Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Sport (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=170)
-   -   Nafi Thiam doet het goed. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=237637)

Dadeemelee 3 maart 2017 14:07

Nafi Thiam doet het goed.

Twee persoonlijke records op de vijfkamp.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170303_02760254

Was een beetje bang dat ze te vroeg Olymisch kampioene werd, maar het is blijkbaar een doorzetter. Goed zo, misschien dat we de komened tien jaar een wereldtopper hebben in de atletiek :-)

eno2 3 maart 2017 15:01

Goed:twisted:
Fe-no-me-naal :cheer:

Ik gooide ook 15m+ kogel, maar mijn hoogspringen was wat minder.
Waardoor ik slechts 1 vijfkamp gewonnen heb ooit.

fox 3 maart 2017 15:03

Lol, ze wint nu ook het kogelstoten. Nu ja, het was wel te verwachten dat ze dit EK op haar 1 been zou winnen. Ze is gewoon een klasse sterker dan de tegenstand. Het prototype van een echte atlete, die Thiam. Sterk, explosief en groot.

eno2 3 maart 2017 15:08

Nafi :thumbsup:
I fan :cheer:

dalibor 3 maart 2017 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8395132)
Lol, ze wint nu ook het kogelstoten. Nu ja, het was wel te verwachten dat ze dit EK op haar 1 been zou winnen. Ze is gewoon een klasse sterker dan de tegenstand. Het prototype van een echte atlete, die Thiam. Sterk, explosief en groot.

Het is bijna genant te zien hoe veel beter ze is dan de tegenstand. Op haar gemakje de drie disciplines winnen. Bij het hoogspringen begon ze op de hoogte waar er nog maar een paar andere overbleven.

fox 3 maart 2017 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8395136)
Het is bijna genant te zien hoe veel beter ze is dan de tegenstand. Op haar gemakje de drie disciplines winnen. Bij het hoogspringen begon ze op de hoogte waar er nog maar een paar andere overbleven.

Normaal gezien zal het verspringen ook wel winnen. Alleen de 800m zal niet voor haar zijn. Daar is het altijd afzien en aanklampen. Ik ben benieuwd of ze daar ook progressie heeft gemaakt.

eno2 3 maart 2017 15:25

Een dikke bravo voor haar trainer Roger Lespagnard (coach van het jaar 2016) en een oud maatje van de atletiekmeetings zestiger jaren vorige eeuw. .

dalibor 3 maart 2017 20:12

De Brabançonne weerklonk in Belgrado, namens ons allen!

Dadeemelee 3 maart 2017 20:15

:cheer: :cheer: :cheer:

vlijmscherp 3 maart 2017 20:29

Zou ze dezelfde weg volgen als Tia Hellebaut? Ze is ook goed in het hoogspringen.

Gipsy 3 maart 2017 20:52

Lekker lijf.

De schoofzak 3 maart 2017 22:25

Als zij, of de Rossse Duivels, of iemand in de tennis ... presteert op wereldniveau, dan heb ik daar nul komma nul aan bijgedragen, en ook al nul komma nul aan profijt.

Afijn, ik begrijp niet goed dat een mens zo'n fan kan zijn van een sporter.
Ik sta wel in bewondering voor de prestatie, versta me niet verkeerd.

Ben ik daar nu te nuchter voor, of is het een minderheid van mensen die zo in overdrive als fan kunnen gaan ?

.

dalibor 3 maart 2017 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8395380)
Als zij, of de Rossse Duivels, of iemand in de tennis ... presteert op wereldniveau, dan heb ik daar nul komma nul aan bijgedragen, en ook al nul komma nul aan profijt.

Ben ik daar nu te nuchter voor, of is het een minderheid van mensen die zo in overdrive als fan kunnen gaan ?

.

Het leven is maar schraal als men zich enkel verheugt in hetgeen profijt opbrengt.

Dadeemelee 3 maart 2017 22:28

Citaat:

.

Hettefretter zijn is niet gezond :lol:

eno2 3 maart 2017 22:43

Citaat:

.

Toch logisch dat ik warm loop voor sporttakken die ik zelf competitief beoefend heb, of toch voor de fenomenale sporters daarin? Alhoewel, voetbal volg ik niet. Basketbal ook niet. Volleybal ook niet. En ik volg maar van ver. Zonder TV...

Eyjafjallajökull 4 maart 2017 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8395131)
Ik gooide ook 15m+ kogel, maar mijn hoogspringen was wat minder.
Waardoor ik slechts 1 vijfkamp gewonnen heb ooit.

Op welk amateurniveau in de jaren 60 dat wel mag geweest zijn interesseert geen kat, man.

Vanwaar die ziekelijke neiging om elke draad op jezelf te betrekken eigenlijk ?

De schoofzak 4 maart 2017 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8395383)
Het leven is maar schraal als men zich enkel verheugt in hetgeen profijt opbrengt.

Snap jij het verschil tussen blind fanatisme, gewoon fanatisme en gewone bewondering ?
En het verschil tussen een spel winnen of zoveel andere mooie en leuke dingen in het leven ?

Ik wil daarbij gerust laten weten dat ik vrij sportief was in mijn jonge jaren. Niet zozeer als supporter (behalve als mijn kinderen nog in competitie zaten), maar vooral als deelnemer.
Nu beperk ik me tot wandelen (quasi dagelijks een uur minstens) en motorijden.

.

dalibor 5 maart 2017 00:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8396589)
Snap jij het verschil tussen blind fanatisme, gewoon fanatisme en gewone bewondering ?
En het verschil tussen een spel winnen of zoveel andere mooie en leuke dingen in het leven ?

Ik wil daarbij gerust laten weten dat ik vrij sportief was in mijn jonge jaren. Niet zozeer als supporter (behalve als mijn kinderen nog in competitie zaten), maar vooral als deelnemer.
Nu beperk ik me tot wandelen (quasi dagelijks een uur minstens) en motorijden.

.

't Is goed.

Doe uw sloefen nu maar uit en kruip in uw bed.

Een supporter van om het even wie of wat zit niet in u.

Veel enthousiasme omwille van iemand anders dan uzelf of uw naasten evenmin.

Leerzame karakterstudie.

Demper 5 maart 2017 00:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8395346)
Lekker lijf.

Nafi is een pijpmachine.

dalibor 5 maart 2017 00:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 8396710)
Nafi is een pijpmachine.

Niet dat jij er veel aan hebt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be