![]() |
Antwerpenaars krijgen boete, buitenlanders gaan vrijuit
BRON
Detail tekst: Citaat:
Dan vraag je u toch keer op keer af: Waar staat toch dat Verenigde Europa voor???? 8O |
Dat wisten ze toch op voorhand, dus waarom dit circus met nummerplaatherkenning?
(overigens is dit een dubbele draad: http://forum.politics.be/showthread.php?t=237851) |
OOPS dubbel sorry.
Of was het, om het toch nog maar eens, onder de aandacht te brengen? :-D |
Toch raar dat ik de media niet hoor zeiken over de milieuzone in Gent.
|
En dan nog zeiken en janken wat men al jarenlang wist:
Citaat:
|
Gewoon de uitlaat naar binnen verplichten en de zaak is zo opgelost. Laat de vervuiler betalen.
Of anders de grondwet toepassen en de schending van de lichamelijke integriteit verbieden. |
Citaat:
Al blijf ik tegen zo'n milieuzones. |
Citaat:
Wat met de milieuzones die nog komen in Brussel en Gent? Daar wordt de handhaving met mobiele scanvoertuigen gedaan, dus gaan "de buitenlanders" alweer vrijuit (zoals in Antwerpen), omdat die Europese overeenkomst nog niet bestaat, ook schuld van de NVA? ;-) Citaat:
Citaat:
(scaninfra kan in D altijd nog als Europees alle voertuigendatabanken gebruikt mogen worden, met 25 EU-landen is het nog niet in orde... anno 2017) En wat ik beter vind is dat Gent en Brussel ook niet voor wat geld bepaalde diesels gaat toelaten zoals Antwerpen, dus alweer geen typische jankers die zeggen dat mits betaling je plots een propere diesel hebt: Citaat:
|
Ik vind milieuzones zeker OK, ze mogen zelfs gerust veel strenger zijn voor diesels.
In D spreekt men al tegen 2018 -in Stuttgart- ook de diesels euronorm 5 te weren in het centrum, sowieso allemaal sjoemeldiesels (zelfs euronorm 6 sjoemelt nog). Watjes-Belgie doet het veel te laks alhoewel Brussel de negende vuilste stad is gaan ze iets invoeren wat niets significant gaat helpen, met enkel euronorm 1 mss later 2 te verbieden betreft het maar enkele wrakken van diesels. Euronorm 2 wil men zelfs nog enkele jaren toelaten indien dat krantenbericht definitief wordt. Brussel 2018, Gent 2020? Of jaáren te laat. Waar andere landen in de regel nooit geen diesels meer toelaten zonder roetfilter (dus minstens euronorm 4) gaan de watjes nog euronorm 2 toelaten, onbegrijpbaar. Naja dat zijn dan weer politici die 10 jaar geleden de diesel gepromoot hebben... zelfs ecopremies tot 15 % uitgedeeld hebben aan stadsdiesels... Citaat:
Citaat:
|
Antwerpenaars krijgen boete, buitenlanders gaan vrijuit
De NMBS en brommertjes met 200 meter kankerstankstraat er achter ook.
|
Citaat:
Verplaats je in het denkkader van die steden/gemeenten met hun LEZ. Dat denkkader gaat ervan uit dat luchtvervuiling in steden/gemeenten ongeveer volledig toe te schrijven is aan het autoverkeer. De verwachtingen bij het invoeren van de LEZ waren hooggespannen maar de resultaten bleven uit. En dat is overal het geval. Het onderzoek van de universiteit van Birmingham uit 2015 http://pure-oai.bham.ac.uk/ws/files/...nment_2015.pdf dat de resultaten van 40 LEZ's in heel Europa heeft onderzocht komt tot de conclusie dat de resultaten zoals voorspeld uit de modelberekeningen in de praktijk van geen kanten worden gevonden, integendeel: door de band heeft de invoering van een LEZ geringe tot verwaarloosbare effecten. Vanuit het eerder getekend denkkader (luchtvervuiling in steden/gemeenten is ongeveer volledig toe te schrijven aan het autoverkeer) is het logisch te veronderstellen dat onvoldoende voertuigen de toegang tot de stad/gemeente werd ontzegd. De eerstvolgende groep die in het vizier komt zijn de Euro-5 diesels want "iedereen weet toch dat die allemaal sjoemelen en in werkelijkheid oneindig veel meer vervuilen dan in theorie". Laat ze maar doen, laat ze die Euro-5'en maar verbieden. Het zal niets opbrengen. Het denkkader is gewoon verkeerd. |
Het fijnstof dat bewezen kankerverwekkend is komt van dieselvoertuigen. Bron IARC https://www.iarc.fr/en/media-centre/...fs/pr213_E.pdf
En natuurlijk de grote boosdoener voor de ziektelast uitgedrukt in DALYs zelfs voor 71% van de onderzochte boosdoeners. Dus men is verplicht iets te doen in steden: camions worden enkel daar toegelaten omdat het niet anders kan, voor diensten-leveringen, maar ook dat kan nog beter, bussen op diesels is ook uit den boze, in menig land verboden in stadscentra. Men moet dus iets doen, een dieselwagen is namelijk voor niets nodig in het stadsverkeer, alternatieven genoeg. Wil men absoluut met zijn diesel in het stadcentrum zal men aan de rand moeten parkeren en verder een alternatief nemen om in het centrum te komen, daar kan de overheid wel voor zorgen. :-D Citaat:
Citaat:
De benzinerijders hebben er geen probleem mee, het is jouw keus met een diesel te rijden. LEZ heeft men in D al in 2008 ingevoerd, dat het ooit in gans Europa ging komen was dus voorspelbaar. Roken is zelfs verboden geworden op bepaalde plaatsen, ooit ging men dus de giftigste auto's verbieden op bepaalde plaatsen. Aja passief roken heeft VMM/VITO ook onderzocht in DALY's... Omgevingstabaksrook: 6.600 DALY's geschat Fijnstof: 79.500 DALY's geschat, daarbij heeft men zelfs niet het schadelijkste fijnstof meegerekend.... |
Citaat:
|
Citaat:
Tegen 2025-2030 gaan ze eerst de diesel, en wslk later ook bepaalde benzines, volledig verbieden uit de grote steden, zeg nu niet dat men niet verwittigd wordt. Citaat:
|
Ze kunnen wat van discrimineren in Antwerpen.
Je kan een fietskorting bekomen wanneer je door de grote werken heen moet. Echter moet je én een auto hebben én een smartphone. https://www.slimnaarantwerpen.be/nl/...ting-aanvragen Ik ben speciaal verhuist om niet met een wagen te moeten rijden en heb er dus geen. Dus de mensen die me kanker bezorgen die worden nu beloond voor hun jarenlange islamsponsoring, kankerverspreiding, sluikstorten van banden- en remafval, sluikstorten van lawaaivervuiling, ... en ik kan op mijn kin kloppen. 't Is net als met de werkloze forummers die zich te goed voelen om een wc te kuisen ('k heb last van prikkels meneer). Die krijgen ook gratis euro's op kap van de mensen die wel voort ploeteren. De Wever is precies ne socialist. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be