Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Deontologische commissie buigt zich alsnog over Bracke (https://forum.politics.be/showthread.php?t=237527)

Amon_Re 23 februari 2017 23:10

Deontologische commissie buigt zich alsnog over Bracke

Brokkenpiloot Bracke mag het gaan uitleggen aan de commissie :lol:

Citaat:

De oppositie is het intussen alsnog eens geraakt om de deontologische commissie op de zaak te zetten, bevestigt Calvo. Om de sereniteit te verzekeren in de nieuw opgerichte werkgroep 'politieke vernieuwing' lijkt het de oppositie immers opportuun om eerst klaarheid te scheppen rond de bijkomende activiteiten van de Kamervoorzitter, luidt het in de brief ondertekend door PS, Groen, sp.a, cdH, Défi, Ecolo en PVDA.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/de...al-819303.html

De schoofzak 23 februari 2017 23:36

De meerderheid zal in die commissie wel vlug de zaken tot zijn juiste proporties herleiden, in plaats van daar politieke spelletjes �* la Calvo van te maken.

.

demonen 24 februari 2017 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8388408)
De meerderheid zal in die commissie wel vlug de zaken tot zijn juiste proporties herleiden, in plaats van daar politieke spelletjes �* la Calvo van te maken.

.

U denkt dat uw partij veel vrienden heeft bij de andere traditionele partijen?
Uw partij is trouwens de enige die de inkomsten van haar politici nog niet bekendgemaakt heeft! Hebben jullie iets te verbergen?

Tavek 24 februari 2017 00:05

Conclusie: de NVA, een traditionele graaipartij.

Athelas 24 februari 2017 02:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 8388444)
U denkt dat uw partij veel vrienden heeft bij de andere traditionele partijen?
Uw partij is trouwens de enige die de inkomsten van haar politici nog niet bekendgemaakt heeft! Hebben jullie iets te verbergen?

U vergeet de CD&V in uw discours. Terecht maar desalniettemin bent u ze wel vergeten.

U wil dus dat de N-VA mee doet met dat onnozel spelleke gelijk de groen, rood en blauve aan het spelen zijn? De rooi verbergen al mooi Tom Balathazar. De Blauve vergeten toevallig lonen die aan NVs van schepenen worden over gemaakt, of trekken een verkeerde netto waarde erop (want een NV dient niet voor belastingsoptimalisatie dixit Versnick).

Crombez trekt zijne kak ook al in. Geen cumul. Nu: alé, een beetje cumul. Ge moogt 6600 euro netto verdienen + 3 privé mandaten. Al die NVs zijn privé mandaten. Een debieler voorstel heb ik de laatste weken niet gehoord, behalve alles wat uit Calvo zijne smikkel komt.

De blauw hebben Peeters en Versnick ook wat laten doen. Ach ja, de rakkers. Ik ben wel blij dat jij hun lijstjes met lonen nog ernstig neemt. Dan hebben ze die toch niet voor niets gemaakt en hebben ze toch één naieveling gevonden die het belangrijk vindt.

Maar ja, laten we wachten op de lijst van de NVA. Die hebben wat te verbergen. Ondertussen bedriegen de rooi en de blauve u waar je bij staat. En de wereld draaide verder.

Jakko 24 februari 2017 02:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8388408)

.

Ik geloof dat ook. Ze geven hem er nog een bruine envelop bij om voortaan vooral zijn mond te houden.

reservespeler 24 februari 2017 03:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 8388385)
Brokkenpiloot Bracke mag het gaan uitleggen aan de commissie :lol:

http://www.knack.be/nieuws/belgie/de...al-819303.html

Dat de SP.A dit nog maar durft.
Ongelofeloos.

Pandareus 24 februari 2017 06:49

Mooi zo ! Broeder Bracke zal ongetwijfeld wel één of andere uitleg klaar hebben. Die durft al wel eens evolueren van dag tot dag, maar wie verwacht iets anders van de Vlaamse Graaigaai ?

reservespeler 24 februari 2017 07:24

Ik heb er geen probleem mee dat het Bracke warm gemaakt wordt.
Maar de harde roeper heeft zelf boter op z'n hoofd.
Dat hij eerst eens al de bijkomende mandaten naast zich neerlegt vooraleer hij begint te roepen.

Nu is dit een pot - ketel verhaal.

subocaj 24 februari 2017 07:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8388577)
Dat hij eerst eens al de bijkomende mandaten naast zich neerlegt vooraleer hij begint te roepen.

Het pot, ketel verhaal klopt volledig en er is slechts een gedegen oplossing, volledige afschaffing van cumuls voor alle politici op elk bestuurlijk vlak of alle mandaten onbezoldigd. Kijken of je dan nog liefhebbers vind.

De schoofzak 24 februari 2017 08:10

Ik heb het wel voor de zienswijze die concurrente en tegenstreefster ontwikkelde in de Standaard van vandaag:

Citaat:

‘Wij zijn liberalen’, reageert Rutten. ‘Wij gaan geen cumul van mandaten verbieden of een inkomstenplafond opleggen, maar we staan wél voor een transparant model. Alles moet het daglicht kunnen en mogen zien. Als je een mandaat opneemt en er geld voor krijgt, dan moet je ook je verantwoordelijkheid nemen als het tijd is voor tekst en uitleg. Als je het niet kunt verantwoorden, moet je het niet opnemen. En als je ontslag neemt om die verantwoordelijkheid te ontlopen, geef dan ook maar de vergoedingen terug die je jarenlang hebt opgestreken.’
Andere zienswijzen zijn volgens mij teveel op laag bij de grondse jaloezie gebaseerd.

Dan zijn er andere en dringendere zaken te bekijken, maar dat is voor andere draden.

.

Jakko 24 februari 2017 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8388584)
Ik heb het wel voor de zienswijze die concurrente en tegenstreefster ontwikkelde in de Standaard van vandaag:

Andere zienswijzen zijn volgens mij teveel op laag bij de grondse jaloezie gebaseerd.

Dan zijn er andere en dringendere zaken te bekijken, maar dat is voor andere draden.

.

Rijkelijk laat, nietwaar. Het was allemaal niet zo transparant. Ook uw voorzitter lag te spartelen om het loon van Kennis te verdedigen en liet daarbij allesbehalve een goede indruk na. Hoeveel zou hij nu werkelijk netto verdienen in de maand?

het beleg van Antwerpen

vlijmscherp 24 februari 2017 09:01

Citaat:

.

en waarom kon de N-VA dat niet van in het begin doen? Waarom moet er eerst een traditionele partij daarmee komen?

Vette Pois(s)on 24 februari 2017 09:04

Ben Bracke beu

Amon_Re 24 februari 2017 09:11

Citaat:

Ik heb het wel voor de zienswijze die concurrente en tegenstreefster ontwikkelde in de Standaard van vandaag

Wie gelooft dat geval nog na het begraven van Versnick zijn corruptie?

Amon_Re 24 februari 2017 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8388609)
en waarom kon de N-VA dat niet van in het begin doen? Waarom moet er eerst een traditionele partij daarmee komen?

Omdat het voor de verandering gaat? :lol:

Jakko 24 februari 2017 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8388609)

Om zijn voorzitter uit de wind te zetten? Stielbederf?

Nieuwsblad

Dadeemelee 24 februari 2017 09:18

Ik vind dit goed, maar het zou over alle parlementsleden moeten gaan en niet enkel de voorzitter.

Zipper 24 februari 2017 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 8388611)
Ben Bracke beu

2 !!

Bracke is (en was altijd) een opportunistische kwal. Politicus wordt je niet plots op je 57ste.
Hij deugt gewoonweg niet.

Vrijheideerst 24 februari 2017 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8388577)

Zo is het :magniet:

Kneus Calvo zit op een ander te kakken, maar vergeet ons Brammetje en Dirk Holemans.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be