Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Studie bewijst: BMW-rijders zijn echt het agressiefst (https://forum.politics.be/showthread.php?t=238054)

Universalia 31 maart 2017 07:40

Studie bewijst: BMW-rijders zijn echt het agressiefst

BRON

Het is al een ouder artikel maar dat belet niet dat het waar is.

Ik rijd met de regelmaat van de klok naar de kust en terug richting Antwerpen en ik mag het zo stellen dat ik daar al enorm dikwijls getuige van geweest zijn dat die BMW rijders totaal geen respect hebben voor de verkeersregels.

Ok, ok, bedrijfswagens en leasings waar meestal een snotneus inzit die totaal geen verstand heeft van hoe men met zo een wagen moet rijden.

Had ik er op de baan richting kust zelfs eentje voor die aan het bumperkleven was toen ik een andere wagen aan het voorbijsteken was.

Toen ik voorbij was kreeg ik nog een middelvinger te zien want het ging volgens dat clowneske figuurtje met BMW te traag naar zijn goesting.

Dan denk ik ... :roll: :roll:

Drosamadaris 31 maart 2017 07:53

Terecht! Je gaat niet voor iemand rijden als die er aan komt, zeker niet als dat een BMW is! Een stormram komt in zo'n gevallen goed van pas :D.

Johan217 31 maart 2017 08:04

Ik rijd graag achter BMW's, die maken de weg vrij voor mij :-D

Universalia 31 maart 2017 08:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 (Bericht 8417146)

Zo kan je het ook bekijken natuurlijk :rofl:

JimmyB 31 maart 2017 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8417123)
BRON

Het is al een ouder artikel maar dat belet niet dat het waar is.

Ik rijd met de regelmaat van de klok naar de kust en terug richting Antwerpen en ik mag het zo stellen dat ik daar al enorm dikwijls getuige van geweest zijn dat die BMW rijders totaal geen respect hebben voor de verkeersregels.

Ok, ok, bedrijfswagens en leasings waar meestal een snotneus inzit die totaal geen verstand heeft van hoe men met zo een wagen moet rijden.

Had ik er op de baan richting kust zelfs eentje voor die aan het bumperkleven was toen ik een andere wagen aan het voorbijsteken was.

Toen ik voorbij was kreeg ik nog een middelvinger te zien want het ging volgens dat clowneske figuurtje met BMW te traag naar zijn goesting.

Dan denk ik ... :roll: :roll:

Dit zeg ik ook altijd als ik eens een zotte toer uithaal, het is natuurlijk weer een BMW :-)

DewareJakob 31 maart 2017 10:37

Ik ken BMW-rijders die het wél goed doen. Maar die wel verontwaardigd zijn over de stelling van de draadstarter. Als die stelling van het agressief rijden klopt, en je rijdt zelf niet zo met je BMW, dan past het schoentje je gewoon toch niet.

DewareJakob 1 april 2017 11:38

Rijgedrag BMW-rijders verklaard:

Citaat:

bmw-bestuurders-lijden-aan-het-syndroom-van-niepincken
https://www.raaskalderij.be/2013/09/...an-niepincken/

:lol:

Universalia 2 april 2017 05:25

Dat er BMW rijders zijn die het niet graag zullen lezen dat begrijp ik best maar toch is het zo dat het juist die groep is die totaal geen respect opbrengt voor de verkeersregels in het algemeen.

Ik doe de E40 bijna alle dagen en ik weet genoeg over die hun manier van rijden.

En nee, ik zou van zijn leven geen BMW moeten hebben al gaven ze hem mij gratis. :D

dpg 2 april 2017 08:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8417769)
Rijgedrag BMW-rijders verklaard:

https://www.raaskalderij.be/2013/09/...an-niepincken/

:lol:

Met dit gegeven en het feit dat het meestal N-VA en vb kiezers zijn is de cirkel rond.

DewareJakob 2 april 2017 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 8418233)
Met dit gegeven en het feit dat het meestal N-VA en vb kiezers zijn is de cirkel rond.

:offtopic::offtopic::offtopic::offtopic::offtopic: :offtopic::offtopic::offtopic::offtopic::offtopic: :offtopic::offtopic::offtopic::offtopic::offtopic:
Je moet in Bruxelles eens gaan kijken wat er met opgefokte BMW's de straten onveilig maakt, en maak dan je punt. :roll::roll:

Tavek 2 april 2017 11:08

BMW's hebben een bepaald imago en dat trekt een bepaald type chauffeurs aan.

Het ligt echt niet aan de auto zelf hoor.

Mambo 2 april 2017 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8418281)

Het heeft iets te maken met degelijkheid.

Bobke 2 april 2017 12:56

Citaat:

Dat is inderdaad wat men beweert.

DewareJakob 2 april 2017 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8418306)
Dat is inderdaad wat men beweert.

En de schijnheiligheid van BMW die verveeld zit met dat imago, hoewel hun publiciteit voornamelijk gericht was naar mensen die voor hun ego een bepaald merk auto nodig hebben.
Maar inderdaad, BMW zijn degelijke auto's en niet iedereen koopt ze omwille van hun te klein pietje. ;-)

fred vanhove 2 april 2017 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 (Bericht 8417146)

Behalve als er sneeuw ligt .....dan staan ze overal in de weg:roll:

Mambo 2 april 2017 21:01

Ieder zijn merk.
Naar eigen smaak en beurs.

Universalia 3 april 2017 06:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8418516)
Ieder zijn merk.
Naar eigen smaak en beurs.

Zo is dat inderdaad.

Het ging er mij dan ook niet om of een BMW een goede of slechte wagen is, het gaat er juist om hoe bepaalde figuren er met rijden.

Die rijden op een manier die het merk/bedrijf geen goed imago gaat opleveren maar who cares?

Kijk ik kan gas geven. Kijk, ik laat de pk's van mijn wagen even los. Kijk, ik steek u gemakkelijk voorbij. Kijk, ik ga u uit de baan duwen. Kijk, ik kom van een invalbaan en ik ga vol op het gas, zelfs tussen twee vrachtwagens door, steek al de anderen direct voorbij recht naar het linkse race baanvak. Kijk, ik hoef zelfs mijn richtingaanwijzers niet te gebruiken ... korte lijst :rofl:

En zoals het met vele andere merken van wagens het geval is kan je ze best goed goedkoop kopen.

Koopjes?

:cheer: :cheer:

Tavek 3 april 2017 09:24

BMW heeft een sportiever imago en styling dan zijn concurrenten Audi en Mercedes bvb.

Ik ken veel jonge mannen die daarom voor BMW kiezen. Tzijn degelijke autos hoor.

Dadeemelee 3 april 2017 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8418745)
BMW heeft een sportiever imago en styling dan zijn concurrenten Audi en Mercedes bvb.

Ik ken veel jonge mannen die daarom voor BMW kiezen. Tzijn degelijke autos hoor.

Dat was zo. Nu is Audi eigenlijk de patser-auto geworden.

En ik vind dat Mercedes terug mooie auto's maakt. Moest ik één van die drie (willen) kopen zou ik voor Mercedes gaan.

Henri1 3 april 2017 09:47

Citaat:

Is er een verschil tussen :
Vlaamse en :
- Waalse BMW-Rijders
- Brusselse BMW-Rijders
- Nederlandse BMW-Rijders
- Duitse BMW-Rijders
- Franse BMW-Rijders
- Enz... BMW-Rijders

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be