![]() |
Op elke planeet bestaat er een andere tijd?
Wanneer het gaat om tijd, hoe uniek is dan de Aarde met rotatie van 24 uur in een dag en 365 dagen in een jaar?
De biologie op Aarde is er op afgesteld en ook het bioritme van de mens. Op planeten met een andere rotatiesnelheid dan de Aarde is er de tijd ook anders. Of niet? |
De tijd is er anders,maar ik weet ook niet juist waarom.Het heeft te maken met zwaartekracht geloof ik.
|
De tijd is er anders,maar ik weet ook niet juist waarom.Het heeft te maken met zwaartekracht geloof ik.
|
Citaat:
Alleen in de microkosmos is de tijd veel en veel sneller dan bij ons: 10^23 x zo snel. vertaling: het Universum is eeuwig wegens de veel snellere en snellere, enzovoort, tijden in de microkosmossen. Onze 13,7 miljard jaar sinds de Grote Knal zijn in werkelijkheid een inwendige eindeloosheid van tijden voor de microwezens. |
Goh, man echt, moet die microdeeltjes-zever nu in ver elke draad worden gepost. We weten het nu wel al ver.
Tijd is geen lineaire entiteit (gelijk 1 seconde per seconde). Check even: http://thescienceexplorer.com/univer...-time-dilation |
Citaat:
|
Citaat:
Op de andere planeet zal 'ons' uur even lang duren, maar daarom niet het 24e gedeelte van de plaatselijk dag zijn. Hoewel... Bij de plaatsbepaling door GPS en andere gelijkaardige systemen is er rekening gehouden met het feit dat de tijdsverloop bij die satellieten anders is dan hier op aarde. Een identieke klok op aarde en die op de satelliet gaan verschillen geven. |
Zie ook de "Equation of Time"...
![]() |
Citaat:
Citaat:
http://home.kpn.nl/wegge168/einstein.html |
Op de planeet xnorf rekenen ze met aardse uren maar alleen omdat edrd khlltrll er aan de macht gekomen is
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bonjour micro. :lol::lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Laat staan dat iemand er iets van begrijpt. En in vele andere fora ben ik gebannen of weggepest. Zo staat het er voor met de zogenaamde vrijheid en verdraagzaamheid. Maar Einstein, echt, die kent iedereen, die tot treurens toe tevoorschijn wordt gehaald. |
Citaat:
|
Citaat:
Welkom microwezentjes, die 1000 x zo belangrijk zijn als de theorie van Einstein. Geloofde Einstein niet in God? Nu: hier is Hij dan, de enige ware, meer dan welke formule dan ook. |
Citaat:
De tijd is in principe objectief, anders zou deze niet subjectief waar genomen kunnen worden. Dus de subjectieve waarneming is afhankelijk van het objectief bestaan van de tijd als de snelheid waarmee iets verandert. |
Citaat:
Maar hij schreef wel dit: Citaat:
|
Zolang je ver genoeg weg blijft van een gravitationele event horizon is er niet veel aan de hand.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be