Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Tournée Minérale-40 dagen zonder vlees (https://forum.politics.be/showthread.php?t=237594)

DewareJakob 28 februari 2017 14:31

Tournée Minérale-40 dagen zonder vlees

Wie heeft er meegedaan aan de Tournée Minérale, en welke niet-vegetariër doet mee aan de 40 dagen zonder vlees, en waarom?

Jay-P. 28 februari 2017 14:55

Als het tijdstip geen probleem inhoudt mag je me voor beiden inschrijven.

Effe wachten wel tot ik dood ben.
Met dank.

Xenophon 28 februari 2017 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8392409)
Wie heeft er meegedaan aan de Tournée Minérale, en welke niet-vegetariër doet mee aan de 40 dagen zonder vlees, en waarom?

Waarom ja, dat zou ik ook wel eens willen weten.

Anna List 28 februari 2017 14:57

ik heb meegedaan aan Tournée Minérale, maar alleen omdat ik mij niet laat beïnvloeden door zulke hypes.

wel nog nooit zoveel goesting gehad om eens stevig te drinken als afgelopen maand eigenlijk.

Jay-P. 28 februari 2017 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8392434)
ik heb meegedaan aan Tournée Minérale, maar alleen omdat ik mij niet laat beïnvloeden door zulke hypes.

wel nog nooit zoveel goesting gehad om eens stevig te drinken als afgelopen maand eigenlijk.

Perfect gezien: een hele hoop van de zg. gewenning is eerder een mentale ingesteldheid.
"It's all in the mind" is uiteraard niet absoluut maar wel voor meer dan de helft verantwoordelijk voor vele zg. verslavingen.

Er is zelfs ergens hier een fruitig forumlid dat dat erg regelmatig bewijst.

Pandareus 28 februari 2017 15:36

Citaat:

Voor alle 2 : ammehoela !

vlijmscherp 28 februari 2017 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8392479)
Voor alle 2 : ammehoela !

2

zo belachelijk. en dan die "getuigenissen" van mensen die na 2 dagen zonder alcohol kwamen klagen dat het toch wel moeilijk is. Alsof dat een prestatie is, een maand zonder alcohol, dat zou de normaalste zaak van de wereld moeten zijn als je geen alcoholverslaafde bent.

Anna List 28 februari 2017 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8392482)
2

zo belachelijk. en dan die "getuigenissen" van mensen die na 2 dagen zonder alcohol kwamen klagen dat het toch wel moeilijk is. Alsof dat een prestatie is, een maand zonder alcohol, dat zou de normaalste zaak van de wereld moeten zijn als je geen alcoholverslaafde bent.

de meeste alcoholgebruikers zijn dan ook gewoon verslaafden.

Eyjafjallajökull 28 februari 2017 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8392482)
2

Dikke +1

vlijmscherp 28 februari 2017 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8392484)

dat is nu wel zeer duidelijk gebleken.

ik drink ook wel eens graag een wijntje, of een biertje of een whiskey, maar ik heb toch ook soms maanden dat ik niets drink.

Blijkbaar kan je je ook niet amuseren als je niet gedronken hebt, snap ik ook niet.

DewareJakob 28 februari 2017 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8392433)
Waarom ja, dat zou ik ook wel eens willen weten.

Of de waarom niet?
Daarvan zijn er al een paar, met een harde motivatie...:lol:

DewareJakob 28 februari 2017 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8392484)

Dat blijkt inderdaad...

parcifal 28 februari 2017 16:50

Ik heb meegedaan aan Tournee Minerale, de laatste loodjes. :cheer: :cheer:

Nu, echt een probleem was het niet, het is gewoon een klik maken en je gewoontes aanpassen en dus geen 2 a 3 flessen wijn te kopen tijdens de wekelijkse shopping.
Ik koop nu gewoon een bak Jupiler 0.0% als surrogaat.

Wel 2 keer gezondigd door overmacht :
Tijdens een etentje in een sterrenrestaurant met aangepaste wijnen.
En tijdens Aalst Carnaval, waar mijn carnavalsvrienden mij gul getrakteerd hebben en ik pas na het 4de pintje kon ontsnappen. :)

Al bij al wel een toffe ervaring eigenlijk omdat het je toch enigzins bewustmaakt van je alcoholgebruik en dat je dat eigenlijk totaal niet nodig hebt.

De schoofzak 28 februari 2017 17:06

Ik doe niet graag mee aan die hypes.
Ik drink elke dag minstens mijn twee glazen zwaar bier, 's avonds. En bijwijlen overdag wel eens een aperitief of een glas wijn.
Uitzonderlijk zal ik dat niet eens doen. Als ik daar zelf geen goesting in heb. Laatst nog toen ik eens wat zwaar verkouden was, omdat niets mij smaakte die twee dagen.
Vroeger, zo pakweg tussen mijn 25 en 40ste, dronk ik gemiddeld twee glazen alcohol ... per week. Dus twee weken niks, en dan eens een aperitief en drie glazen wijn aan tafel. Gemiddeld is gemiddeld; ik foefel niet bij mijn schattingen.

En zo gaat het ook met vlees. Het moet voor mij niet per sé elke dag vlees zijn, maar toch wel minstens twee keer vis. En uitzonderlijk eens lijk een konijn.
En zo af en toe toch een erg grote lap entrecote of soortgelijks.

En 40 dagen doet mij teveel denken aan die kalotenhistorie van de vasten.

.

Gipsy 28 februari 2017 17:08

Zonder alcohol ja maar zonder vlees ik denk er nog niet aan. Ik heb een hekel aan vegetariërs die vleeseters een schuldgevoel willen aannaaien. Er komt zelfs een soort mentale agressiviteit bij kijken. Ik ben trouwens geen kuddedier

de vuile muilekoek 28 februari 2017 17:24

Citaat:

Alles is goed om de economie naar de kloeten te helpen ... beenhouwers failliet , dranken centrales minder omzet enz enz nu hebben ze het gemunt op de zonnebanken centrales &verkoop ervan enz... prachtig .

jogo 1 maart 2017 00:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8392529)
Ik ben trouwens geen kuddedier

neen,maar misschien wel lekker.

Libro 2 maart 2017 21:54

Ik wil Dagen Zonder 'Dagen Zonder'. :twisted: :evil:

Eurosceptic 2 maart 2017 22:51

Wat gaan ze nog allemaal uitvinden?

Tournée vaginale: 40 dagen zonder seks

Libro 2 maart 2017 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic (Bericht 8394722)
Wat gaan ze nog allemaal uitvinden?

Tournée vaginale: 40 dagen zonder seks

Wat zouden we ons kunnen voorstellen bij "Tournée marginale"?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be