Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Vraagje aan mensen die iets van selectieprocedures kennen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=237876)

Libro 19 maart 2017 17:44

Vraagje aan mensen die iets van selectieprocedures kennen

Ik krijg af en toe aanbiedingen in mijn mailbox voor functies die totaal niet met mijn profiel overeenstemmen (vertegenwoordiger in hoogspanningskabels e.d.). Deze berichten komen van medewerkers van de selectiekantoren zelf, het zijn dus geen job alerts. Lezen die recruiters de C.V.'s niet, worden ze per aangebrachte sollicitant betaald, scheelt er iets aan hun verzendlijsten... of waaraan kan dat liggen?

koe de poing 19 maart 2017 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8408308)
Ik krijg af en toe aanbiedingen in mijn mailbox voor functies die totaal niet met mijn profiel overeenstemmen (vertegenwoordiger in hoogspanningskabels e.d.). Deze berichten komen van medewerkers van de selectiekantoren zelf, het zijn dus geen job alerts. Lezen die recruiters de C.V.'s niet, worden ze per aangebrachte sollicitant betaald, scheelt er iets aan hun verzendlijsten... of waaraan kan dat liggen?

vwala

Gamla 19 maart 2017 17:50

Ik denk dat het aan jou ligt eerlijk gezegd.
Je vraagt gewoon om een selectie.

Xenophon 19 maart 2017 18:37

Citaat:

Meneer denkt dat hij te goed is om vertegenwoordiger in hoogspanningskabels te worden?

eno2 19 maart 2017 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8408340)
Meneer denkt dat hij te goed is om vertegenwoordiger in hoogspanningskabels te worden?

Wie niet?

Libro 19 maart 2017 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8408340)

Ja ;-).

Alle gekheid op een stokje: de klant vraagt een technisch onderlegd persoon met ervaring in sales. Stuur jij dan een jurist die nooit in de sales gewerkt heeft en die in zijn CV geen aanspraak maakt op enige diepgaande technische kennis?

Eduard Khil 19 maart 2017 19:05

Citaat:

classic probleem. Ik heb hetzelfde.

De mails die je krijgt zijn meestal (semi)automatische mailings. Je zit dus ergens in hun adreslijsten met bepaalde trefwoorden en als ze die aanklikken krijg je dus af en toe mails met job aanbiedingen die slechts met de beste moeite van de wereld bij u passen.

Gewoon laten weten aan de headhunters/selectiekantoren dat ze hun lijsten moeten aanpassen of u gewoon schrappen als ze niet bijleren.

Libro 19 maart 2017 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 8408311)
vwala

Weinig ernstige selectieprocedure dus.

Tavek 19 maart 2017 19:07

Ik krijg geen mails, behalve inmails via linkedin.

En dat zijn meestal serieuze job offers. Maar ik zit ook niet CV databases zoals stepstone en dergelijke.

Libro 19 maart 2017 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8408357)
classic probleem. Ik heb hetzelfde.

De mails die je krijgt zijn meestal (semi)automatische mailings. Je zit dus ergens in hun adreslijsten met bepaalde trefwoorden en als ze die aanklikken krijg je dus af en toe mails met job aanbiedingen die slechts met de beste moeite van de wereld bij u passen.

Gewoon laten weten aan de headhunters/selectiekantoren dat ze hun lijsten moeten aanpassen of u gewoon schrappen als ze niet bijleren.

Verzendlijsten louter gebaseerd op opleidingsniveau i.p.v. op de concrete studies en ervaring dus.

Eduard Khil 19 maart 2017 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8408360)
Ik krijg geen mails, behalve inmails via linkedin.

die krijg ik ook vaak. Alleen heb ik het "probleem" dat mijn huidige "functietitel" door HR mensen al zodanig mismeesterd is dat wat ze aanbieden totaal niet op het juiste niveau is. Bij mijn huidige werkgever is een manager nog echt een manager. Bij de modale HR-mens is haast iedereen manager. Een verkoper bestaat bij wijze van spreken niet meer, dat zijn allemaal "account managers" :lol:

ga dan maar uitleggen dat hetgene waarvoor ze u contacteren al twee stappen onder uw huidige niveau is :lol:

eno2 19 maart 2017 19:12

Met verkoop van hoogspanningskabels, you could Khill yourself...

Eduard Khil 19 maart 2017 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8408361)
Verzendlijsten louter gebaseerd op opleidingsniveau i.p.v. op de concrete studies en ervaring dus.

beide, eerlijk gezegd. Ik heb bvb ooit ervaring opgedaan in een HVAC bedrijf, en af en toe komen ze nog af met functies die daar iets mee te maken hebben, maar zwaar onder mijn huidige niveau

Eduard Khil 19 maart 2017 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8408365)
Met verkoop van hoogspanningskabels, you could Khill yourself...

door op een foute manier uit je hangmat te vallen, ook :lol:

Wapper 19 maart 2017 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8408368)
door op een foute manier uit je hangmat te vallen, ook :lol:

Zeer gevaarlijk idd!

Eduard Khil 19 maart 2017 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8408397)
Zeer gevaarlijk idd!

trolololo :lol:

The Paulus Experience 20 maart 2017 00:09

Citaat:

Het feit dat ze jurist niet hoog inschatten

strijkijzer 20 maart 2017 06:44

Bij de VDAB krijg je bovenop de van de pot gerukte werkaanbiedingen gratis en voor niks dreigbrieven om uw uitkering af te nemen als je er niet op ingaat. VDAB, 20 jaar lang al, wat we zelf doen doen we beter. :)

strijkijzer 20 maart 2017 06:48

Het algoritme staat nog niet op punt.

maddox 20 maart 2017 08:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer (Bericht 8408642)
Bij de VDAB krijg je bovenop de van de pot gerukte werkaanbiedingen gratis en voor niks dreigbrieven om uw uitkering af te nemen als je er niet op ingaat. VDAB, 20 jaar lang al, wat we zelf doen doen we beter. :)

Ik ken het. Als fotolasser een aanbieding krijgen om fotocollages te gaan maken bij een drukkerij...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be