Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   7 op 10 nachtwinkels in overtreding (https://forum.politics.be/showthread.php?t=238129)

Universalia 5 april 2017 07:35

7 op 10 nachtwinkels in overtreding

Bron

Citaat:

7 op de 10 nachtwinkels zondigen tegen de regels rond openingsuren, sluitingsdagen of prijsaanduiding. Dat blijkt uit een *steekproef van de economische inspectie. Kris Peeters (CD&V) roept de parketten op om te vervolgen.
Iemand die daar van verschiet dat de meeste nachtwinkels in overtreding zijn?

Die hadden gewoon nooit in het straatbeeld mogen verschijnen dat soort winkeltjes.

Drank, drugs, sigaretten, waterpijpen, telefoonkaarten andere???

Zoals ik op forum dezes al ergens schreef heb ik weet van dat er in een gemeente aan de kust op één en dezelfde baan er wel 10 nachtwinkeltjes zijn.

Ze verkopen ver allemaal dezelfde artikels. 8O

Lijken mij eerder strategisch ingeplante verzamelpunten.

10 NOVEMBER 2006. - Wet betreffende de openingsuren in handel, ambacht en dienstverlening

Peche 5 april 2017 08:24

10 op 10 radicale moskeeën zijn nog open.
Laat U vooral niet van de essentie afleiden.

Vette Pois(s)on 5 april 2017 08:34

10 op 10 laten sluiten

Gamla 5 april 2017 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 8420516)
10 op 10 laten sluiten

Juist. Weg met die straatvervuiling.

Bobke 5 april 2017 11:48

Zijn er dan ddie wel in orde zijn?

fred vanhove 5 april 2017 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8420450)
Bron

Iemand die daar van verschiet dat de meeste nachtwinkels in overtreding zijn?

Die hadden gewoon nooit in het straatbeeld mogen verschijnen dat soort winkeltjes.

Drank, drugs, sigaretten, waterpijpen, telefoonkaarten andere???

Zoals ik op forum dezes al ergens schreef heb ik weet van dat er in een gemeente aan de kust op één en dezelfde baan er wel 10 nachtwinkeltjes zijn.

Ze verkopen ver allemaal dezelfde artikels. 8O

Lijken mij eerder strategisch ingeplante verzamelpunten.

10 NOVEMBER 2006. - Wet betreffende de openingsuren in handel, ambacht en dienstverlening

Dat komt opdat de oorspronkelijke kruidenierswinkeltjes zijn verdwenen. Ken jij nog veel jonge Vlamingen die een kruidenierswinkel willen opstarten....om 5 uur in de ochtend beginnen en om 20 uur sluiten ?

Gamla 5 april 2017 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8420681)
Dat komt opdat de oorspronkelijke kruidenierswinkeltjes zijn verdwenen. Ken jij nog veel jonge Vlamingen die een kruidenierswinkel willen opstarten....om 5 uur in de ochtend beginnen en om 20 uur sluiten ?

Dat was vroeger normaal. Niemand wil dat nog doen.
Ik heb er geen verklaring voor.

Ze hadden toen zelfs nog tijd om kindjes te maken en ze op te voeden.

fred vanhove 5 april 2017 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 8420695)

Jongeren zijn daar nu te verwend voor.....het zijn nu allemaal managers met een Vette Audi......

Gamla 5 april 2017 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8420706)
Jongeren zijn daar nu te verwend voor.....het zijn nu allemaal managers met een Vette Audi......

Mijn grootvader was een kippenslachter. Zes dagen op zeven werken.
Hij had zeven kinderen.

Bobke 5 april 2017 14:38

Citaat:

Die verklaring is heel eenvoudig, die zijn vervangen door warenhuizen.

maddox 5 april 2017 14:54

Citaat:

Dat komt opdat de oorspronkelijke kruidenierswinkeltjes zijn verdwenen.

In de steden wel. En in dorpjes en gehuchten verdwijnen ze ook, omdat de eigenaars/uitbaters gewoon van ouderdom stoppen.
Citaat:

Ken jij nog veel jonge Vlamingen die een kruidenierswinkel willen opstarten....om 5 uur in de ochtend beginnen en om 20 uur sluiten ?
Waarom zou iemand met 3 hersencellen nog een eigen zaak willen starten in België waarbij zulke uren noodzakelijk zijn om een boterham te verdienen waar het beleg op voorhand al afgestroopt is?

Slimme ondernemers doen geen kruideniertje open, die openen een speciaalzaak waar peperdure spullen verkocht worden. Domme ondernemers halen het gewoon niet, of moeten onredelijke voordelen krijgen.

fred vanhove 5 april 2017 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8420807)
In de steden wel. En in dorpjes en gehuchten verdwijnen ze ook, omdat de eigenaars/uitbaters gewoon van ouderdom stoppen.

Waarom zou iemand met 3 hersencellen nog een eigen zaak willen starten in België waarbij zulke uren noodzakelijk zijn om een boterham te verdienen waar het beleg op voorhand al afgestroopt is?

Slimme ondernemers doen geen kruideniertje open, die openen een speciaalzaak waar peperdure spullen verkocht worden. Domme ondernemers halen het gewoon niet, of moeten onredelijke voordelen krijgen.

Ik geef je niet helemaal ongelijk maar volgens mij zit de huidige mentaliteit er toch ook voor iets tussen.

Gamla 5 april 2017 15:35

Ik zag op tv een gewapende Amerikaan. Hij vond dat dat nodig was om zijn gezin te verdedigen.
Dat is tenminste een vader. Hier mag dat weer niet natuurlijk.

Zeus 5 april 2017 16:02

Citaat:

Hoezo, niemand wil dat doen? De Carrefour-Express'en consoorten schieten overal als paddestoelen uit de grond. Dat zijn allemaal zelfstandige franchisenemers.

andev 5 april 2017 16:03

Citaat:

Dat is weer knap gevonden zie!
Maar we kunnen die rommelige en soms rechtuit vuile "nachtwinkeltjes" wel missen in onze steden, als verloedering! De mensen alhier trokken ook hun plan voor dat vreemdelingen met dat gedoe afkwamen. Gewoon een beetje gezond verstand gebruiken bij het boodschappen doen was voldoende!
En het soort volkje dat daar tot soms laat in de nacht rond hangt is ook een hele verbetering voor diegenen die in de nabijheid van dat soort "winkels" wonen... En dat velen nog voor wat meer dienen dan om hun spullen te verkopen is blijkbaar ook al opgevallen.

andev 5 april 2017 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 8420838)
Ik zag op tv een gewapende Amerikaan. Hij vond dat dat nodig was om zijn gezin te verdedigen.

Vooral binnen een bepaalde bevolkingsgroep zijn er anders ook al heel wat die een wapen bij zich hebben "om zich te verdedigen". Krijg je natuurlijk al die aanvallen/overvallen/ruzies met messteken erbij...

Gamla 5 april 2017 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 8420866)
Vooral binnen een bepaalde bevolkingsgroep zijn er anders ook al heel wat die een wapen bij zich hebben "om zich te verdedigen". Krijg je natuurlijk al die aanvallen/overvallen/ruzies met messteken erbij...

Het was in Michigan. Je mag daar een wapen dragen.
Je bent daar toch niet tegen, andev.

dalibor 5 april 2017 18:24

Citaat:

Door de grootwarenhuizen uit de markt geduwd.

dalibor 5 april 2017 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 8420838)

Tot er zo één het hoofd verliest in echtelijke problemen en met dat wapen zijn eigen kinderen doodt.

Bobke 5 april 2017 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8420913)
Tot er zo één het hoofd verliest in echtelijke problemen en met dat wapen zijn eigen kinderen doodt.

Gelukkig gebruiken ze daarvoor geen messen, bijlen, hamers enz.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be