![]() |
Hoe hoog schat je je plaats op de maatschappelijke ladder?
Hoe hoog schat je je plaats op de maatschappelijke ladder?
Maatschappelijke ladder: Dat (on)ding is in de sociologie en IRL van groot belang. Definitie: indeling van mensen hun maatschappelijke positie, bepaald door macht, status en inkomen. Status definition: the position of an individual in relation to another or others, especially in regard to social or professional standing. Dus daar gaan we: op een schaal van 0 tot 10 Wie wil mag zeggen waarmee dat correspondeert als gezags- status- of inkomenspositie, bv gepensioneerde. Eno2= 2 Macht: geen Status: gepensioneerde Inkomen: 1300€ bruto Als vroegere werkloze zou dat 1 geweest zijn. Wat ik als nul beschouw zeg ik er niet bij, dat beoordeel je maar zelf. Een negatieve schaal bestaat niet. |
K&K aub.
|
Is jouw plaats op de maatschappelijke ladder K&K :cry:
|
Ik ben nog aan het klimmen ....:lol: mijn oren suizen er nog van
|
Citaat:
|
Citaat:
Toch beter zo dan rondzeulen met een minderwaardigheidscomplex? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Zelf zie ik er geen nut in om mezelf op een bepaald trapje te proberen plaatsen. |
Citaat:
expliciet gradaties aan te brengen tussen maatschappelijke posities. En dan dit: een gespijsde bankrekening/bezit zal je onveranderlijk in de richting 10 duwen... |
Sociologen, ja.
Maar toch. Hier is info ter educatie van 16 -jarigen: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Solliciteer eens naar een job en u zal merken hoe hoog u op de maatschappelijke ladder staat.
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waar ik sta? Boven de 10. Want iedereen noemt mij een narcist. Of op nul want wat er in de maatschappij gebeurt interesseert mij niet. Ik kijk naar mezelf en al de rest zijn enkel mogelijke manieren om mezelf te verrijken. Ik moet geen aanzien hebben en hoeveel waarde bezit is mijn zaak en dat moet niemand anders weten. Ik zeg waarde want euro's is nog het absolute minimum. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
10, uiteraard, waar anders?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be