![]() |
Iemand die 8 keer levenslang rijverbod krijgt, is toch een gevaarlijk iemand
Rondrijden zonder geldige verzekering, omdat ge geen rijbewijs hebt ... is sociaal zeer gevaarlijk.
Ik vind dat zo iemand gecolloceerd moet worden als een maatschappelijk gevaarlijke zot. titel: Negende (!) keer levenslang rijverbod voor onverbeterlijke wegpiraat link: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2017...c-70bf7ff192f1 Citaat:
|
“Hij speelt met de voeten van justitie en politie. Zo rijdt hij rond met een auto van zijn ex-partner. Op die manier kunnen we het voertuig niet in beslag nemen. Dus vorder ik een effectieve celstraf van tien maanden en opnieuw een levenslang rijverbod", aldus de procureur.
Dan maak je de wet toch zo dat ook uitgeleende auto's in de pers eindigen bij dergelijke herhaalde overtredingen? |
Citaat:
Maar serieus, dat snap ik ook niet, dat die nog vrij rondloopt :-( |
Citaat:
|
Tegen zo'n paljassen die hardnekkig blijven rijden is helaas weinig te doen. Levenslang opsluiten is onmogelijk.
|
Citaat:
Zelfs alleen al de wetenschap dat zulks hem boven zijn domme kop hangt, zal al helpen. . |
Citaat:
Bijvoorbeeld zijn broer of zus of vriend van wie hij de auto gestolen heeft. (gaf broer, zus ... de auto wetens en willens af: geen probleem voor onteigening). Bijvoorbeeld: een verhuurfirma van auto's. Die verzekeren zich dan voor dat risico, en verhogen voor elke huurder de premie. Brave mensen betalen dan voor de klinkklare zot. Enkel een echte straf zal helpen. Den bak. Enkel een beschermingsmaatregel voor de maatschappij (de collocatie) zal beschermen. . |
Citaat:
|
Citaat:
Criminelen: idem dito, daar dienen gevangenissen voor. Voldoende plaats voorzien, op intelligente manier. Gevaarlijke zotten moeten van de straten gehouden worden. Zie voorgaande. . |
Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...n-Lukaku.dhtml Den bak in draaien? |
Citaat:
In de openingspost spreken we van één iemand die al 8 keer levenslang rijverbod aan zijn rechtervoet genaaid kreeg. Heb jij zin voor nuance ? Voorts stellen we natuurlijk wel vast uit jouw voorbeeld, dat hij er geen lessen uit trekt. En dan moeten we toegeven dat het actuele systeem faalt. Er zijn twee mogelijkheden: een truttige sociaal assistente op hem afsturen om een motiverend babbeltje te slaan, ofwel hem eindelijk eens iets opleggen dat hij aanvoelt als een straf. Ge weet wel, een straf. Dat is meestal iets onaangenaams. In de hoop dat ge er iets uit leert. . |
Citaat:
Ik zou die écht in de bak stoppen. Eerst een paar dagen, dan een week, maand,.... |
Citaat:
Als ik de zwarte medemens over de (snel)wegen zie rijden lijkt het alsof ze hun rijbewijs hebben gekregen bij een tros bananen. Typerend is aan 90 per uur op het middenvak van de snelweg, rechts niemand om in te halen... Misschien moeten we ze allemaal maar ontzeggen achter het stuur te kruipen. |
Citaat:
|
Telkens weer worden wegpiraten van de weg geplukt door hun rijattitude.
Telkens weer vallen ze op door hun gedrag op de weg. Ondanks hun herhaald verbod rijden ze, en rijden ze opvallend gevaarlijk. Iemand die een gevaar is voor de maatschappij wordt uit de maatschappij getrokken, gevangenis voor criminelen, psychiatrie voor geesteszieken. Blijkbaar valt crimineel weggedrag niet onder deze redenering... |
Citaat:
Dus inderdaad: tot er iets beters uitgevonden wordt, de ouderwetse gevangenis in. (ik bedoel met ouderwets niet dat er geen nieuwsoortige alternatieven zouden kunnen ontworpen worden, bijvoorbeeld voor die mensen die geen direct gevaar tonen als ze ontsnappen ...; initiatieven die veel goedkoper kunnen zijn dan een opsluiting zoals klassiek ...) . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar het helpt natuurlijk niet als hij met de auto van zijn zus rijdt. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be