Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   volksmensen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=237513)

bembem 22 februari 2017 23:35

volksmensen

ja sorry hoor ik kan daar echt niet mee overweg, ik weet niet of ik me juist uitdruk maar een volksmens is voor mij iemand die enkel dialect kan, wat simpel van geest en levensvisie is, onder de kerktoren leeft, alles wat vreemd is of eruit ziet argwaant, kortom iemand die gemakkelijk meegaat in de val van populistische mooipraters & the like...

bon dat was dus het merendeel van m'n collega's op m'n vorige job(s)

paradoxaal genoeg kan ik wel overweg met heel gemarginaliseerde types(lees: druggies, artiesten met tegenslag, bedelaarstypes enz.), het is dus zeker niet zo dat ik volksmensen gelijk stel aan minder bedeeld of andersom

what about you? (of bent u zelf een volksmens :oops: ) thx :-)

Wapper 23 februari 2017 00:17

Ik zou nog eens een bestseller lanceren over deze "problematiek"
:rofl:

harriechristus 23 februari 2017 08:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8387600)
ja sorry hoor ik kan daar echt niet mee overweg, ik weet niet of ik me juist uitdruk maar een volksmens is voor mij iemand die enkel dialect kan, wat simpel van geest en levensvisie is, onder de kerktoren leeft,

een zeer bijzonder exemplaar......heb je die nog?

Hoomer 23 februari 2017 08:20

Citaat:

ja sorry hoor ik kan daar echt niet mee overweg, ik weet niet of ik me juist uitdruk maar een volksmens is voor mij iemand die enkel dialect kan, wat simpel van geest en levensvisie is, onder de kerktoren leeft, alles wat vreemd is of eruit ziet argwaant, kortom iemand die gemakkelijk meegaat in de val van populistische mooipraters & the like...

paradoxaal genoeg kan ik wel overweg met heel gemarginaliseerde types(lees: druggies, artiesten met tegenslag, bedelaarstypes enz.), het is dus zeker niet zo dat ik volksmensen gelijk stel aan minder bedeeld of andersom

:lol: De volksmens volgens bembem. :roll:

De volksmens onder de kerktoren heeft meestal; een eigen huis, werk, kinderen familie om kerst mee te vieren, vrienden een sociaal leven enz. Zo slecht is het niet onder de kerktoren mijn gedacht.

Ieder kan het best overweg met zijn soortgenoten bemmeke, dat jij goed overeenkomt met gemarginaliseerde types zoals druggies, would be artiesten, dieven bedelaars, eno's enz. verbaast me niets ;-)

djimi 23 februari 2017 17:53

Citaat:

... populistische mooipraters...

Ik vind eigenlijk dat u zelf, met uw goedkope pseudo-linkse wartaal, nogal tamelijk erg als een bijzonder populistische mooiprater klinkt.

ihihi lol proet XD proet yep!

Eduard Khil 23 februari 2017 17:59

de volksmens die haar uitkering betaalt door te gaan werken, daar spuwt ze op :lol:

wat een misplaatste arrogantie

Bobke 23 februari 2017 18:03

Citaat:

Maw. de volksmens zijn die dommerikken die braaf voor uw uitkering gaan werken.
Bedoelt ge dat?

Xenophon 23 februari 2017 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 8388110)
Ik vind eigenlijk dat u zelf, met uw goedkope pseudo-linkse wartaal, nogal tamelijk erg als een bijzonder populistische mooiprater klinkt.

:D

Another Jack 23 februari 2017 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 8388110)

Bembem...
Er zijn zeldzame keren dat haar typetje me doet glimlachen...
;-)

Pandareus 23 februari 2017 19:11

Citaat:

De strandzanger zit nu peentjes te zweten van de tweestrijd : "ga ik Bem haar bericht een like geven ?" Of wint de versie : "ik ben niet marginaal"

Daarover gaan er nog enculubraties moeten volgen, vrees ik.

Eduard Khil 23 februari 2017 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8388191)
De strandzanger zit nu peentjes te zweten van de tweestrijd : "ga ik Bem haar bericht een like geven ?" Of wint de versie : "ik ben niet marginaal"

:lol:

djimi 23 februari 2017 19:38

Citaat:

1) De strandzanger zit nu peentjes te zweten van de tweestrijd : "ga ik Bem haar bericht een like geven ?" Of wint de versie : "ik ben niet marginaal"

2) Daarover gaan er nog enculubraties moeten volgen, vrees ik.

1) Ik ga vooral NIET proberen mij dat voor de geest te halen.
Ik heb gewoon geen zin in m'n broek te moeten pissen van het lachen.
Vanavond even niet.

2) Gemiddeld tussen 16 en 18 cm diep.
Maar ik zou daar eerder op hopen.
Stelt u zich gewoon het komisch materiaal voor dat zulks oplevert.

Tavek 23 februari 2017 22:10

Bembem, ik denk niet dat het probleem bij de volksmensen ligt....

Tavek 23 februari 2017 22:36

Citaat:

Hij is nog altijd niet bekomen van het feit dat zijn pakketje terug naar afzender kwam.

bembem 23 februari 2017 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8388139)
Bembem...
Er zijn zeldzame keren dat haar typetje me doet glimlachen...
;-)

typetje? :o

bembem 23 februari 2017 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8388120)
de volksmens die haar uitkering betaalt door te gaan werken, daar spuwt ze op :lol:

wat een misplaatste arrogantie

maar ik spuw nergens op, feit is dat die volksmensen dat dus wel op mij doen, tja, ze begrijpen dat ook niet: eentje die enkel abn kan met een geel kleurtje dan nog wel, ik kwam elitair en arrogant over volgens hen, men groette me zelfs niet eens meer (sommigen dan, niet allemaal), tja....

Truder 23 februari 2017 23:13

Citaat:

Volgens mij ben jij een halve junkie en leeft op een uitkering. Niet dat dit slecht is!! Je hebt liever joint rokende blanken met rastakapsels die het vanuit hun roes allemaal beter weten dan die volksmens. Ik heb ooit aan de toog gestaan met z'n rasta type die na z'n joints plots begon over de vlindervangst in Oeganda. Wtf...., we zaten in een motorkroeg en we hadden over moto's...Dheuu :?

Maar daarom kan jij niet overweg met mensen die hun hele leven zich krom hebben gewerkt in bv de mijnen, landbouw... gewone arbeiders die Tolstoj of Marx niet hebben gelezen, en gewoon hun mening zeggen bij een pint bier.

bembem 23 februari 2017 23:14

met franstalige volksmensen kom ik dan weer wel overweg, bizar.... mss komt het omdat zij minder racistisch ingesteld zijn, of wie weet had ik gewoon pech met de Vlaamse inheemsen die toevallig m'n pad kruisten...

bembem 23 februari 2017 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Truder (Bericht 8388388)
Volgens mij ben jij een halve junkie en leeft op een uitkering. Niet dat dit slecht is!! Je hebt liever joint rokende blanken met rastakapsels die het vanuit hun roes allemaal beter weten dan die volksmens. Ik heb ooit aan de toog gestaan met z'n rasta type die na z'n joints plots begon over de vlindervangst in Oeganda. Wtf...., we zaten in een motorkroeg en we hadden over moto's...Dheuu :?

Maar daarom kan jij niet overweg met mensen die hun hele leven zich krom hebben gewerkt in bv de mijnen, landbouw... gewone arbeiders die Tolstoj of Marx niet hebben gelezen, en gewoon hun mening zeggen bij een pint bier.

o maar ik gebruik geen drugs, heb er ook nooit gebruikt, ben zo clean als maar kan op dat vlak, en wie zegt dat ik de volksmens gelijk stel aan arbeiders, er zullen er wel tussenzitten maar ik had het over een bepaalde mentaliteit, een met een tunnelvisie tov al wat anders is....

bembem 23 februari 2017 23:27

eigenlijk is het nog niet zo slecht dat ik uitgerangeerd werd op vlak van arbeid, nu ben ik tenminste gevrijwaard van gedwongen interactie met (simpele) mensen die me toch niet begrijpen, maw ik kan naar believen in m'n cocon evolueren zonder boze volksmensen die mij als een allochtoons gevaar zien - en mij het brood in de mond niet gunnen, thank god, lol

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be