![]() |
Misschien geeft het Europees Hof Francken toch niet gelijk.
Dus er zijn geen Europese wetten die België verplichten om een humanitair visum af te leveren (volgens wat ik uit het nieuws verneem).
De bal wordt dus teruggespeeld naar de Belgische rechters. Wat als die beslissen dat het visum wél moet afgeleverd worden? Dan zit België met al de miserie en kunnen de andere Europese landen gerust ademhalen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En hoe langer ik erover nadenk hoe eigenaardiger het is. Normaal komt het Europees recht boven het Belgisch. Hier dus niet? |
In ieder geval (niet misschien) een hele dikke proficiat voor Theo Francken.
|
Citaat:
|
Citaat:
zulke rechters verdienen geschorst te worden, punt... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
van de Wet van 15 december 1980 . Een toekenning van een humanitair visum is een gunst die de Belgische Staat kan verlenen, geen recht. http://www.cbar-bchv.be/Portals/0/Ju...maanvragen.pdf |
Citaat:
Dit is echt een voorbeeld van een tenenkrullende onkunde om een uitspraak te begrijpen... |
Citaat:
|
Het EHRM kan ook nog een tegenstrijdige uitspraak doen
|
Citaat:
|
Ik denk dat het wel duidelijk is wat er gaat beslist worden. Zelfs de Europese commissie zat op de lijn van Francken + blijkbaar heeft het EU parlement al iets geprobeerd in den trant dat men wel kan afdwingen om die humanitaire visa af te leveren, maar hebben de lidstaten dat volledig geblokkeerd.
Wees maar gerust: ook het EHRM zal de juiste uitspraak doen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be