Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   hoe langer hoe meer daklozen & bedelaars in Brussel... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=238088)

bembem 1 april 2017 21:17

hoe langer hoe meer daklozen & bedelaars in Brussel...

Dat viel wel op, ik was er gisteren en zowel op weg naar de Beurs vanaf het Centraal station als op de avenue de Stalingrad nabij de Midi ben ik er tegengekomen. Triest, erg triest. Hebben deze mensen dan geen ocmw of andere instantie dat voor hen zorgt opdat ze tenminste niet op straat hoeven te slapen.....?

Wat denken jullie hierover? Thx ^^

Xenophon 1 april 2017 21:26

Dat is het 'Francken-effect'.

bembem 3 april 2017 12:55

mja....

Henri1 3 april 2017 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8418114)

Wellicht nog ene die in een rijker nest geboren is. Zoals trouwens alle excellenties.
Ze hebben geen idee wat rondkomen met weinig is en ze hebben nooit genoeg.

Zipper 3 april 2017 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8418111)
Dat viel wel op, ik was er gisteren en zowel op weg naar de Beurs vanaf het Centraal station als op de avenue de Stalingrad nabij de Midi ben ik er tegengekomen. Triest, erg triest. Hebben deze mensen dan geen ocmw of andere instantie dat voor hen zorgt opdat ze tenminste niet op straat hoeven te slapen.....?

ze zouden kunnen gaan werken, bijvoorbeeld.

Mambo 3 april 2017 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8418114)

Het is het voeder effect.

Heb je met katten en duiven ook.

DewareJakob 3 april 2017 16:45

Citaat:

Voor een groot deel gewoon hun job, 's avonds het geld afgeven aan hun baas.

reservespeler 3 april 2017 17:54

Citaat:

Als bepaalde mensen niet zouden profiteren van de staat terwijl ze wel bekwaam zijn om te werken, dan was er misschien geld voor de sukkelaars.

Eduard Khil 3 april 2017 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8419160)
Als bepaalde mensen niet zouden profiteren van de staat terwijl ze wel bekwaam zijn om te werken, dan was er misschien geld voor de sukkelaars.

inderdaad. Het is de schuld van mensen gelijk bembem

Eyjafjallajökull 3 april 2017 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8419184)
inderdaad. Het is de schuld van mensen gelijk bembem

Inderdaad.
En dan komt ze er hier nog een draad over posten ook, denkende dat ze zo haar geweten kan sussen.

Zeus 3 april 2017 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8419047)
Wellicht nog ene die in een rijker nest geboren is. Zoals trouwens alle excellenties.
Ze hebben geen idee wat rondkomen met weinig is en ze hebben nooit genoeg.

Wellicht? Zeker.

Francken is een dokterszoontje en heeft zelf nog geen minuut in de privé gewerkt.

Heeft ooit in studentenblad Veto de uitspraak gedaan dat als je als persoon van middelbare leeftijd geen miljoen euro hebt, je wel een luiaard en een brasser moet zijn.

Eyjafjallajökull 3 april 2017 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8419263)

Francken is een dokterszoontje en heeft zelf nog geen minuut in de privé gewerkt.

Gaan we een demonen-tje doen ? :lol:

quercus 3 april 2017 19:59

Citaat:

In veel gevallen zijn die bedelaars tewerkgesteld door het lokaal agentschap van een Roemeense of Albanese bedelmaffia.

quercus 3 april 2017 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8419263)
Wellicht? Zeker.

Heeft ooit in studentenblad Veto de uitspraak gedaan dat als je als persoon van middelbare leeftijd geen miljoen euro hebt, je wel een luiaard en een brasser moet zijn.

Jaja, hij is evenzeer een"statutair". Dat kan niet anders.

Overigens... die man "werken"??? Wat hij nu doet dat is niet werken, dat is alleen maar "zich amuseren". Nietwaar Zeus en Demonen? :roll:

Eduard Khil 3 april 2017 20:03

die bedelaars werken tenminste nog voor hun geld. Dat kunnen we van bembem niet zeggen :lol:

Elio di Supo 4 april 2017 06:42

Toen ik nog pendelde tss Brussel en Antwerpen zag ik dagelijks daklozen rondhangen aan Brussel-Zuid. Soms waren ze echt wel grofgebekt. Een keer hadden mijn ex en ik een kat mee in een pet carrier op weg naar de dierenarts. Een dikke dakloze dame merkte dit op en riep zodat iedereen het kon horen dat wij van dat soort waren dat meer om dieren gaf dan onze medemens.

Precies of ik was dat achterlijk wijf iets verschuldigd omdat ze haar bestaan had verkloot.

Gamla 5 april 2017 04:26

Het zijn allemaal blanken. Anders wordt je gesubsidieerd en kom je niet op straat te liggen.

Gamla 5 april 2017 04:27

Het zijn allemaal blanken. Anders wordt je gesubsidieerd en kom je niet op straat te liggen.

Gamla 5 april 2017 04:27

Het zijn allemaal blanken. Anders word je gesubsidieerd en kom je niet op straat te liggen.

Peche 5 april 2017 06:31

Niet alleen in Brussel, ook in Antwerpen.
Ik heb weet van iemand die op hotel slaapt en 40 euro per nacht betaalt.

Ik snap niet dat anno 2017 eigen volk dakloos kan zijn. Er moeten dringend woonwijken komen. Voor mensen die uit de boot vallen en geen aanspraak kunnen doen op een huurwoning.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be