Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Absurd stadsplan Gent (https://forum.politics.be/showthread.php?t=238046)

Mambo 30 maart 2017 21:39

Absurd stadsplan Gent
 
Grote leegloop in Gent al gestart.

Door het absurde stadsplan kan men niet anders dan 2 zaken te doen.
Als handelaar van diensten moet men nu opnieuw zijn klanten filteren op financiële haalbaarheid en op bereikbaarheid.
Dit betekend voor de meeste klanten dat ze a) 25 �* 50% duurder zullen moeten worden en b) dat in zones waar er onvoldoende klanten overblijven geen werken meer zullen gedaan worden.

Om één en ander te verduidelijken zie de routes die men vanaf nu moet volgen.
Er zullen vanaf 03/04/2017, 5 verschillende Autovrije Gebieden zijn en u kunt voor elk Autovrij Gebied een vergunning aanvragen om binnen te rijden.
Autovrij Gebied 1 = centrum
Autovrij Gebied 2 = buurt rond Koestraat
Autovrij Gebied 3 = buurt rond Kortedagsteeg, Walpoortstraat
Autovrij Gebied 4 = Verlorenkost
Autovrij Gebied 5 = Overpoortstraat.

Bij Autovrij Gebied 1 zijn er wel 4 sectoren: 1a, 1b, 1c en 1d. Om in Gebied 1 binnen te rijden moeten u kiezen langs welke sector u dat wenst te doen. Eens gekozen moet u altijd via deze sector binnenrijden maar eens u binnen bent, kunt u ook naar de andere sectoren rijden. Sector 1b heeft bijvoorbeeld 7 toegangspoorten langs waar men het Autovrij Gebied kan binnenrijden.

Iedereen dus op dezelfde baan. Geen links of rechts meer. Wie bv om 2 uur de sector moet verlaten voor een ander adres van werk…moet daarna terug naar zijn eerste toegangspoort om vervolgens gans de cirkel opnieuw te rijden. Militaire clearence met toelatingspas. Dus eender uit welke richting u komt u moet dezelfde weg volgen ook al moet u daarvoor 3 of 6 keer de stad volledig weer rondrijden.
De uitstoot zal dus niet groener worden maar men creëert een muur van smog rondom Gent die misschien wel 500% hoger zal zijn dan vandaag.

Mambo 30 maart 2017 22:20

Bovendien betekend dit ook voor Gent (en hier heeft misschien nog niet veel mensen bij stilgestaan) dat alle handel buiten bepaalde zones geen aantrekkingskracht noch passage zal krijgen. Want immers eenmaal in een zone, blijf je er want als je er buiten gaat moet je terug volledig rondom gaan om terug in die eerste zone binnen te mogen.

Niemand gaat dat 2 keer doen voor zijn plezier. Stel u maar de files al eens voor te vergelijken met de files in Parijs op de route de soleil door de stad. 3 of 4 uur aanschuiven zonder mankeren om de poort Italia te kunnen bereiken.

Gent idem nu dus.

Garry 30 maart 2017 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8416996)
Grote leegloop in Gent al gestart.

Door het absurde stadsplan kan men niet anders dan 2 zaken te doen.
Als handelaar van diensten moet men nu opnieuw zijn klanten filteren op financiële haalbaarheid en op bereikbaarheid.
Dit betekend voor de meeste klanten dat ze a) 25 �* 50% duurder zullen moeten worden en b) dat in zones waar er onvoldoende klanten overblijven geen werken meer zullen gedaan worden.

Om één en ander te verduidelijken zie de routes die men vanaf nu moet volgen.
Er zullen vanaf 03/04/2017, 5 verschillende Autovrije Gebieden zijn en u kunt voor elk Autovrij Gebied een vergunning aanvragen om binnen te rijden.
Autovrij Gebied 1 = centrum
Autovrij Gebied 2 = buurt rond Koestraat
Autovrij Gebied 3 = buurt rond Kortedagsteeg, Walpoortstraat
Autovrij Gebied 4 = Verlorenkost
Autovrij Gebied 5 = Overpoortstraat.

Bij Autovrij Gebied 1 zijn er wel 4 sectoren: 1a, 1b, 1c en 1d. Om in Gebied 1 binnen te rijden moeten u kiezen langs welke sector u dat wenst te doen. Eens gekozen moet u altijd via deze sector binnenrijden maar eens u binnen bent, kunt u ook naar de andere sectoren rijden. Sector 1b heeft bijvoorbeeld 7 toegangspoorten langs waar men het Autovrij Gebied kan binnenrijden.

Iedereen dus op dezelfde baan. Geen links of rechts meer. Wie bv om 2 uur de sector moet verlaten voor een ander adres van werk…moet daarna terug naar zijn eerste toegangspoort om vervolgens gans de cirkel opnieuw te rijden. Militaire clearence met toelatingspas. Dus eender uit welke richting u komt u moet dezelfde weg volgen ook al moet u daarvoor 3 of 6 keer de stad volledig weer rondrijden.
De uitstoot zal dus niet groener worden maar men creëert een muur van smog rondom Gent die misschien wel 500% hoger zal zijn dan vandaag.

Dat is goed voor 't fijn stof.

Ofwel zijn die verkeersdeskundige allemaal knetter gek of wel zitten hun koppen stampvol met fijn stof.

Schelfie 31 maart 2017 07:34

Ik vraag mij af welke volslagen wereldvreemde tjoeper dit ingodsnaam heeft uitgedacht.

Aan de idioterie te zien gok ik iemand van een groene strekking.

strijkijzer 31 maart 2017 15:00

Had men gewoon de uitlaat verboden de problemen waren al lang opgelost.

Zucht 31 maart 2017 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer (Bericht 8417453)
Had men gewoon de uitlaat verboden de problemen waren al lang opgelost.

Geldt het plan dan niet voor electrische auto's ?

Eyjafjallajökull 31 maart 2017 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 8417122)
Ik vraag mij af welke volslagen wereldvreemde tjoeper dit ingodsnaam heeft uitgedacht.

Aan de idioterie te zien gok ik iemand van een groene strekking.

Filip Watteeuw natuurlijk. En op social media kan men er niet mee lachen :-D

Hij voelt zich bedreigd en is er mee naar de flikken gestapt :

Watteeuw naar politie na bedreigingen

Citaat:

Sommige verwijten neigen naar doodsbedreigingen, maar ook de verbastering van zijn naam naar 'Ratteeuw' vindt hij niet zo onschuldig. "Als ik berichten zie op Facebook dat de groenen en meteen ook alle bakfietsers ratten en ongedierte worden genoemd, dan is dat toch wel bijzonder onaangenaam. De vorige keer dat er groepen mensen zo genoemd werden, was in de jaren dertig.
Weer de jaren dertig natuurlijk...

De flikken zeggen al eigenlijk niks te kunnen doen 8O

de vuile muilekoek 31 maart 2017 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer (Bericht 8417453)
Had men gewoon de uitlaat verboden de problemen waren al lang opgelost.

Kunnen roetfilters niet helpen?

strijkijzer 31 maart 2017 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8417485)
Kunnen roetfilters niet helpen?

De enige goede roetfilters zijn de longen van diegene aan het stuur.

Garry 1 april 2017 00:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer (Bericht 8417453)
Had men gewoon de uitlaat verboden de problemen waren al lang opgelost.

Daar zit ik op te wachten tot er een kieke dat zou beslissen. Dan zitten ze pas echt in de problemen.
1) Mensen zullen terug moeten verhuizen met een stootwagen.
2) geen ladderliften meer dus draag je zaken maar langs de trap als ze niet in de lift kunnen.
3) Geen ophaling van vuilnis meer.
4) Laat je kot maar opsmoren als het brand.
5) Zie dat je gezond blijft want geen Mug of ziekenwagen meer.
6) Hopelijk heb je geen dokter nodig die aan huis komt want die kan onmogelijk nog evenveel patiënten bezoeken .
7) idem wat thuisverpleging betreft. of die moeten al speciaal eerst een elektrische auto aankopen en daar gaan ze niet voor staan te springen.
8) Geen beenhouwers meer want die worden niet meer beleverd.
9) Geen bakkers meer want die worden niet meer beleverd.
10) gewoonweg geen handelaars meer want die worden niet meer beleverd.
11) 80% van het openbaar vervoer dat wegvalt omdat er niet overal trams rijden.

't Gaat prettig wonen worden in hun betonnen konijnenkoten in de steden. :roll:

Vrijheideerst 1 april 2017 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 8417636)
Daar zit ik op te wachten tot er een kieke dat zou beslissen. Dan zitten ze pas echt in de problemen.
1) Mensen zullen terug moeten verhuizen met een stootwagen.
2) geen ladderliften meer dus draag je zaken maar langs de trap als ze niet in de lift kunnen.
3) Geen ophaling van vuilnis meer.
4) Laat je kot maar opsmoren als het brand.
5) Zie dat je gezond blijft want geen Mug of ziekenwagen meer.
6) Hopelijk heb je geen dokter nodig die aan huis komt want die kan onmogelijk nog evenveel patiënten bezoeken .
7) idem wat thuisverpleging betreft. of die moeten al speciaal eerst een elektrische auto aankopen en daar gaan ze niet voor staan te springen.
8) Geen beenhouwers meer want die worden niet meer beleverd.
9) Geen bakkers meer want die worden niet meer beleverd.
10) gewoonweg geen handelaars meer want die worden niet meer beleverd.
11) 80% van het openbaar vervoer dat wegvalt omdat er niet overal trams rijden.

't Gaat prettig wonen worden in hun betonnen konijnenkoten in de steden. :roll:

De Clercq is zich al aan het draaien: "we kunnen later aanpassen wat beter moet". Dat geeft hopelijk hoop voor een coalitie zonder SP.A Groen.

Watteeuw met de dood bedreigen is er natuurlijk zwaar over, want zo worden de massale protesten tegen dit plan die wél gegrond zijn compleet uit de media gehouden.

Hypochonder 1 april 2017 11:15

In Gent krijgen ze nu eens echt waarvoor ze stemmen, zo simpel is dat.

Blue Sky 1 april 2017 11:16

In het land van de auto ayatollahs stuit zo een plan als pionier zijnde uiteraard op de nodige weerstand. Mensen weten immers niet beter en zeker Belgen zijn bekend om hun idioot autogebruik en het feit dat ze vastgeroest zijn in hun gewoontes, niet bijzonder pragmatisch zijn en ook niet open staan voor verandering.

Maar guess what, andere steden zullen volgen ...

Zwitser 1 april 2017 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8417761)
In het land van de auto ayatollahs stuit zo een plan als pionier zijnde uiteraard op de nodige weerstand. Mensen weten immers niet beter en zeker Belgen zijn bekend om hun idioot autogebruik en het feit dat ze vastgeroest zijn in hun gewoontes, niet bijzonder pragmatisch zijn en ook niet open staan voor verandering.

Maar guess what, andere steden zullen volgen ...

Inderdaad.

Als je gewoon de auto laat staan is er geen probleem. Met de fiets en te voet kom je immers overal door.

Vette Pois(s)on 1 april 2017 12:29

gezellig

Mambo 1 april 2017 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 8417763)
Inderdaad.

Als je gewoon de auto laat staan is er geen probleem. Met de fiets en te voet kom je immers overal door.

Yup alleen lopen ze niet ver en nemen ze niks mee.

Het is niet voor niets dat ze het wiel hebben uitgevonden hebben.

Mambo 1 april 2017 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 8417761)
In het land van de auto ayatollahs stuit zo een plan als pionier zijnde uiteraard op de nodige weerstand. Mensen weten immers niet beter en zeker Belgen zijn bekend om hun idioot autogebruik en het feit dat ze vastgeroest zijn in hun gewoontes, niet bijzonder pragmatisch zijn en ook niet open staan voor verandering.

Maar guess what, andere steden zullen volgen ...

Ook vastgeroest aan uw zetel zeker?

Doe maar eens 5 adressen per dag in 5 verschillende zones op uw manier.
Joggerke.

parcifal 1 april 2017 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8417804)
Yup alleen lopen ze niet ver en nemen ze niks mee.

Het is niet voor niets dat ze het wiel hebben uitgevonden hebben.

Begin een winkel in stootkarren en bakfietsen.
Succes gegarandeerd. ;-)

Zucht 1 april 2017 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 8417854)
Begin een winkel in stootkarren en bakfietsen.
Succes gegarandeerd. ;-)

Ja, net nadat ze het verbodsbord voor stootkarren uit de wegcode gehaald hebben wegens niet meer relevant, kunnen ze weer een nieuwe wegcode gaan invoeren om dit bord weer wettelijk te maken.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...de-zomer.dhtml
Citaat:

Het verbodsbord voor stootkarren wordt dan weer definitief naar de archieven verwezen.

Zwitser 1 april 2017 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8417805)

Doe maar eens 5 adressen per dag in 5 verschillende zones op uw manier.

Met de fiets bijvoorbeeld. Is stukken sneller dan me de auto. Zelfs zonder het nieuw vervoersplan.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be