Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Amazone Spyware (https://forum.politics.be/showthread.php?t=237643)

Peche 4 maart 2017 00:01

Amazone Spyware

WTF? Mijn anti virus verwijdert 20 trackingcoockies per dag.
Als ik op alt + tab tussen mijn vensters blader kom ik een verborgen Amazone venster tegen dat ik niet kan openen, enkel sluiten.

Dit gaat mij echt te ver. Dit is inbraak.

Peche 4 maart 2017 06:25

1 Bijlage(n)
Kijkt nu.

Ik heb niets gedaan. Ik ga slapen en ik ontwaak. Ik start mijn pc op, er staat allerlei nieuwe software op.

Amazon assistent. Ik heb dat er nooit zelf opgezet en ik kan het niet verwijderen uit mijn programmalijst. Dat zegt enkel "wijzigen" niet verwijderen.

Zie links onder.

Universalia 4 maart 2017 07:30

Als het om amazon gaat dan is dit echt een serieuze ergernis die veel mensen totaal nog niet gezien hebben in 'network' op hun pc.

Vrij recent was er bij dat online winkel amazon dus gedoe nog een serieuze storing.

Storing bij Amazon legt wereldwijd websites plat

U kan van het standpunt uitgaan dat het al even grote smeerlappen zijn als FaceBook dat zich ook opdringt in 'network' van de pc.

Die blokkeren of verwijderen is vrij moeilijk. (Hostsfile)

Zo zie je maar weer dat uw pc, uw pc niet meer is tegenwoordig ze dringen zich zwaar op langs alle hoeken en kanten bepaalde 'diensten'

Mij gaat het er niet om dat die diensten niet mogen bestaan en dat er misschien mensen zijn die daar handig gebruik willen van maken van online winkelen of smoelboek willen gebruiken.

Mij gaat het er om dat als ik die rommel niet wil gebruiken het zich ook niet moet opdringen en uit mijn netwerk moet wegblijven of dat ik de kans geboden krijg om er komaf met te maken met die 'diensten'.

Hosts file er bepaalde regels inzetten: Computer(mijn computer)/lokale schijf C: in de meeste gevallen Windows/System32/drivers/etc/Hosts openen met kladblok en zwier volgende er maar al bij:

Citaat:

# Block Amazonaws
127.0.0.1 aws.amazon.com
127.0.0.1 www.amazonaws.com
127.0.0.1 eu-central-1.compute.amazonaws.com
127.0.0.1 *.amazonaws.com
127.0.0.1 s3.amazonaws.com
127.0.0.1 ec2-35-156-193-176.eu-central-1.compute.amazonaws.com
::1 www.amazonaws.com
::1 aws.amazon.com
::1 eu-central-1.compute.amazonaws.com
::1 *.amazonaws.com
::1 s3.amazonaws.com
::1 ec2-35-156-193-176.eu-central-1.compute.amazonaws.com
0.0.0.0 aws.amazon.com
0.0.0.0 www.amazonaws.com
0.0.0.0 eu-central-1.compute.amazonaws.com
0.0.0.0 *.amazonaws.com
0.0.0.0 s3.amazonaws.com
0.0.0.0 ec2-35-156-193-176.eu-central-1.compute.amazonaws.com
En dan ben je er nog steeds niet vanaf ...

Op Politics zelf zitten ook twee trackers:

*google analytics
*Facebook social plugins

Do have FUN :cheer:

p.s. Dat die in je network zitten zie je niet in network van Win Taakbeheer dat moet je anders ontdekken :rofl:

Visjnu 4 maart 2017 07:32

Java geupdate? "Install Amazon Assistant" niet afgevinkt?

kelt 4 maart 2017 07:45

Ik ben er een van dat groepje dat nog nooit iets besteld heeft via Amazon.
Als ik dat zo allemaal lees rest mij maar één zaak,nooit iets bestellen via die firma.

Het is inderdaad mateloos ergerlijk als je "achtervolgd" lijkt te worden door advertenties gewoon maar omdat je ergens gesnuffeld hebt,of ,erger nog,besteld hebt.(het nut van het achtervolgen van klanten met prentjes van dingen die ze al besteld hebben ontgaat me volledig,is het niet...Conrad?)

Computers horen eigenlijk niks te aanvaarden tenzij JIJ het opgeeft.Men heeft de tafels al lang omgedraaid en het vermijden daarvan vrij ambetant gemaakt.Bij een eerste opstart van W10 en in je browser kun je allerlei dingen afzetten.Lijst na lijst na lijst.Maar eerlijk gezegd,of je die dingen nu aan- of afzet,het lijkt niks uit te maken.

Ondergetekende gebruikt een W10 machine en een Linux-machine door elkaar heen.Het moet gezegd dat zulke onzin bij deze laatste niet voorkomt of in ieder geval niet tot zulk irritant beeldschermgebruik leidt......

En dan lees ik berichtjes als zouden grote operatoren,zoals Amazon,zelfs "snuffelen" in https verbindingen voor "analyse"....

KIjk......als dat waar is...Wat is eigenlijk nog het verschil tussen zo een grote firma en een hackers-collectief? .:|

bembem 4 maart 2017 07:59

Verontrustend idd........

Universalia 4 maart 2017 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu (Bericht 8395493)
Java geupdate? "Install Amazon Assistant" niet afgevinkt?

Java (Oracle) komt er hier niet op, op deze pc.

Javascript is iets anders. :-D

Visjnu 4 maart 2017 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8395539)
Java (Oracle) komt er hier niet op, op deze pc.

Javascript is iets anders. :-D

Die Amazon Assistent komt tegenwoordig mee met Java als je dat niet afvinkt bij het installeren/updaten. Oracle valt hier imho meer te verwijten dan Amazon.

strijkijzer 4 maart 2017 08:46

Ik had ooit een boek besteld bij Amazon (15 jaar geleden) en zette m'n naam eens in een zoekmachine een jaar of vijf terug. Kwam ik op al die data van Amazon uit. Die hadden gewoon vanalles aangepast aan hun site waardoor ik bleek toestemming te hebben gegeven om al m'n info openbaar te maken. Ik ben altijd vlug om de privacyinstellingen aan te passen maar als ge van niets weet ...

Peche 4 maart 2017 08:47

Ik ga dat aangeven bij de flikken, dit is inbraak.
Maandag gaat een assistent van Norton mijn pc opkuisen via hulp over afstand en dan leg ik klacht neer tegen Amzone. Ik meen dit.

Het ding is, ik heb met deze tablet niet op amazone gezeten, ook niets gekocht.
Ik ben heel voorzichtig geweest met deze en mij beperkt tot propere websites.
Ik snap dus niet van waar het komt.

Peche 4 maart 2017 08:52

en ik geef die van Norton hun bak vol dat hun anti virus en firewall op geen kloten trekt.

Another Jack 4 maart 2017 09:27

Een assistent van Norton...
:lol:

Peche 4 maart 2017 09:48

Ja die doen dat bij hun klanten. Ge moet via hun website inloggen en dan vragen ze toestemming om in uw pc te gaan en dan werken ze daar aan vanop afstand.

Vorige keer deden ze dat ook om een pop up tegen te houden.

Maar nu ga ik toch mijn ongenoegen laten merken.

"Why does my computer install stuff I do not permit while Norton is running?" of zoiets.

Universalia 4 maart 2017 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8395618)
Ja die doen dat bij hun klanten. Ge moet via hun website inloggen en dan vragen ze toestemming om in uw pc te gaan en dan werken ze daar aan vanop afstand.

Vorige keer deden ze dat ook om een pop up tegen te houden.

Maar nu ga ik toch mijn ongenoegen laten merken.

"Why does my computer install stuff I do not permit while Norton is running?" of zoiets.

Weinig mensen die het doen of er de tijd voor maken maar het lezen van de kleine lettertjes bij het installeren van software of bij accounts maken op bepaalde 'diensten' kan al wel eens handig zijn want in de meeste gevallen geeft u die 'diensten' de toestemming om bepaalde van uw gegevens/fotokes en andere te mogen gebruiken voor reclamedoeleinden of wat dan ook, FB, Google, Amazon ... :roll:

Citaat:

Die Amazon Assistent komt tegenwoordig mee met Java als je dat niet afvinkt bij het installeren/updaten. Oracle valt hier imho meer te verwijten dan Amazon.
Kan ik u geen ongelijk in geven.
Daarom ook komt Java van Oracle er hier niet op. :-D

Peche 4 maart 2017 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8395629)
Weinig mensen die het doen of er de tijd voor maken maar het lezen van de kleine lettertjes bij het installeren van software of bij accounts maken op bepaalde 'diensten' kan al wel eens handig zijn want in de meeste gevallen geeft u hen de toestemming om bepaalde van uw gegevens/fotokes en andere te mogen gebruiken, FB, Google, Amazon ... :roll:

Ja maar deze tablet is zuiver. Ik zet hier geen apps op.

Al wat ik installeerde was office 365 en norton.
Oei ja en Origin voor spelletjes te spelen.
Maar Origin is zoals Steam, nooit eerder last met gehad. Dus ik denk niet dat het daarvan afkomstig is.

Universalia 4 maart 2017 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8395632)
Ja maar deze tablet is zuiver. Ik zet hier geen apps op.

Al wat ik installeerde was office 365 en norton.
Oei ja en Origin voor spelletjes te spelen.
Maar Origin is zoals Steam, nooit eerder last met gehad. Dus ik denk niet dat het daarvan afkomstig is.

Origin draaide het laatste jaar een tandje bij, de 'goede' richting uit.

Voor spellen prefereer ik toch liever Steam.

Apps tjah, dat is weer een ander verhaal.

Do not install these ...

Bij het installeren van apps kan je ook best even de 'kleine lettertjes' nalezen van de bewuste app want die eisen soms locatiegegevens en andere.

Op mijn iPad staat dat in de meeste gevallen allemaal uit, ook de vliegtuigmodus staat aan. Die gaat wel niet dikwijls op het net en zeker NIET met WiFI, ik doe dat via LAN als er updates/grades zijn van bepaalde software. :-D

Peche 4 maart 2017 10:06

Op mijn gsm heb ik veel apps die locatie opvragen.

Universalia 4 maart 2017 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8395642)
Op mijn gsm heb ik veel apps die locatie opvragen.

Op mijn gsm gebruik ik dat allemaal niet Bluetooth WiFi staat allemaal uit.

GSM opladen gaat zelfs sneller als die op vliegtuigmodus staat. (in veel gevallen niet meer mogelijk die vliegtuigmodus)

:cheer:

Peche 4 maart 2017 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8395646)
Op mijn gsm gebruik ik dat allemaal niet Bluetooth WiFi staat allemaal uit.

GSM opladen gaat zelfs sneller als die op vliegtuigmodus staat. (in veel gevallen niet meer mogelijk die vliegtuigmodus)

:cheer:

Ach, privacy is toch weg. En als ik zie wat er allemaal via FB gebeurt en gepost wordt vraag ik mij af waarom ik mij nog inhoud? lol

Universalia 4 maart 2017 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8395651)
Ach, privacy is toch weg. En als ik zie wat er allemaal via FB gebeurt en gepost wordt vraag ik mij af waarom ik mij nog inhoud? lol

Privacy en vrijheid van meningsuiting die zijn inderdaad ver te zoeken de laatste tijden maar hoe zou dat toch komen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be