andev |
12 maart 2017 16:06 |
Termont en Turkije
Citaat:
De Gentse burgemeester Daniël Termont voelt zich ‘compleet in de steek gelaten’ door de regering, omdat die geen standpunt inneemt over hoe er moet worden omgegaan met Turkse politici die in ons land campagne willen voeren over het nakende referendum in Turkije.
‘Ik ben op dit moment niet geconfronteerd met een concrete aanvraag’, zegt Daniël Termont. ‘Wel heb ik bij Binnenlandse Zaken gevraagd naar onderrichtingen, want dit is een zaak van internationale politiek geworden waar burgemeesters nu over moeten beslissen. Net omdat de kwestie een zaak van internationale politieke verhoudingen wordt, vindt Termont dat de regering zich moet uitspreken en informatie geven aan burgemeesters. ‘Ik voel me compleet in de steek gelaten door de regering die geen standpunt inneemt. In Nederland doet men dat wel. Mijn collega Aboutaleb (burgemeester van Rotterdam) kreeg richtlijnen van de regering, het was wel een standpunt waar ik het niet eens mee ben, maar hij kreeg tenminste duidelijkheid. Hier laat men de burgemeesters doen, om dan achteraf te kunnen zeggen dat er fouten gemaakt zijn. Nogmaals, dit heeft absoluut niets meer te maken met lokale gebeurtenissen, dit overschrijdt niet alleen de grenzen van de stad, maar ook die van ons land.
uit DSonline vandaag’
|
Meneer Termont verkoopt nog niet genoeg hypocrisie met het geval van de Roma die ingebroken hebben in een huis terwijl de bewoners afwezig zijn, hij zal het nog eens overdoen wanneer er protest komt vanwege zijn Turkse inwoners ivm Erdogan.
Hij laat enerzijds zijn mening kennen door niet akkoord te gaan met de houding van zijn Nederlandse confrater van Rotterdam maar hij vindt het heel erg dat hij zou moeten iets verbieden aan zijn Turken zonder het op de regering te kunnen steken!
Dat hij dus maar zijn sossenhart laat spreken als hij voor de keuze staat en een deel van zijn stad in de vernieling laat gaan door gewelddadige protesten van zijn Turkse vrienden die hij geen strobreed in de weg wil leggen.
Het is de bedoeling van de islam en de moslims van de landen waar ze stilaan genoeg in aantal zijn hun wil op te leggen, desnoods met geweld.
Dat zal dan een voorproefje zijn...
Nog leuke en interessante dagen in het verschiet.
|