de capaciteit om in te checken is beperkt.
Ge kunt die vluchten dus niet zomaar inlassen tussen de latere vluchten.
Ook wat de ring van Brussel betreft zal die nog feller toeslippen aangezien iedereen in volle ochtendspits terechtkomt.
Vrachtvervoer gebeurt voornamelijk 's nachts. Omwille vd geluidsnormen is DHL met zijn hub naar Leipzig vertrokken. Dit heeft duizenden jobs gekost oa de mijne.
De politiek is nu spelletjes aan het spelen met het inkomen van vele 10.000den mensen. Die zullen hun jobverlies nooit accepteren.

pajoske 22 februari 2017 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8386777)
Hoog tijd dat Vlaanderen de geldkraan naar Brussel dicht draait, eens zien hoe ze dan piepen, de Brusselse ratten.

Zo een toestanden krijg je natuurlijk in een land met 5 regeringen...
.

De kern van het probleem. En al die regeringen hebben slechts hun eigen beperkt kiespubliek waarvoor ze verantwoording moeten afleggen. En als de belangen van die verschillende keispublieken erg verschillen krijgt ge natuurlijk heibel.

In het probleem zie je ook de oplossing van het probleem. En dat is niet onafhankelijkheid, want dat verergert de problemen allen maar.

brother paul 22 februari 2017 09:49

Een minuutje

wat ik niet begrijp, en je mag het mij eens uitleggen

als een Franse vlieger boven mijn hoofd vlieg,hoe ik daar belasting kan op heffen ?
je moet weten Brussel heeft juridisch geen enkele volmacht of ook maar iets te maken met zaventem zou ik denken ? Dus ze kunnen daar geen taksen heffen...

Brussel heft ook geen taksen op overvliegende vliegtuigen van andere landen, al is het maar Ryanair en andere...

De truuk zou kunnen zijn om na te denken om een ZONIEN taks te heffen op de geluidsoverlast van de auto's die door de R0 rijden.

korvo 22 februari 2017 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8386829)
De kern van het probleem. En al die regeringen hebben slechts hun eigen beperkt kiespubliek waarvoor ze verantwoording moeten afleggen. En als de belangen van die verschillende keispublieken erg verschillen krijgt ge natuurlijk heibel.

In het probleem zie je ook de oplossing van het probleem. En dat is niet onafhankelijkheid, want dat verergert de problemen allen maar.

Alsof een unitaire regering waarde Franstaligen de lakens uitdelen een oplossing was geweest? Dat heeft nooit gewerkt en dat weet je goed genoeg. Brussel mocht nooit een apart gewest worden en dient tot zijn ware properties teruggebracht te worden: een verpauperd provincienest dat als condominium bestuurd wordt.

Bobke 22 februari 2017 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8386802)
Trouwens, de luchthaven was er eerst !

Amen.

Skobelev 22 februari 2017 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8386786)
dat is ook geen taak vd politiek ... als die vluchten georganiseerd worden, dan is daar vraag naar.

en echt 6u geluidsoverlast?
tijd om uit uw bed te kruipen, luiwammessen.

geen actieve ouder die langer in zijn bed steekt.

'k Ben elke dag al uit mijn nest van 4:30 :? Ik kon de deur van de luchthaven gaan openen. :?

fox 22 februari 2017 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 8386811)
Zaventem is een relatief kleine luchthaven met slechts 3 runways die nog afhankelijk zijn vd windrichting en elkaar kruisen dus niet gelijktijdig te gebruiken. Ook de capaciteit om in te checken is beperkt.
Ge kunt die vluchten dus niet zomaar inlassen tussen de latere vluchten.
Ook wat de ring van Brussel betreft zal die nog feller toeslippen aangezien iedereen in volle ochtendspits terechtkomt.
Vrachtvervoer gebeurt voornamelijk 's nachts. Omwille vd geluidsnormen is DHL met zijn hub naar Leipzig vertrokken. Dit heeft duizenden jobs gekost oa de mijne.
De politiek is nu spelletjes aan het spelen met het inkomen van vele 10.000den mensen. Die zullen hun jobverlies nooit accepteren.

Alé, nu het de N-VA niet is, benoem je de partijen niet bij naam. Zeg anders gerust maar dat de PS spelletjes aan het spelen is met het inkomen van de mensen, net zoals jaren geleden met DHL. Dat heeft toen effectief 10,000 en jobs gekost.

Dadeemelee 22 februari 2017 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8386802)
Trouwens, de luchthaven was er eerst !

Ja maar toen vlogen er nog niet zoveel vliegmachienen :-D

's Nachts moet men de mensen laten slapen.

fox 22 februari 2017 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8386867)
Ja maar toen vlogen er nog niet zoveel vliegmachienen :-D

's Nachts moet men de mensen laten slapen.

Toen vlogen ze ook snachts en toen zaten daar nog Tupolevs bij en zo. Want ooit werd in de jaren 70-80 de beslissing genomen om Zaventem uit te spelen als Cargo luchthaven.

Eyjafjallajökull 22 februari 2017 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8386867)
Ja maar toen vlogen er nog niet zoveel vliegmachienen :-D

's Nachts moet men de mensen laten slapen.

Toen was de geluidsisolatie in woningen nog veel minder :-D

Dadeemelee 22 februari 2017 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8386868)
Toen vlogen ze ook snachts en toen zaten daar nog Tupolevs bij en zo. Want ooit werd in de jaren 70-80 de beslissing genomen om Zaventem uit te spelen als Cargo luchthaven.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8386875)
Toen was de geluidsisolatie in woningen nog veel minder :-D

Dat was in de jaren '40, toen vlogen ze met Stuka's. Daar zijn ook veel klachten over geweest :lol:

Bobke 22 februari 2017 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8386867)
Ja maar toen vlogen er nog niet zoveel vliegmachienen :-D

's Nachts moet men de mensen laten slapen.

Dat is waar, maar ze maakten veel meer lawaai.
Wie rustig wilt slapen gaat best niet aan een luchthaven of naast een spoorweg wonen.
Zelfs niet omdat de bouwgrond daar goedkoper is.

Bobke 22 februari 2017 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8386893)
Dat was in de jaren '40, toen vlogen ze met Stuka's. Daar zijn ook veel klachten over geweest :lol:

Daar mochten we tenminste op schieten .

Skobelev 22 februari 2017 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8386868)
Toen vlogen ze ook snachts en toen zaten daar nog Tupolevs bij en zo. Want ooit werd in de jaren 70-80 de beslissing genomen om Zaventem uit te spelen als Cargo luchthaven.

Die durfden zelfs de pannen van de daken blazen. :-P


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be