Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   De moord op Sofie Muylle (https://forum.politics.be/showthread.php?t=238038)

Blue Sky 30 maart 2017 13:15

De moord op Sofie Muylle

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...uylle-27.dhtml

Indien ze geen afspraak had met een bekende ( wat gemakkelijk gecontroleerd kan worden aan de hand van berichten op GSM ed ), ben ik geneigd te denken in de richting van aan een rondhangende illegaal / asielzoeker – mogelijk van Noord-Afrikaanse origine.

Indicaties die in deze richting wijzen: de nabijheid van de haven van Zeebrugge, een politie agent nam reeds een foto van de man omdat hij hem verdacht vond ( doorgaans getinte personen ), de tengere bouw van de man, het feit dat hij blijkbaar onbeperkt veel tijd heeft om er 7 uur rond te dwalen, blijkbaar niet weet dat Knokke vol camera’s hangt en hij overal gefilmd wordt en niemand hem schijnt te (her)kennen. Velen van deze nieuwkomers minachten ook Westerse, zogezegde decadente vrouwen en hebben een voorkeur voor blond / bruin harige vrouwen.

Wat denkt u ervan?

Hypochonder 30 maart 2017 13:25

Ik vind het een vreemde, bizarre zaak als je al die details weet die nu reeds zijn vrijgegeven. Je vraagt je af waarom ze geen camera's plaatsen die veel betere beelden leveren, op de beelden die ze nu hebben zie je eigenlijk bijna gewoon schimmen en wat kleuren.

Zeus 30 maart 2017 13:32

Ik denk dat jij een schaamteloos mannetje bent om de moord op dat meisje aan te wenden voor een zoveelste internetrant over vluchtelingen.

Henri1 30 maart 2017 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8416727)

Indien ze geen afspraak had met een bekende ( wat gemakkelijk gecontroleerd kan worden aan de hand van berichten op GSM ed ), ben ik geneigd te denken in de richting van aan een rondhangende illegaal / asielzoeker – mogelijk van Noord-Afrikaanse origine.

Indicaties die in deze richting wijzen: de nabijheid van de haven van Zeebrugge, een politie agent nam reeds een foto van de man omdat hij hem verdacht vond ( doorgaans getinte personen ), de tengere bouw van de man, het feit dat hij blijkbaar onbeperkt veel tijd heeft om er 7 uur rond te dwalen, blijkbaar niet weet dat Knokke vol camera’s hangt en hij overal gefilmd wordt en niemand hem schijnt te (her)kennen. Velen van deze nieuwkomers minachten ook Westerse, zogezegde decadente vrouwen en hebben een voorkeur voor blond / bruin harige vrouwen.

Wat denkt u ervan?

Is dat niet erg kort door de bocht ?

Zeus 30 maart 2017 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8416732)
Ik vind het een vreemde, bizarre zaak als je al die details weet die nu reeds zijn vrijgegeven. Je vraagt je af waarom ze geen camera's plaatsen die veel betere beelden leveren, op de beelden die ze nu hebben zie je eigenlijk bijna gewoon schimmen en wat kleuren.

1. kost
2. opslag
3. focus
4. camera's hebben geen aantoonbaar effect op criminaliteit, dus waarom erin investeren

Anna List 30 maart 2017 13:51

nog 5 posts en t is de schuld van N-VA en BDW.
én de hoogte vd ambtenarenpensioenen.

demonen 30 maart 2017 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8416745)
nog 5 posts en t is de schuld van N-VA en BDW.
én de hoogte vd ambtenarenpensioenen.

Is er geen verband met "de terrorist van de Meir"?

Blue Sky 30 maart 2017 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8416735)
Ik denk dat jij een schaamteloos mannetje bent om de moord op dat meisje aan te wenden voor een zoveelste internetrant over vluchtelingen.

Dit is gewoon een moord die het hele land bezig houdt en ik geef gewoon aan op basis van een aantal indicaties in welke richting men de dader zou kunnen zoeken. Uiteraard hoeft dat niet zo te zijn, maar de indicaties zijn er toch.

Ik kan wel begrijpen dat dit niet in uw politiek correcte kraam past en u er daardoor meteen allerhande politieke motieven achter zoekt.
Mochten er indicaties zijn die richting een autochtone bewoner van Brugge zijn, dan had u er wellicht geen probleem mee.

Dit even ter zijde, want ik bekijk de zaken liever nuchter en objectief en daarbij is geen ruimte voor taboe of politiek correcte linkse censuur.

HOUZEE ! 30 maart 2017 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8416735)

Wat vindt u dan zo schaamteloos aan deze hypothese? Het feit dat ze niet politiek-correct is?

Denkt u nu echt wérkelijk dat de speurders deze denkoefening nog niet gemaakt hadden?

En laat ons wel zijn ... ik hoop dat de moordenaar gevat wordt ... en zijn huidskleur kan mij geen *** schelen

Blue Sky 30 maart 2017 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8416738)
4. camera's hebben geen aantoonbaar effect op criminaliteit, dus waarom erin investeren

Is dat een grap of pure naïviteit? Je zou eens moeten weten hoeveel misdrijven er worden opgelost met behulp van camera beelden ... of omgekeerd hoeveel er niet zouden opgelost geraken.

pajoske 30 maart 2017 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 8416761)
Wat vindt u dan zo schaamteloos aan deze hypothese? Het feit dat ze niet politiek-correct is?

Denkt u nu echt wérkelijk dat de speurders deze denkoefening nog niet gemaakt hadden?

Dezelfde hypothese werd direct geuit bij de moord op Marianne Vaatstra. En de speurders zochten ook in die richting. Zaten zij ff mis.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Moord_...ianne_Vaatstra

HOUZEE ! 30 maart 2017 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8416760)
Dit is gewoon een moord die het hele land bezig houdt en ik geef gewoon aan op basis van een aantal indicaties in welke richting men de dader zou kunnen zoeken. Uiteraard hoeft dat niet zo te zijn, maar de indicaties zijn er toch.

Ik kan wel begrijpen dat dit niet in uw politiek correcte kraam past en u er daardoor meteen allerhande politieke motieven achter zoekt.
Mochten er indicaties zijn die richting een autochtone bewoner van Brugge zijn, dan had u er wellicht geen probleem mee.

Dit even ter zijde, want ik bekijk de zaken liever nuchter en objectief en daarbij is geen ruimte voor taboe of politiek correcte linkse censuur.

Inderdaad. Dat soort denkoefeningen zijn bovendien cruciaal, omdat ze de juiste trigger kunnen zijn welke iemand net dat ene belangrijk detail doen herinneren. Maar Erdoganaanhanger Zeus zit meteen op zijn paard omdat het woord illegaal eens is gevallen ...

Blue Sky 30 maart 2017 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8416732)

Dat is inderdaad frappant in tijden van HD en UHD. Misschien is dit te verklaren door de relatief beperkte beschikbare opslagcapaciteit?

dalibor 30 maart 2017 14:15

Blue Sky doet hier een Joe Van Holsbeeckje.

De schoofzak 30 maart 2017 14:30

Die camera's hangen daar wellicht al een tijdje, en zijn daardoor niet van de modernste. Eén man moet evenwel zeer gelukkig zijn met die beelden. En dat is de man die zonder dergelijke beelden, wellicht in voorhechtenis zou zitten zuchten nu en merken dat zijn kreten van onschuld niet geloofd worden. Want nu is het wel een aangenomen bewezen feit: die jonge vrouw liep alleen her en der rond enz.

Hypotheses in ernstige zaken moet je maken op basis van alle beschikbare informatie. De enigen die dat dus kunnen doen in deze zaak, zijn de flikken die bezig zijn met dat onderzoek.

Om maar te zeggen dat deze draad echt een non-draad is. Dikke zeverdraad.

.

Xenophon 30 maart 2017 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8416762)
Is dat een grap of pure naïviteit? Je zou eens moeten weten hoeveel misdrijven er worden opgelost met behulp van camera beelden ... of omgekeerd hoeveel er niet zouden opgelost geraken.

Niettemin blijft de criminaliteit gebeuren, zelfs onder toezicht van camera's.

Hij heeft dus wel een punt, ook opgeloste criminaliteit is eerst moeten gebeuren.

zonbron 30 maart 2017 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8416727)

Wat denkt u ervan?

Klopt. Het is zo'n type in vluchtelingenplunje... dat staat vast. Of hij nu de dader is...

Bobke 30 maart 2017 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8416763)
Dezelfde hypothese werd direct geuit bij de moord op Marianne Vaatstra. En de speurders zochten ook in die richting. Zaten zij ff mis.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Moord_...ianne_Vaatstra

Is het al op tv geweest?
Dat moet minsrens elke keer herhaald worden telkens ze ff niet mis zijn.

zonbron 30 maart 2017 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8416760)

:clapping: U krijgt het seal of approval van zonbron! ;-)

zonbron 30 maart 2017 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 8416765)
Inderdaad. Dat soort denkoefeningen zijn bovendien cruciaal, omdat ze de juiste trigger kunnen zijn welke iemand net dat ene belangrijk detail doen herinneren. Maar Erdoganaanhanger Zeus zit meteen op zijn paard omdat het woord illegaal eens is gevallen ...

Pots + jas met kap + de typische illegalenwalk/look. Minstens een verward man... maar wie het is en of hij de dader is weten we niet. Die blauwe jas zal ondertussen ook ergens op het stort liggen of ergens in de noordzee ronddobberen...

Die gast zien we niet meer terug.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be