![]() |
Als je een pint besteld zou een gratis glas tapwater erbij mogen indien gewenst
Als je op cafe zit voor een lange avond, en je besteld een pint of wat duvels (of iets zwaarders), zou het standaard mogen zijn in België dat je een glas tapwater krijgt indien je erachter vraagt. Voor de gezondheid! En de horeca zal niet zwaar op achteruit gaan, mensen zullen hoogstens wat minder snel drinken en niet hydrateren.
Ja of neen? |
En na elke 3 sigaretten een hoestpastille of pepermuntje? Ach ja, das ook waar, roken mag niet meer op café.
|
voor al die bierdrinkers die ook vandaag af en toe een water bestellen tussen de pinten door ... :roll:
|
De titelzin samensteller was blijkbaar serieus over zijn/haar theewater.
|
Citaat:
|
Idem bij restaurantbezoek. Een systeem zoals in Frankrijk dus.
|
Citaat:
In het zuiden van Frankrijk zet men inderdaad altijd een fles gekoeld water op tafel, als je ergens gaat eten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En als je weet wát vissen in water doen... |
Citaat:
|
in Spanje o.a. is gratis tapwater een gewoonte / gratis.
nu, ik snap dat het hier wat minder warm is maar na een paar pinten gaat men ongezond blijven zuipen vaak. mijn favoriete combinatie op restaurant is toch een fles wijn naast een goed glas water of fles water. vaak wordt dat water gewoon in een fles gegoten van de tap, met wat vlug even gefilterd.. ik denk niet dat de horeca financieel zal lijden onder een glasje tapwater dus het drinken door bij iemand die alcoholistische consumpties besteld. en mensen die drinken op een goed feest weten niet van ophouden. het zou mooi zijn dat, indien gevraagd, een glas tapwater gegeven wordt als men dit vraagt bij een duvel of sterke drank. jongeren kijken in hun beugel en velen vinden het betalen voor een flesje water banaal.. Uiteindelijk bespaart het op gezondheidszorg, vooral in lange term... of een ambulance ritje op een nachtje compazuipen.. ;) |
Heb je dat glas water wel al eens gevraagd eigenlijk ?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be